Puma przebojem weszła na europejski rynek motoryzacyjny, podbijając serca fanów w wielu krajach. Ten atrakcyjny wizualnie SUV Forda to także niezwykle przestronny i komfortowy kompan podróży, więc trudno dziwić się stale rosnącemu zainteresowaniu tym zawadiackim modelem. Puma cały czas jest najlepiej sprzedający się Fordem w Europie. Nie jest to zaskoczeniem, skoro samochód ten dostępny jest w wielu wersjach, które są w stanie spełnić potrzeby nawet najbardziej wymagających klientów.
-
-
NOWY FORD PUMA - JAKI SILNIK WYBRAĆ?
Już w bazowej wersji Puma oferuje napęd składający się z litrowego silnika EcoBoost i miękkiej hybrydy, generujący 125 KM. Warto zwrócić uwagę na tę jednostkę napędową, bowiem to prawdziwa duma Forda. Motor otrzymał już jedenaście prestiżowych, międzynarodowych nagród, w tym trzy razy z rzędu został wybrany silnikiem roku w ogólnej kategorii. Miękka hybryda dała mu nowe możliwości, a przede wszystkim zmniejszyła zużycie paliwa i emisję spalin. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,6 sekundy, a średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 5,4-6,0 l/100 km.
Ten zestaw napędowy jest dostępny także w mocniejszym, 155-konnym wariancie. Średnie zużycie paliwa wzrasta w nim zaledwie do 5,7-6,2 l/100 km, jednocześnie przy dynamicznie rosnących osiągach – auto przyspiesza bowiem od 0 do 100 km/h w 8,7 s. Obie wersje Pumy dostępne są zarówno z 6-stopniową manualną skrzynią biegów, jak i 7-stopniowym, dwusprzęgłowym automatem PowerShift. Ta druga możliwość zapewnia płynne przyspieszanie i błyskawiczną zmianę biegów.
Dla fanów mocniejszych wrażeń stworzono Pumę ST, którą można nazwać pierwszym sportowym SUV-em Forda. 1,5-litrowy silnik EcoBoost o mocy 200 KM, 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego i 6-stopniowa manualna skrzynia biegów momentalnie powodują uśmiech na twarzy kierowcy. Nie bez powodu Ford w 2022 roku, w Rajdowych Mistrzostwach Świata, wystawił właśnie Pumę w rajdowej specyfikacji Rally1. Puma ST przyspiesza od 0 do 100 km/h w imponujące 6,7 sekundy, a mimo to jest niezwykle oszczędnym samochodem. Jej średnie spalanie wynosi bowiem 6,8 l/100 km.
-
-
NOWY FORD PUMA - JAKIE WERSJE WYPOSAŻENIA?
Po wyborze silnika czas na wersję wyposażenia, których jest w Fordzie łącznie sześć. Każda z nich zawiera innowacyjne rozwiązania i nowoczesne technologie. Bazową opcją jest Titanium, która, co warto podkreślić, oferuje znacznie bogatsze wyposażenie, niż wielu konkurentów, w tym samym przedziale cenowym. Już w najtańszej wersji Pumy znajdziemy bowiem reflektory LED z czujnikiem zmierzchu, sterowane i podgrzewane elektrycznie lusterka boczne, elektrycznie sterowane szyby zarówno przednich, jak i tylnych drzwi, czujniki parkowania z tyłu, manualną klimatyzację, nawigację, a nawet tempomat. Z kolei na pokładzie wersji Titanium X znajduje się dodatkowo bezprzewodowa ładowarka do smartfonów, system nagłośnienia premium B&O, automatyczna klimatyzacja czy 18-calowe koła ze stopów lekkich.
Warto podkreślić, że wersje wyposażenia w Fordzie są niezwykle czytelne – bazowo są trzy (Titanium, ST-Line i ST), z których każda zawiera swoją ulepszoną wersję z dopiskiem X. W każdej z nich znajduje się m.in. 12,3-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego, sportowe zawieszenie, pakiet stylizacyjny nadwozia ST-Line, a wersja X zawiera dodatkowo system nagłośnienia premium B&O z 10 głośnikami oraz wzmacniaczem 575 W.
Dla miłośników sportowych wrażeń pozostaje jeszcze wspomniana wcześniej Puma ST, która dostępna jest w dwóch odmianach. Zarówno Puma ST, jak i Puma ST X oferują m.in. 19-calowe koła, lakierowane w kolorze grafitowym, w stylizacji ST, sportowe zawieszenie ST, podgrzewane fotele sportowe Ford Performance z certyfikatem AGR, kierownicę pokrytą skórą w stylizacji ST, przycisk rozrusznika Ford Power czy podwójną, chromowaną końcówkę układu wydechowego. W wersji X znajdują się dodatkowo m.in. reflektory Full LED w stylistyce GT, system Ford KeyFree czy zaciski hamulcowe lakierowane na czerwono, co dodaje szyku i sportowego charakteru samochodowi.
-