Wszystko zmieniło się w 1991 r. wraz z pojawieniem się modelu Opel Frontera, który jako „pojazd rekreacyjny” z napędem na wszystkie koła (AWD) połączył to, co najlepsze z obu segmentów – i odniósł ogromny sukces. Dokładnie 30 lat temu, w 1992 r., niemiecki producent poszedł o krok dalej i zaprezentował model Monterey – pojazd rekreacyjny pozycjonowany na samym szczycie segmentu samochodów terenowych. Monterey łączył stylowe nadwozie z terenową dzielnością, oferując wysoki poziom komfortu i przestronne wnętrze. Ta koncepcja spotyka się z uznaniem klientów także dzisiaj. Rolę flagowego SUV‑a w ofercie marki przejęła najnowsza edycja Opla Grandlanda, wyróżniająca się śmiałym i przejrzystym wzornictwem, przodem z motywem Opel Vizor oraz zaawansowanymi technologiami, takimi jak adaptacyjne reflektory pikselowe Intelli-Lux LED®, oraz oczywiście zelektryfikowanym hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in i opcjonalnym napędem na wszystkie koła. Fundamenty pod sukces dzisiejszych SUV‑ów i crossoverów – modeli Grandland, Mokka i Crossland – zbudowano już 30 lat temu. Były nimi wspomniane modele Opel Frontera i Opel Monterey.
-

-
Wprowadzając model Monterey w 1992 r., Opel poszerzył ofertę atrakcyjnych terenówek o przedstawiciela wyższego segmentu rynku. Monterey, będący efektem współpracy Opla z siostrzaną wówczas marką Isuzu, został zaprojektowany z myślą o rynku europejskim, na którym panowało duże zapotrzebowanie na pojazdy łączące dzielność terenową z komfortem samochodu osobowego. Nowa propozycja, czyli maksymalna funkcjonalność w zestawieniu z surową estetyką, okazała się strzałem w dziesiątkę. Koło zapasowe montowane na tylnej klapie wyraźnie sygnalizowało terenowy charakter.
-