Aby wziąć udział w Rajdzie Dakar po raz pierwszy, Ford Performance, dział marki zajmujący się samochodami wyczynowymi, połączył siły z brytyjską firmą M-Sport. Raptor T1+ wykorzystuje elementy z seryjnych pojazdów Forda, takich jak Bronco Raptor, F-150 Raptor i Ranger Raptor.
Raptor T1+ jest wyposażony w wolnossący silnik V8, oparty na Fordzie Coyote 5.0, ma stalowe podwozie T45, nadwozie z włókna węglowego, 37-calowe opony i wentylowane hamulce tarczowe o średnicy 355 mm z sześciotłoczkowymi zaciskami monoblokowymi.
Filmy pokazują cały proces – od koncepcji Forda Raptora T1+, po pierwsze testy w Greystoke Forest i dalszy rozwój pojazdu. Ale aby rywalizować w Dakarze, trzeba mieć także najlepszych kierowców, mechaników, techników i zespoły wsparcia. Nani Roma, jeden z zaledwie trzech kierowców w historii Dakaru, który zwyciężył ten rajd zarówno na motocyklach jak i samochodach, opowiada o walce z rakiem, która wyciągnęła go z toru, oraz o radości z powrotu do robienia tego, co kocha najbardziej.
„Myślałem, że moje życie zawodowe się skończyło. Ale kiedy Ford zadzwonił do mnie i powiedział mi o możliwościach, coś we mnie drgnęło. Kiedy rywalizujesz, czujesz coś w żołądku i podoba mi się to. Przygotowania do Dakaru to podobna historia – dzięki nim czuję, że żyję. Dla mnie Dakar oznacza wolność. To szalony wyścig, który miałem szczęście wygrać z czterema różnymi producentami, a teraz moim planem jest wygrać z Fordem” – powiedział kierowca.