Elektryczna Puma Gen-E zaprezentuje ewolucyjnie odmieniony, charakterystyczny styl nadwozia, który sprawił, że kompaktowy crossover stał się hitem w Europie.
Dzięki nowej architekturze napędu elektrycznego, Puma oferuje doskonałe wrażenia z jazdy i najkorzystniejsze w tej klasie pojazdów zużycie energii, wynoszące 13,1 kWh/100 km. Puma Gen-E oferuje po pełnym naładowaniu do 376 km zasięgu, co oznacza możliwość planowania długich podróży, natomiast zasięg 523 km w cyklu miejskim (WLTP) oznacza wiele dni korzystania z samochodu w miejskim ruchu bez potrzeby ładowania.
Jeśli skorzystamy z szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 100 kW doładujemy akumulator od 10 do 80% w czasie ok. 23 minut , natomiast płynne przyspieszenie 0-100 km/h w 8,0 sekund i ostrzejsze reakcje układu kierowniczego uzasadniają porównanie nowego modelu do Pumy ST w wersji elektrycznej.
Zabiegani mieszkańcy miast lub młode rodziny docenią niewielkie rozmiary zewnętrzne i większą przestronność Pumy Gen-E, które model zawdzięcza kompaktowemu elektrycznemu układowi napędowemu. Innowacyjna przestrzeń bagażowa MegaBox Pumy została zwiększona i zyskała obecnie nazwę GigaBox. Właściciel ma do dyspozycji 574 litry miejsca na bagaż z postawionymi wszystkimi siedzeniami, czyli więcej, niż mogą zaoferować niektóre większe SUV-y. Przedni bagażnik, 43-litrowy „frunk” wykorzystuje przestrzeń, którą w konwencjonalnych samochodach zajmuje silnik benzynowy, idealną do przechowywania akcesoriów, skąd można je wyjąć nawet po zapełnieniu bagażnika.
„Puma to historia sukcesu, jest uwielbiana za sportowy design i właściwości jezdne oraz za wyjątkowe walory praktyczne, a także za największą w tej klasie przestrzeń bagażową” – powiedział Jon Williams, dyrektor generalny Ford Blue i Model e w Europie. „Puma Gen-E to nasza najlepsza Puma w historii – dostarcza ogromnej frajdy z jazdy przy niewiarygodnie oszczędnym elektrycznym układzie napędowym. A nowy, jeszcze większy GigaBox oferuje niezrównaną pojemność bagażową.”
Stylistyka nadwozia odzwierciedla charakter Pumy ostatniej generacji, a wprowadzone rozwiązania sprawiają, że jest ona bardziej wyrazista i aerodynamiczna. Śmiały element w formie „tarczy”, inspirowany frontem elektrycznego SUV-a, Mustanga Mach-E, zastąpił konwencjonalną osłonę chłodnicy, nadając pojazdowi świeży wygląd. Sportowy tylny spojler i specjalne wzory felg aluminiowych dodają Pumie stylu typowego dla modeli elektrycznych i sprawiają, że sprawniej radzi ona sobie z oporami powietrza, co przekłada się na lepsze osiągi.