Pierwszy produkowany w Europie elektryczny model Forda jest dostępny w salonach z dwoma układami napędowymi. W pierwszej wersji samochód dysponuje baterią o pojemności 77 kWh i układem napędowym o mocy maksymalnej 286 KM i 545 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Na szczycie oferty jest dwusilnikowy Explorer AWD z baterią o pojemności 79 kWh, ale znacznie mocniejszym układem napędowym – o mocy 340 KM. Dodatkowo, w niedalekiej przyszłości do oferty dołączy także podstawowa wersja o mocy 170 KM, z baterią o pojemności 52 kWh.
Explorera AWD można naładować od 10% do 80% w 26 minut, podczas gdy w wersji RWD o zwiększonym zasięgum może to zająć tylko dwie minuty dłużej. Samochód obsługuje ładowanie prądem stałym (DC) o mocy do 185 kW oraz prądem przemiennym (AC) do 11 kW.
Ford Explorer został standardowo wyposażony w ruchomy wyświetlacz SYNC Move o przekątnej 14,6 cala. System informacyjno-rozrywkowy SYNC 4A nie tylko zarządza systemem audio czy pozwala na bezprzewodową integrację z telefonem, ale również oferuje niezwykle zaawansowaną technologię planowania trasy. Dzięki stałemu połączeniu z chmurą nawigacja systemu SYNC 4A zawsze ma aktualne mapy i informacje drogowe. Dodatkowo w czasie rzeczywistym przesyłane są dane o ruchu drogowym i pogodzie.