Ford Pro prezentuje Rangera PHEV, który zrewolucjonizuje europejskie podejście do pick-upów
Nie uznający
kompromisów nowy model dysponuje doskonałymi parametrami terenowymi,
ładownością i zdolnością holowania, może także poruszać się wyłącznie w trybie
elektrycznym, tym samym umacnia pozycję Forda Pro jako europejskiego lidera w
segmencie pick-upów 1 i poszerza szeroką gamę modeli Ford
Pro z napędem elektrycznym i hybrydowym typu plug-in.
Maksymalny
moment obrotowy 690 Nm – najwyższy spośród wszystkich produkowanych modeli
Rangera – oraz zasięg w trybie elektrycznym wynoszący ponad 45
kilometrów, podnoszą atrakcyjność najnowszego modelu. Wraz z Rangerem PHEV
na listy wyposażenia linii Rangerów trafia również system Pro Power Onboard,
umożliwiając klientom zasilanie narzędzi o mocy do 6,9 kW bezpośrednio z
akumulatora trakcyjnego, bez konieczności korzystania z zewnętrznego
generatora.
Poza seriami
Wildtrak i XLT, Ford Pro wprowadza nowy model PHEV w premierowej wersji
Stormtrak.
„Nowy Ranger
PHEV łączy korzyści płynące z elektryfikacji z wysokimi parametrami roboczymi,
dzięki którym Ranger zyskał w Europie rzeszę wiernych fanów. Udoskonaliliśmy
naszego pierwszego pickupa PHEV w Europie, aby efektywnie służył w pracy,
radził sobie w terenie, będąc jednocześnie pojazdem klasy premium,
zapewniającym komfort, komunikację i możliwość poruszania się w trybie
elektrycznym podczas rodzinnych dojazdów” – powiedział Hans Schep, dyrektor
generalny Ford Pro w Europie.
Ranger PHEV
będzie produkowany w Silverton w RPA, a pierwsze dostawy do klientów
spodziewane są wiosną 2025 roku. Nowy model dołącza do obecnej w europejskich
salonach linii Rangera, napędzanego silnikiem wysokoprężnym, dzięki czemu
oferta modelu została lepiej dostosowana do zmieniających się potrzeb klientów
i lokalnych norm emisji spalin.
Pick-up
zasilany z zewnętrznego źródła energii
Nowy układ
napędowy PHEV 2,3 łączy 2,3-litrowy silnik benzynowy Ford
EcoBoost z 10-biegową automatyczną skrzynię biegów z silnikiem elektrycznym o
mocy 75 kW i akumulatorem o pojemności użytkowej 11,8 kWh. Uzyskiwany
przez zespół napędowy maksymalny moment obrotowy 690 Nm jest
najwyższy wśród wszystkich produkowanych wcześniej modeli Rangera. Wersja z
napędem PHEV wytwarza moc 279 KM 4, czyli wyższą niż
Ranger z 3,0‑litrowym turbodołądowanym silnikiem diesla V6. 2,5
Nowa modułowa
przekładnia hybrydowa oraz silnik elektryczny umożliwiają poruszanie
się Rangera PHEV w trybie hybrydowym. Mniej niż cztery godziny zajmuje
ładowanie akumulatora za pomocą jednofazowej ładowarki o mocy 16 A 6,
a zasięg w trybie w pełni elektrycznym wynosi ponad 45 kilometrów.
Ranger PHEV
gwarantuje te same parametry robocze, dzięki którym Ranger z silnikiem
wysokoprężnym i benzynowym zyskał rzesze oddanych fanów na całym świecie.
Użytkownicy Rangera PHEV nadal będą mogli przewozić ładunek nie
przekraczający jednej tony, 7 holować przyczepę o
masie do 3500 kg 8 i pewnie zjeżdżać z asfaltu w
teren, korzystając z walorów systemu e-4WD, dwuzakresowej skrzyni rozdzielczej
i blokady tylnego mechanizmu różnicowego. Akumulator trakcyjny jest umieszczony
między specjalnie zaprojektowanymi szynami ramy.
Silnik
elektryczny pozwala Rangerowi PHEV na jazdę w trybie bezemisyjnym, a kierowca
może wybrać, kiedy i jak wykorzystać energię zgromadzoną w akumulatorze,
używając odpowiednio trybów jazdy: Auto EV, EV Now, EV Later lub EV Charge. 9
Tam, gdzie
jest to możliwe, system
Ford Pro Home Charging umożliwi właścicielom zaplanowanie
ładowania w godzinach nocnych, kiedy obowiązują tańsze taryfy. Ford przewiduje,
że hybrydowy układ napędowy będzie zużywał mniej paliwa w porównaniu z Rangerem
wyposażonym w silnik wysokoprężny V6 o większej pojemności skokowej.
Ranger PHEV
dysponuje systemem Pro Power Onboard (dostępnym w standardzie
dla wersji Stormtrak, a w opcji dla pozostałych wariantów Rangera), który
umożliwia klientom korzystającym z auta w pracy i jednocześnie w celach
rekreacyjnych, zasilanie narzędzi i sprzętu o dużym poborze mocy w miejscu
pracy lub na polu biwakowym bez konieczności korzystania z generatora. System
standardowo dostarcza do gniazd na pokładzie moc 2,3 kW, ale
klienci mogą również wybrać wariant o łącznej mocy 6,9 kW z
dwoma 15-amperowymi gniazdami, z których każde zapewnia 3,45 kW, co pozwala na
zasilanie cięższego sprzętu. 11
Limitowana
edycja premierowa Stormtrak wyróżnia się bogatym wyposażeniem
standardowym, w którego skład wchodzą m.in:
► 18-calowe
felgi aluminiowe, osłona chłodnicy o strukturze plastra miodu, wloty powietrza
w błotnikach
► Reflektory
Matrix LED, system elastycznego mocowania ekwipunku Flexible Rack, system
wspomagania cofania Pro Trailer i kamera 360 stopni w standardzie
► W
palecie lakierów zarezerwowanych dla wersji Stormtrak dostępny jest również
nowy kolor Chill Grey, obok lakieru Agate Black
► Dziesięciogłośnikowy
system dźwiękowy B&O i unikatowe materiały wykończeniowe wnętrza
Podobnie jak
każdy pojazd z oferty Ford Pro, Ranger PHEV jest objęty kompleksowym pakietem
usług serwisowych, rozwiązań związanych z ładowaniem, wspierany przez
intuicyjne oprogramowanie i dostępny w elastycznych formach finansowania, co
upraszcza korzystanie z samochodu, zwiększa jego rentowność i obniża koszty
eksploatacji. Wśród użytkowników Rangera znajduje się wiele małych firm, którym
pickup w ciągu tygodnia służy do pracy, a podczas weekendów jest wykorzystywany
w celach rekreacyjnych: aplikacja FordPass wspiera ich w podróży dzięki alertom
o stanie pojazdu i bezpieczeństwie. Firmy z większymi flotami i menedżerowie
pracujący w biurach mogą wykorzystywać dane z Ford Pro Telematics 13 do
poprawy efektywności i dyspozycyjności pojazdów. Nowy cyfrowy
dziennik pokładowy Ford Pro ułatwia również śledzenie przebiegu
pojazdu, co usprawnia rozliczenia i pozwala zachować zgodność z przepisami.
źródło: Ford Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.