Silniki modeli na rok 2025 korzystają z nowych ustawień wtrysku, przeprojektowanego wału korbowego i szeroko zakrojonych zmian zarówno w drogach dolotowych, jak i wydechowych. Wał korbowy charakteryzuje się zwiększoną sztywnością wokół czopa korbowego i poprawionym momentem bezwładności, co pozwala na szybsze wkręcanie się na obroty. Poprawiono przepływu powietrza - jest ono teraz zasysane do silnika bardziej bezpośrednią drogą przez wlot, airbox i kanały dolotowe. Dzięki temu zmniejszono opór powietrza, poprawiono kontrolę nad przepustnicą i zwiększono przyspieszenie. Układ wydechowy, który obejmuje nowy, solidniejszy tłumik, wykorzystuje nowe wydłużone rury wydechowe na początku wydechu, a także prostszą i gładszą ścieżkę wylotową, co poprawia zarówno moc wyjściową, jak i przyspieszenie w średnim i wysokim zakresie obrotów. CRF250R na rok 2025 – wzorem większego brata – zyskuje funkcję kontroli momentu obrotowego Honda Selectable Torque Control, oferującą 3 tryby jazdy i ustawienie „wyłączone”.
Modele CRF450R i CRF250R na rok 2025 otrzymały zmodyfikowane, lekkie osłony, w tym osłony boczne ozdobione nową grafiką rodziny CRF, która teraz obejmuje skrzydło Hondy, wyraźnie widoczne na przednim błotniku.
Europejska oferta Hondy CRF po raz pierwszy zostanie rozszerzona o modele CRF250RWE i CRF450RWE. Podobnie do pozostałych członków rodziny CRF na rok 2025, opracowano je w Kumamoto w Japonii, gdzie – dzięki modyfikacjom i unikalnym ustawieniom – zwiększono ich wydajność i atrakcyjność.
Modele CRF250RWE i CRF450RWE są wyposażone w ręcznie wykańczane porty dolotowe/wydechowe, wydajny tłumik Yoshimura i filtr powietrza TwinAir. Poprawiono tu zarządzanie przepływem powietrza i czasy zapłonu oraz zastosowano unikalne ustawienia trybu rozruchu, a także efektowne, czerwone, metaliczne wykończenie osłony głowicy silnika. W podwoziu, ulepszone widelce mają powłokę w specjalnym ciemnym kolorze Kashima na rurze zewnętrznej i tytanową powłokę na rurze ślizgowej i tylnym amortyzatorze. Ponadto, znalazły się tu: czarne górne i dolne mostki, złoty łańcuch DID DM2, chwyty kierownicy Renthal, siodełko Throttle Jockey, czarne felgi DID-LTX, czarna anodowana oś przednia uchwytu oraz zaktualizowana grafika i grawerowanie laserowe na felgach i kołpakach zawieszenia.
CRF250RWE jest również wyposażony w nowe sprzęgło hydrauliczne i układ sprzęgła hydraulicznego ze zmienionym siłownikiem, który zmniejsza siłę uciągu dźwigni sprzęgła o 16% w porównaniu z układem sterowanym linką. Zwiększono również płynność pracy sprzęgła, zwłaszcza w miarę wzrostu jego temperatury.
CRF450RWE jest wyposażony w wykonany na zamówienie kosz sprzęgła Hinson z nowymi amortyzatorami sprzęgła i osłoną, które zwiększają odporność na zużycie i wydajność.
Mniejsi członkowie rodziny CRF na rok 2025 — CRF125F, CRF110F i CRF50F — podążają za przykładem swojego większego rodzeństwa i oferują zupełnie nową grafikę rodziny CRF