System Honda SENSING 360 umożliwia korzystanie z wielu nowych i zaktualizowanych funkcji, które zapewniają kierowcy dodatkowy poziom bezpieczeństwa i wygody.
Po raz pierwszy w modelu Hondy zastosowano system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu (Front Cross Traffic Warning), który ogranicza liczbę kolizji przednich na skrzyżowaniach o ograniczonej widoczności. System informuje kierowcę o pojazdach znajdujących się po lewej lub prawej stronie podczas ruszania po zatrzymaniu pojazdu i przy jeździe z niską prędkością.
Zaawansowany system rozpoznawania znaków drogowych wykrywa i rozpoznaje znaki drogowe oraz wyświetla je na tablicy wskaźników, a także na wyświetlaczu przeziernym, współpracując z tempomatem adaptacyjnym (ACC) w celu dostosowania prędkości do obowiązujących ograniczeń. Po raz pierwszy na rynku europejskim system otrzymał funkcję wcześniejszego powiadamiania o znakach, takich jak znak „STOP”, aby pomóc kierowcy przygotować się do organizacji ruchu obowiązującej na skrzyżowaniu.
Tempomat adaptacyjny (ACC) otrzymał nową funkcję współpracy z kierunkowskazami, co pozwala na rozpoczęcie przyspieszania podczas wyprzedzania, ułatwiając w ten sposób kierowcy wykonanie tego manewru. System oferuje również funkcję kontroli jazdy przy niskich prędkościach oraz dostosowanie prędkości na zakrętach do krzywizny i nachylenia drogi, umożliwiając Hondzie CR‑V utrzymanie stałej prędkości podczas pokonywania zakrętów.
System unikania kolizji przy zmianie pasa ruchu (Lane Change Collision Mitigation) ułatwia manewr zmiany pasa ruchu, pomagając w unikaniu kolizji z pojazdem zbliżającym się od tyłu lub znajdującym się na sąsiednim pasie ruchu, jednocześnie informując kierowcę o sytuacji odpowiednim dźwiękiem ostrzegawczym.
System ograniczający skutki kolizji (Collision Mitigation Braking System) wspomaga zatrzymanie samochodu w przypadku, gdy stwierdzi wysokie prawdopodobieństwo najechania na pojazd jadący z przodu. W tej sytuacji również emitowane jest również ostrzeżenie dźwiękowe, a jeśli będzie to konieczne, hamulce pojazdu zostaną automatycznie aktywowane.
W modelu CR‑V debiutuje także asystent jazdy w korku. Zmniejsza on wysiłek kierowcy podczas jazdy z niskimi prędkościami w korkach, pomagając utrzymać pojazd na swoim pasie ruchu, począwszy od prędkości 0 km/h. Po wyjechaniu ze strefy zatorów drogowych, następuje płynne przełączenie na system utrzymania na pasie ruchu (LKAS).
Aby jeszcze skuteczniej odciążyć kierowcę, po raz pierwszy w modelu CR‑V zastosowano aktywnego asystenta zmiany pasa ruchu, który wspomaga kierowanie podczas zmiany pasa ruchu i jest uruchamiany użyciem kierunkowskazu. Kiedy kierowca przytrzymuje dźwigienkę kierunkowskazu, system radarowy upewnia się, że sąsiedni pas ruchu jest wolny, jeszcze zanim pojazd zajmie ten pas.
Kolejną nową funkcją w modelu CR-V e:PHEV jest System automatycznego parkowania Honda Parking Pilot, który zapewnia dodatkowe wsparcie kierowcy, poszukując miejsc parkingowych i podświetlając na ekranach systemu multimedialnego odpowiednie miejsce do rozpoczęcia parkowania, wspomaganego przez asystenta. Kierowca może po prostu wybrać miejsce, w którym chce zaparkować, a kamery i czujniki ultradźwiękowe kontrolują sytuację wokół samochodu, by automatycznie operować pedałem przyspieszenia, hamulcem, układem kierowniczym oraz położeniem dźwigni zmiany biegów podczas parkowania, aż do opuszczenia pojazdu przez kierowcę i pasażerów. Asystent może zostać aktywowany w trzech prostych krokach, przy użyciu specjalnego przełącznika i dotknięciem ekranu, po czym samochód może zostać zaparkowany, przy ciągłej kontroli otoczenia, co znacznie redukuje obawy związane z parkowaniem dużego SUV-a.