-
Poza rozwijaniem zelektryfikowanej gamy pojazdów, którą poznamy w całości w Europie w 2023 roku, Honda nadal koncentruje się na obszarze biznesowym związanym z zarządzaniem energią. Dążeniem firmy jest stworzenie zrównoważonego społeczeństwa, które wyeliminuje negatywny wpływ na środowisko poprzez powiązanie zelektryfikowanych środków transportu i usług energetycznych. Przyczyni się to do zwiększenia wykorzystania domowych ładowarek do pojazdów elektrycznych, miejskich systemów ładowania oraz komercyjnych usług energetycznych.
-

-
W Szwajcarii Honda dostarczyła operatorowi systemu car sharing Mobility 50 samochodów elektrycznych Honda e oraz 35 jednostek Honda Power Manager. Projekt funkcjonuje w ramach konsorcjum „V2X Suisse”. Egzemplarze Hondy e będą jeździć jako część udostępnianej klientom floty w testach, monitorujących system dwukierunkowego ładowania Hondy e, który jest w stanie zwracać energię do sieci energetycznej, gdy pojazdy nie są używane.
-

-
Inne projekty obejmują nową usługę inteligentnego ładowania e:PROGRESS firmy Honda. Wprowadzony już z powodzeniem na rynek brytyjski system e:PROGRESS umożliwia właścicielom pojazdów elektrycznych obniżenie kosztów ładowania przy jednoczesnym zwiększeniu udziału energii pozyskiwanej ze źródeł odnawialnych.
W Niemczech Honda i firma energetyczna Vattenfall rozpoczęły wspólnie sprzedaż pierwszej inteligentnej ładowarki pojazdów elektrycznych, wprowadzając na rynek urządzenie Honda Power Charger S+ (4G). Wraz z e:PROGRESS usługa ta stanowi ważny element realizacji celu Hondy, jakim jest stworzenie zrównoważonego społeczeństwa, które wyeliminuje negatywny wpływ na środowisko poprzez powiązanie zelektryfikowanych środków transportu z usługami energetycznymi, przy jednoczesnym zwiększeniu wykorzystania energii odnawialnej.
-

-
Na kolejnym etapie drogi w kierunku elektryfikacji, Honda realizuje strategię wielotorowych zmian, których celem jest osiągnięcie neutralności węglowej wszystkich produktów i działań korporacyjnych firmy do 2050 roku. Honda skupi się na inwestowaniu w różnorodne rozwiązania technologiczne, prowadzące do mobilności bezemisyjnej, w tym akumulatory półprzewodnikowe, systemy wymiennych akumulatorów, paliwa neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla i ogniwa wodorowe.
Głównym elementem przyjętej strategii jest zwiększenie na wszystkich głównych rynkach, w tym w Europie, udziału sprzedaży jednostkowej akumulatorowych pojazdów elektrycznych (EV) i pojazdów elektrycznych z ogniwami paliwowymi (FCV) do 40% do 2030 roku i do 80% do 2035 roku. Firma zamierza także do roku 2040 wycofać globalnie z oferty sprzedaży samochody z silnikami spalinowymi.
Honda otwiera ponadto szerokie horyzonty w nowych dziedzinach, czerpiąc ze swojej długiej historii opracowywania unikatowych, zaawansowanych technologii i produktów. W lotnictwie Honda wykorzysta potencjał rozwijanych technologii i wiedzę zdobytą podczas tworzenia HondaJet w startach Formuły 1 i w elektryfikowaniu napędów. Posłużą one do stworzenia elektrycznego samolotu pionowego startu i lądowania (eVTOL), przydatnego w transporcie na obszarach miejskich. W dziedzinie robotyki, do końca 2024 r. w ślady ASIMO pójdzie sterowany sztuczną inteligencją humanoid Honda Avatar Robot. Będzie on wyposażony w wielopalczaste dłonie, a jego praktyczne zastosowanie planowane jest po 2030 r.
Aspiracje rozwojowe Hondy wykraczają nawet poza Ziemię. Wspólnie z Japońską Agencją Badań Kosmicznych (Japan Aerospace Exploration Agency) prowadzone są badania, których celem jest wykorzystanie technologii ogniw paliwowych firmy do zapewnienia energii dla przyszłych stacji kosmicznych, planowanych na Księżycu.
___
źródło: Honda Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.