Pierwszy model submarki IONIQ, dedykowanej pojazdom elektrycznym. Został zbudowany na platformie Electric Global Modular Platform (E-GMP) – nowej płycie Hyundai Motor Group przeznaczonej dla pojazdów elektrycznych zasilanych akumulatorami. Klienci mogą wybierać pomiędzy dwoma rodzajami akumulatorów – 58 kWh lub 77,4 kWh oraz napędem na wszystkie lub tylne koła. Zgodnie z danymi WLTP wersja z napędem na tylne koła i akumulatorami magazynującymi 77,4 kWh zapewnia maksymalny zasięg jazdy do 507 kilometrów na jednym ładowaniu. IONIQ 5 zapewnia wysoką wydajność i bardzo szybkie ładowanie. Dzięki instalacji o napięciu 800 V obie wielkości akumulatorów można naładować od 10 do 80% w zaledwie 18 minut na stacjach szybkiego ładowania. Klienci mogą korzystać z technologii Vehicle to Load (V2L) do zasilania i ładowania dowolnego urządzenia elektronicznego podczas jazdy lub postoju, takiego jak laptopy czy hulajnogi. Oprócz szerokiej gamy opcji napędu IONIQ 5 oferuje także niezwykłe wnętrze. Naturalne materiały podkreślają zrównoważony charakter pojazdu. Podczas postoju elektrycznie regulowane przednie fotele mogą odchylać się pod optymalnym, ergonomicznym kątem, zapewniając pasażerom siedzącym na przednich siedzeniach uczucie nieważkości i wsparcie dolnych partii nóg. Bogato wyposażone auto elektryczne ma 12,25-calowe ekrany w kokpicie i system informacyjno-rozrywkowy. Konsola środkowa i tylne siedzenie można przesuwać, aby zapewnić Klientom jeszcze więcej przestrzeni.