Jeep® Renegade e-Hybrid S
-
Po pierwsze, po wejściu do samochodu, dzięki funkcji cichego rozruchu, pojazd bezgłośnie uruchamia się i rusza w trybie w pełni elektrycznym. Jest to jednak tylko jedna z funkcji „EV”, które automatycznie aktywują się w modelach Renegade i Compass e-Hybrid. Na przykład, funkcja odzyskiwania energii włącza się samoczynnie, aby odzyskać energię traconą podczas zwalniania lub hamowania. W tym pierwszym przypadku, tryb e-Coasting aktywuje się natychmiast po zdjęciu nogi z gazu, aby odtworzyć wrażenie hamowania silnikiem. Z kolei podczas hamowania włącza się funkcja e-Braking, która zwiększa ilość odzyskiwanej energii. Na zestawie wskaźników wyświetlane są dane dotyczące odzyskanej energii i dostarczonej mocy, a na ekranie dotykowym systemu informacyjno-rozrywkowego – przepływy energii w układzie hybrydowym. We wszystkich tych fazach jazdy silnik spalinowy jest wyłączony i odłączony od układu napędowego.
-
-
Doświadczeń za kierownicą SUV-a Jeepa e-Hybrid ciąg dalszy. Po postoju, dzięki funkcji e-Launch, samochód uruchamia się tylko przy użyciu silnika elektrycznego, ale gdy użytkownik naciśnie pedał przyspieszenia, w celu uzyskania lepszych osiągów, silnik spalinowy bezgłośnie włączy się ponownie, automatycznie przełączając się na napęd hybrydowy.
A co zrobić, gdy jedzie się w korku z małą prędkością, co często się zdarza podczas jazdy po mieście? W takim przypadku dostępny jest tryb e-Queueing, który pozwala na jazdę typu zatrzymanie i ruszanie w trybie w pełni elektrycznym, oraz tryb e-Creeping, który pozwala na powolną jazdę samochodu z wyłączonym silnikiem, po zwolnieniu pedału hamulca. Po wyjeździe z miasta i nabraniu prędkości można zoptymalizować punkt pracy silnika spalinowego (Load Point Shift), wykorzystując odpowiednio skalibrowany moment obrotowy (napędowy lub hamujący) generowany przez silnik elektryczny. W rezultacie uzyskuje się dalszy wzrost wydajności systemu. Ponadto, podczas przyspieszania, funkcja e-Boosting pozwala na zwiększenie momentu obrotowego na kołach, dzięki silnikowi elektrycznemu, wspomagającemu silnik benzynowy. Jeep Compass i Renegade e-Hybrid docierają do celu: podczas parkowania można polegać na funkcji e-Parking, która ułatwia manewry parkowania (nawet na wstecznym biegu), które mogą być wykonywane wyłącznie przy użyciu napędu elektrycznego, aby zapewnić praktyczną, bezemisyjną i cichą jazdę, nawet podczas korzystania z automatycznego systemu parkowania.
-
Osiągi i rozrywka: wrażenia z jazdy za kierownicą SUV-a Jeep 4xe
Dzięki technologii Plug-In Hybrid, modele 4xe Compass, Renegade i Wrangler to najlepsze pod względem osiągów i dające najwięcej radości z jazdy SUV-y Jeepa w historii. Mogą one dosłownie „pojechać wszędzie i zrobić wszystko”, zgodnie ze znanym hasłem „Go Anywhere, Do Anything”. Jednocześnie oba samochody doskonale nadają się do codziennej jazdy po mieście, ponieważ ich hybrydowa technologia plug-in umożliwia poruszanie się bez emisji spalin i przejechanie 50 km w mieście w trybie w pełni elektrycznym. Ponadto, za kierownicą SUV-ów Jeep 4xe podróż staje się wydajna, a przysłowiowe możliwości terenowe Jeepa łączą przyjemność z jazdy z większą dbałością o środowisko.
-
-
W momencie uruchomienia oba modele mają domyślnie włączony napęd hybrydowy, aby zapewnić maksymalną łatwość obsługi i wydajność na wszystkich trasach. Podczas jazdy w mieście, tryb w 100% elektryczny umożliwia jazdę bez emisji spalin, dzięki silnikowi elektrycznemu przekazującemu napęd na tylne koła, i pozwala kierowcy na pokonanie nawet 50 km w ruchu miejskim, a emisja CO2 w cyklu łączonym WLTP wynosi poniżej 50 g/km. Baterię samochodu można szybko naładować – pełne ładowanie zajmuje około półtorej godziny. Renegade i Compass 4xe Plug-in Hybrid „nie zapominają” jednak o tym, że są niepowstrzymanymi SUV-ami Jeepa. Gdy droga staje się trudna i wymaga większej przyczepności, aktywują się dwa układy napędowe, jeden na przedniej drugi na tylnej osi, poprawiając możliwości terenowe koordynowane przez system zarządzania trakcją „Select Terrain” zaktualizowany pod kątem elektrycznych trybów jazdy 4x4. Ponadto, należy podkreślić, że technologia 4xe zapewnia większe możliwości w porównaniu z tradycyjnym napędem 4x4, ponieważ silnik elektryczny dostarcza niemal natychmiast 250 Nm momentu obrotowego, co pozwala jeszcze lepiej kontrolować trakcję i moment obrotowy nawet przy niskich prędkościach.
-
Debiut wersji Upland zapewniajacej bardziej zrównoważoną jazdę
Podczas jazd testowych można było podziwiać kompletną gamę 4xe i e-Hybrid modeli Compass i Renegade w różnych wersjach wyposażenia, m.in. nową wersję Upland – edycję specjalną potwierdzającą konkretne działania marki Jeep na rzecz zrównoważonego rozwoju – oraz topową wersję S, która w modelu Renegade wyróżnia się ekskluzywnymi 19” obręczami kół ze stopów metali lekkich w dwukolorowym wzorze, oksydowanymi detalami wykończenia nadwozia i asystentem parkowania; natomiast Jeep Compass oferuje w standardzie 19” czarne, błyszczące felgi aluminiowe, nadkola w kolorze nadwozia, czarny dach, elektryczną klapę bagażnika i skórzaną tapicerkę i elektryczną regulacją fotela kierowcy.
-