Podczas jazdy, dodatkową pomoc zapewniają systemy elektroniczne pojazdu, takie jak na przykład Jeep Selec-Terrain™, które potrafią kontrolować trakcję w różnych sytuacjach. Mowa tu o przeznaczonym do jazdy po śniegu i lodzie trybie „Snow”, który został specjalnie tak opracowany, aby zapewnić przyczepność, ingerując w reakcję silnika i skrzyni biegów, a także w kalibrację elektronicznych systemów kontroli trakcji i stabilności.
Podczas pokonywania zaśnieżonych tras, Compass 4xe może również wykorzystać napęd na cztery koła „Jeep Active Drive Low” z technologią hybrydową: oznacza to, że system nie wykorzystuje wału napędowego ani mechanicznych sprzęgieł do włączania tylnej osi, co zapewnia lepszą kontrolę przy niskich prędkościach. Nawet pokonywanie trudnych zjazdów w warunkach dużego zaśnieżenia i oblodzenia nie jest już problemem dzięki systemowi „Hill-Descent Control”, który jest w stanie skutecznie kontrolować prędkość zjazdu ze wzniesienia poprzez automatyczne oddziaływanie na przednie i tylne hamulce, pozostawiając jedynie kierowcy zadanie manewrowania kierownicą.
Ryzyko ugrzęźnięcia w śniegu rozwiązuje tryb „4WD Lock” we współpracy z trybem „Snow” systemu Selec-Terrain. W praktyce, w przypadku, gdy koło wpadnie w poślizg, napęd jest natychmiast przekazywany na koła o największej przyczepności, symulując interwencję mechanicznego, samoblokującego mechanizmu różnicowego.