EV3 to pierwszy model marki Kia wyposażony w usługę CarPay

Kia uruchomiła usługę CarPay, czyli płatności w samochodzie, która umożliwia płacenie za przedmioty i usługi bezpośrednio z auta. Pierwszym modelem wyposażonym w tę funkcję jest Kia EV3. Pierwszą dostępną aplikacją jest Parkopedia, która nie tylko pomaga w zlokalizowaniu wolnych miejsc parkingowych, ale również umożliwia płatność za parkowanie za pomocą dotykowego ekranu systemu multimedialnego w samochodzie.





„Dodanie usługi płatności w samochodzie to znaczący postęp dla wygody użytkownika, ponieważ zwiększają się możliwości auta” – mówi Sjoerd Knipping, wiceprezes ds. produktów i marketingu w Kia Europe.

Znalezienie miejsca do parkowanie jest szczególnie trudne w dużych miastach. Aż 92% kierowców we Francji i Włoszech, w Niemczech, Japonii, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych ma trudności ze znalezieniem miejsca parkingowego. Każdy błąd podczas parkowania może być kosztowny. Każdego roku w Europie są wystawiane miliony mandatów parkingowych. Jest to wyjątkowo problematyczne w przypadku samochodów elektrycznych – aż 49% kierowców takich aut we Francji i Włoszech oraz w Niemczech i Wielkiej Brytanii nieoczekiwane otrzymuje mandaty za parkowanie w czasie ładowania.





„Usługa CarPay zapewnia dużą wygodę i od momentu premiery pomaga złagodzić jeden z głównych problemów kierowców, upraszczając znalezienie miejsca do parkowania i płatność za parking” – mówi Hans Puvogel, dyrektor operacyjny w Parkopedia. „Usługa ta nie tylko skraca czas, jaki kierowcy poświęcają na znalezienie wolnego miejsca, ale także eliminuje konieczność szukania parkomatu lub pobierania różnych aplikacji, aby dokonać płatności za parking”.





Usługi firmy Parkopedia są zintegrowane z systemami nawigacji w samochodach, aby zapewnić ich bezproblemową obsługę i pomóc kierowcom w znalezieniu miejsc parkingowych oraz szczegółowo opisując koszt parkowania i przewidując liczbę dostępnych miejsc. Usługa CarPay umożliwia zapłacenie za parking za pośrednictwem bezpiecznej transakcji, bez konieczności korzystania z dodatkowych aplikacji.

Usługa płatności za parking Parkopedia koncentruje się przede wszystkim na parkingach zewnętrznych i ulicznych, z zamiarem rozszerzenia jej w przyszłości o parkingi wewnętrzne, takie jak garaże. Obecnie zapewnia ona dostęp do ponad 1,7 miliona miejsc parkingowych w 19 europejskich krajach.





EV3 i wszystkie przyszłe modele marki Kia będą wyposażone w usługę CarPay. Ten zintegrowany system to znaczący krok marki w kierunku rozszerzenia zakresu płatności w samochodzie, dodatkowych funkcji, aplikacji w samochodzie i zastosowania aut elektrycznych. Wprowadzenie usługi CarPay jest częścią zobowiązania marki Kia do poprawy satysfakcji klientów z użytkowania samochodów.

„Wprowadzenie łatwej i szybkiej metody płatności do samochodu to przełom” – mówi Olivier Pascal, dyrektor generalny i szef ds. łączności w Kia Connect. „To dopiero początek, a usługa CarPay w przyszłości ma się rozszerzyć o płatności za szeroką gamę towarów i usług, aby zapewnić użytkownikom aut jeszcze większą wygodę”.

źródło: Kia Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą. 

Czytaj więcej o marce Kia

Kia EV3 w gronie finalistów konkursu Car of the Year 2025
Kia EV3 w gronie finalistów konkursu Car of the Year 2025

KIA | EV3 to elektryczny kompaktowy SUV z najlepszym w tym segmencie zasięgiem, wynoszącym do 605 km 

Kia Charge - ładowanie samochodów elektrycznych
Kia Charge - ładowanie samochodów elektrycznych

KIA najbardziej zaawansowany sposób ładowania samochodów elektrycznych

Najnowsze oferty

Kia Rio 1.2 DPI 84KM 5MT Wersja M + Smart! 1 Właściciel! Salon Polska! FV23%!
  • Model: Rio
  • Typ nadwozia: Hatchback
  • Przebieg: 14527 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2022
Kia Picanto 1.2 MPI 84KM 4AT Wersja L! 1 Właściciel! Salon Polska! Automat!
  • Model: Picanto
  • Typ nadwozia: Hatchback
  • Przebieg: 69654 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2017
Kia Optima 1.6 T-GDI 180KM 7DCT Wersja GT LINE! Pakiet TEC! Salon Polska!
  • Model: Optima
  • Typ nadwozia: Sedan / Limuzyna
  • Przebieg: 143031 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2019

Odwiedź nasze salony