Marka FIAT triumfuje w konkursie ADCI Awards 2023
FIAT otrzymał 6 nagród w tegorocznej edycji ADCI Awards, najbardziej prestiżowego plebiscytu włoskiej społeczności kreatywnej, organizowanego przez Art Directors Club. Marka, wraz z agencją Leo Burnett, wyróżniła się w kilku kategoriach dwoma różnymi projektami.
Opracowany przez agencję kreatywną Leo Burnett i wyprodukowany przez Twister Film, projekt „No Grey” zdobył złoto w kategorii „Corporate PR Communication”, srebro w kategorii „Film” i brąz w kategorii „Social/Digital PR”. Film, który wyszedł w czerwcu tego roku, zapowiada strategiczną decyzję marki FIAT o zaprzestaniu produkcji szarych samochodów. Olivier Francois, dyrektor generalny FIAT i globalny dyrektor marketingu Stellantis, wyjaśnia strategię i staje się bohaterem klipu, w którym Fiat 600e głęboko zanurzony zostaje w kolorze, czemu towarzyszy hasło „WŁOCHY. KRAINA KOLORÓW. FIAT. MARKA KOLORÓW”. To świeży i kolorowy projekt, który kojarzy się z radosnym i popowym charakterem wyróżniającym markę FIAT i który w serwisie Youtube osiągnął wynik ponad 10 milionów odsłon.
Kolejny sukces odniósł film dokumentalny „Pandelleria”, również stworzony przez agencję Leo Burnett i wyprodukowany przez Twister Film. Nakręcony na wyspie Pantelleria, miejscu gdzie jest „więcej Pand niż ludzi”, 30-minutowy film zdobył złoto w kategorii „Creative Effectiveness Media”, srebro w kategorii „Brand Entertainment” i brąz w kategorii "Film".
Film dokumentalny jest nie tylko hołdem dla Pandy, ikony marki FIAT już od ponad 40 lat, ale także podziękowaniem dla pracowników fabryki Pomigliano d'Arco, którzy produkują Fiata Pandę i tym samym znacząco przyczyniają się do sukcesu Pandy na całym świecie.
Od 1985 roku, wyróżnienia przyznawane w konkursie ADCI Awards są punktem odniesienia dla kreatywności i jakości komunikacji reklamowej we Włoszech. Dokumentują one na przestrzeni lat ewolucję języków, stylów i wykorzystania mediów, a jury wybiera tylko te prace, które są najbardziej istotne z punktu widzenia kreatywności. Obecnie Art Directors Club Italiano to stowarzyszenie zajmujące się wyszukiwaniem i wspieraniem wartości kreatywności jako najważniejszego elementu zapewniającego przewagę konkurencyjną w komunikacji korporacyjnej, instytucjonalnej i społecznej.
źródło: Fiat Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.