David Durand kontynuuje: Pracując nad designem wnętrza, staraliśmy się zachować jeden z głównych atutów Nowego Bigstera, jakim jest jego wyjątkowa przestronność. Dlatego postawiliśmy na prostotę z geometrycznymi liniami, nawiązującymi do designu nadwozia, a także na wysoką jakość, której oczekują nabywcy aut z segmentu C-SUV.
We wnętrzu Nowego Bigstera designerzy skupili się na tym, co najistotniejsze: przestrzeń, ergonomia i komfort. Bardzo pionowa i wysoko umieszczona deska rozdzielcza zwiększa ilość wolnego miejsca dla pasażerów na przednich siedzeniach.
Dla zapewnienia maksymalnej prostoty i skuteczności wszystkie informacje związane z jazdą zostały zgrupowane na 7-calowym lub 10-calowym (w zależności od poziomu wyposażenia) cyfrowym zespole zegarów, a wszystkie informacje związane z systemem multimedialnym są wyświetlane na centralnym ekranie dotykowym o przekątnej 10,1 cala (montowanym w standardzie we wszystkich Bigsterach). Oba ekrany łączy elegancka zielona linia zapewniająca ich harmonijne wizualne wkomponowanie w deskę rozdzielczą.
W zależności od poziomu wyposażenia nowy Bigster jest oferowany z jednym z trzech typów środkowej konsoli przy przednich siedzeniach: niską, średnią lub – po raz pierwszy w Dacii – wysoką konsolą z podłokietnikiem (i chłodzoną komorą), ładowarką indukcyjną i pojemnym schowkiem.
Szczególnie wiele uwagi poświęcono odpowiedniemu doborowi obić siedzeń – w zależności od wyposażenia położono nacisk na: prostotę i wygodę (Bigster Essential i Expression), trwałość i łatwość czyszczenia (Extreme) lub maksymalny komfort (Journey).
Łącznikiem między designem nadwozia i wnętrza Nowego Bigstera są motywy w kształcie litery „Y”, charakterystyczne dla sygnatury świetlnej auta:
- W kabinie znajdują się na nawiewach powietrza, których powierzchnia tworzy kształt litery „Y” (w kolorze brązowomiedzianym w wersji Extreme), oraz na obramowaniach klamek drzwi.
₋ Na zewnątrz Nowego Bigstera przednie i tylne światła LED w kształcie litery „Y” tworzą charakterystyczną sygnaturę świetlną.