-
Opel Insignia GSi otrzymał ostatnie szlify na legendarnej „Północnej Pętli” toru Nürburgring. Dynamicznie zestrojone podwozie zapewnia ekstremalnie skuteczne trzymanie się nawierzchni. Udoskonalono potężne czterotłoczkowe hamulce Brembo (z czerwonymi zaciskami) oraz charakterystyki układu kierowniczego.
Insignia z elektryczno-hydraulicznym układem wspomagania hamulców już dziś stanowi platformę dla przyszłej technologii umożliwiającej zautomatyzowaną jazdę. Zintegrowany system „eBoost” jest częścią koncepcji elektrycznego sterowania hamulcami („brake by wire”), eliminującej konieczność stosowania osobnych modułów ABS/ESP, przewodów podciśnieniowych, pomp hamulcowych itp. Wytwarzanie podciśnienia na potrzeby układu hamulcowego przez silnik elektryczny odciąża silnik spalinowy, co przekłada się na obniżenie zużycia paliwa. Zwiększanie ciśnienia w układzie następuje szybciej, a hamulce mają lepszą charakterystykę. Przy aktywacji ABS układ z „eBoost” działa ciszej niż konwencjonalny układ hamulcowy.
W montowanym standardowo w Insignii GSi mechatronicznym zawieszeniu FlexRide dostosowanie charakterystyki amortyzatorów i układu kierowniczego zajmuje ułamki sekund. Ponadto FlexRide zmienia charakterystykę pedału przyspieszenia oraz punkty zmiany przełożeń w dziewięciostopniowej automatycznej skrzyni biegów. Kierowca ma do wyboru kilka trybów jazdy: „Standard”, „Tour”, “Sport” oraz „Competition” (dostępny wyłącznie w GSi).
-
NOWE SILNIKI I SKRZYNIE BIEGÓW
Wprowadzając nową Insignię, firma Opel uprościła, a jednocześnie uatrakcyjniła ofertę dla klientów. Wcześniej w modelu montowano silniki benzynowe i wysokoprężne należące do trzech różnych rodzin. Teraz wszystkie trzy- i czterocylindrowe jednostki należą do tej samej nowej generacji. Silnik benzynowy 1.4 o mocy 107 kW (145 KM) oraz diesel 1.5 o mocy 90 kW (122 KM) stanowią podstawę oferty (zob. dane o zużyciu paliwa w tabeli).
Trzycylindrowy silnik, stosowany również w nowej Astrze, jest nawet o 50 kilogramów lżejszy od swojego odpowiednika w poprzednim modelu. Mocniejsze Insignie mogą być wyposażone w czterocylindrowy silnik diesla 2.0 (ta jednostka będzie wprowadzona nieco później w bieżącym roku) lub w silniki benzynowe 2.0 o mocy 147 kW (200 KM) oraz 169 kW (230 KM) w przypadku wersji GSi. Dwulitrowe silniki benzynowe będą pierwszymi jednostkami napędowymi w Oplu z funkcją odłączania cylindrów. Gdy zapotrzebowanie na moc jest mniejsze, układ sterowania rozrządem odłącza dwa cylindry, a silnik zużywa wówczas mniej paliwa.
Pełna aktywna żaluzja w nowej Insignii jeszcze skuteczniej wpływa na obniżenie zużycia paliwa, zamykając zarówno górną, jak i dolną część osłony chłodnicy. Inteligentny mechanizm steruje otwieraniem i zamykaniem dolnego i górnego wlotu powietrza, umożliwiając bardzo oszczędną jazdę w zróżnicowanych warunkach występujących w rzeczywistej eksploatacji, z uwzględnieniem czynników termicznych, elektrycznych i aerodynamicznych. Pełna żaluzja przednich wlotów powietrza przynosi korzyści także w aspekcie termicznym, ponieważ spowalnia ochładzanie się komory silnika po jego wyłączeniu lub przyspiesza rozgrzewanie się silnika po zimnym rozruchu — co, zwłaszcza zimą, zapewnia duże oszczędności w zakresie zużycia paliwa i skraca czas do uzyskania komfortu cieplnego w kabinie.
-
OPEL INSIGNIA GSI 2020 - NOWE SILNIKI BENZYNOWE I WYSOKOPRĘŻNE
Limuzyna |
1.4T |
2.0T |
GSi 2.0T |
1.5D |
Moc (kW/KM) przy obr./min |
107/145 przy 5000 |
147/200 przy 4500 |
169/230 przy 5000 |
90/122 przy 3250 |
Moment obrotowy (Nm przy obr./min) |
236 przy 1500–3500 |
350 przy 1500–4000 |
350 przy 1500–4000 |
300 przy 1750–2500 |
Norma emisji |
Euro 6d |
Euro 6d |
Euro 6d |
Euro 6d |
Przekładnia |
MT6 |
AT9 |
AT9 |
MT6 |
-
ZUŻYCIE PALIWA WG NEDC1 (l/100 km)
Cykl miejski |
6,2–6,1 |
8,7 |
8,9 |
4,8–4,6 |
Cykl pozamiej. |
4,6–4,3 |
5,1–4,8 |
5,8 |
3,5–3,3 |
Cykl mieszany |
5,2–5,0 |
6,4–6,2 |
6,9 |
4,0–3,8 |
CO2 g/km |
120–115 |
149–144 |
161 |
105–100 |
-
ZUŻYCIE PALIWA W CYKLU MIESZANYM WG WLTP2 (l/100 km)
l/100 km |
6,2–5,8 |
7,6–7,3 |
8,5–8,3 |
4,9–4,6 |
CO2 g/km |
144–135 |
176–171 |
198–193 |
130–121 |
-
Sports Tourer |
1.4T |
2.0T |
GSi 2.0T |
1.5D |
Moc (kW/KM) przy obr./min |
107/145 przy 5000 |
147/200 przy 4500 |
169/230 przy 5000 |
90/122 przy 3250 |
Moment obrotowy (Nm przy obr./min) |
236 przy 1500–3500 |
350 przy 1500–4000 |
350 przy 1500–4000 |
300 przy 1750–2500 |
Norma emisji |
Euro 6d |
Euro 6d |
Euro 6d |
Euro 6d |
Przekładnia |
MT6 |
AT9 |
AT9 |
MT6 |
-
ZUŻYCIE PALIWA WG NEDC1 (l/100 km)
Cykl miejski |
6,2–6,1 |
8,7 |
8,9 |
4,9–4,8 |
Cykl pozamiej. |
4,7–4,4 |
5,2–4,9 |
5,9 |
3,7–3,5 |
Cykl mieszany |
5,3–5,0 |
6,5–6,3 |
7 |
4,2–4,0 |
CO2 g/km |
122–117 |
151–146 |
163 |
111–105 |
-
ZUŻYCIE PALIWA W CYKLU MIESZANYM WG WLTP2 (l/100 km)
l/100 km |
7,7–7,4 |
11,4–11,3 |
12,2–12,0 |
6,2–6,0 |
CO2 g/km |
147–138 |
179–175 |
205–199 |
135–127 |
-
REFLEKTORY PIKSELOWE INTELLILUX LED
W nowym Oplu Insignii montowane są wyłącznie w pełni diodowe systemy oświetlenia, od wysoce efektywnych energetycznie reflektorów LED po nowe adaptacyjne reflektory pikselowe IntelliLux LED, liczące łącznie 168 elementów zamiast dotychczasowych 32. Wiązka świateł drogowych jest korygowana płynnie w ułamkach sekund przez dwa moduły sterujące — jeden z nich jest podłączony do przedniej kamery, a drugi znajduje się w reflektorze. Duża liczba reagujących na każdy sygnał elementów LED umożliwia płynną adaptację snopa światła. Oświetlony obszar jest większy niż dotychczas, a pojazdy poprzedzające lub nadjeżdżające z przeciwka są z niego precyzyjniej „wycinane”. Dzięki temu widoczność jest optymalna w każdej sytuacji, bez oślepiania innych użytkowników drogi.
-