-
Bagażnik
Przestrzeń bagażowa w modelu ACROSS zaprojektowano bez zbędnych kompromisów. Potężny bagażnik o pojemności 490 litrów zapewnia odpowiednią ilość miejsca dla użytkowników o najbardziej wymagających potrzebach. Dla polepszenia wszechstronności, po prawej stronie znajduje się gniazdo zasilania elektrycznego.
-
-
Nowatorski i wydajny układ hybrydowy typu Plug-in
Nowoczesny układ hybrydowy typu Plug-in w modelu ACROSS zapewnia oszczędność paliwa i dynamiczne osiągi przy emisji CO2 wynoszącej zaledwie 22 g/km. Układ hybrydowy Plug-in składa się z mocnego silnika elektrycznego napędzającego przednią oś. Motor gwarantuje wysoki moment obrotowy przy niskich prędkościach, a przy współpracy wolnossącego silnika benzynowego o pojemności 2,5 litra zapewnia dynamiczne przyspieszenie przy średnich i wysokich prędkościach. Silnik elektryczny dysponuje maksymalną mocą wynoszącą 134 kW i dostarcza 270 Nm maksymalnego momentu obrotowego, czerpiąc energię z zamontowanego pod podłogą akumulatora litowo-jonowego o pojemności 18,1 kWh (50,9 Ah).
Silnik elektryczny połączono z jednostką spalinową A25A-FXS Dynamic Force, która jest wykorzystywana do ładowania akumulatora, a także wspomaga silnik elektryczny podczas jazdy z dużymi prędkościami, jeśli to konieczne. Silnik benzynowy ma długi skok i wysoki stopień sprężania, a także układ bezpośredniego wtrysku paliwa do cylindra (DI) i wtrysku paliwa do kolektora dolotowego (PFI), które w zależności od warunków jazdy zwiększają moc i efektywność spalania przy jednoczesnym obniżeniu emisji szkodliwych substancji.
Układ hybrydowy typu Plug-in oferuje cztery tryby pracy - domyślny tryb EV, tryb Auto EV / HV, tryb HV oraz tryb ładowania akumulatora - kierowca może wybrać odpowiednie ustawienie w zależności od warunków jazdy i stanu naładowania akumulatora. W trybie EV pojazd jest napędzany wyłącznie za pomocą silnika elektrycznego, nawet przy pełnym przyspieszeniu. W trybie Auto EV / HV i HV silnik spalinowy jest wykorzystywany do zapewniania odpowiedniej mocy w przypadku mocniejszego wciśnięcia pedału przyspieszenia. W przypadku niskiego poziomu naładowania akumulatora można wykorzystać ostatni z trybów, aby podczas jazdy magazynować jak najwięcej energii elektrycznej.
Zaawansowane możliwości napędu 4x4
Nowoczesny, zaawansowany technologicznie napęd 4x4 E-Four zapewnia doskonałe właściwości terenowe przy zachowaniu niskiego zużycia paliwa. Rozwiązanie wykorzystuje niezależny silnik elektryczny o mocy 40 kW zamontowany przy tylnej osi. Motor współpracuje z silnikiem napędzającym przednią oś i w zależności od warunków jazdy umożliwia przekazywanie momentu obrotowego w zakresie od 100:00 do 20:80. Zaawansowany napęd 4x4 gwarantuje wysoką przyczepność podczas ruszania na mokrej lub śliskiej nawierzchni, a także pewne prowadzenie w zakrętach na drogach o zróżnicowanej przyczepności.
Zintegrowany układ zarządzania napędem AWD (AIM)
Głównym elementem systemu E-Four jest wysoce zaawansowany zintegrowany układ zarządzania napędem AWD (AIM), który monitoruje rozkład siły napędowej, położenie przepustnicy silnika, planowanie zmiany biegów, wspomaganie układu kierowniczego i hamowanie, w zależności od warunków jazdy.
Tryb Trail: Funkcja automatycznego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu zapewnia jak wysoką przyczepność i pewność jazdy podczas jazdy asfaltem lub w terenie. System przyhamowuje odpowiednie koła, w momencie gdy zaczynają tracić przyczepność i przekierowuje moment obrotowy na koła, które utrzymują lepszą trakcję. Dodatkowo układ kontroluje pracę przepustnicy i skrzyni biegów, zapewniając kierowcy poczucie dobrego kontaktu kół z nawierzchnią.
Zaawansowana technologia oraz inteligentne systemy bezpieczeństwa
Wyposażony w najnowsze, inteligentne funkcje bezpieczeństwa, ACROSS oferuje pewność prowadzenia i spokój podczas każdej podróży. W szerokiej palecie systemów zwiększających bezpieczeństwo znajdziemy rozwiązania wykorzystujące radar milimetrowy i kamerę monoskopową: układ reagowania przedkolizyjnego (Pre-Collision System - PCS), asystent utrzymania pasa ruchu (Lane Tracing Assist - LTA) i tempomat adaptacyjny (Dynamic Radar Cruiser Control - DRCC).
Układ reagowania przedkolizyjnego (PCS)
PCS pomaga zapobiegać kolizjom z innymi pojazdami, pieszymi i rowerzystami, monitorując drogę za pomocą radaru milimetrowego i kamery monoskopowej. W razie wykrycia niebezpieczeństwa, automatycznie aplikuje wspomaganie hamowania i automatyczne hamowanie, w przypadku gdy kierowca nie zareaguje na ostrzeżenie.
Asystent utrzymania pasa ruchu (LTA)
Gdy podczas jazdy drogą publiczną lub ekspresową system LTA wykryje, że samochód opuścił swój pas ruchu, system automatycznie pomaga kierowcy wrócić na odpowiednią ścieżkę, aktywując elektrycznie wspomagany układ kierowniczy.
Układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA)
Układ RSA wykorzystuje kamerę do wykrywania znaków drogowych, a następnie wyświetla na ekranie informację o aktualnie obowiązującym ograniczeniu.
Tempomat adaptacyjny (DRCC) DRCC działa w pełnym zakresie prędkości i automatycznie utrzymuje dystans w stosunku do poprzedzającego pojazdu. W przypadku, gdy pojazd jadący z przodu zatrzyma się, tempomat może zatrzymać pojazd i ponownie ruszyć.
System monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM)
BSM wykrywa za pomocą czujników inne pojazdy zbliżające się z tyłu i ostrzega kierowcę, gdy znajdą się w martwym polu widzenia bocznych lusterek.
System ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA)
RCTA pomaga kierowcy unikać kolizji podczas wyjeżdżania się z miejsc parkingowych o ograniczonej widoczności. Gdy czujniki wykryją pojazd, kierowca zostaje ostrzeżony dźwiękiem alarmowym i komunikatem na wyświetlaczu komputera pokładowego.
eCall
Jeśli pojazd uczestniczy w wypadku drogowym, system eCall automatycznie informuje o zdarzeniu służby ratownicze za pomocą komunikatu telefonicznego zawierającego dokładną lokalizację pojazdu.
Automatyczny hamulec
Podczas chwilowego postoju, na przykład na skrzyżowaniu lub światłach, elektryczny hamulec postojowy zatrzymuje pojazd, utrzymując ciśnienie w układzie hamulcowym, aby zapobiec stoczeniu się pojazdu w przód lub tył, dopóki kierowca nie wciśnie pedału przyspieszenia.
___
źródło: Suzuki Polska