Nowy Abarth 600e jest wynikiem specjalistycznej wiedzy z zakresu wyścigów wykorzystanej przez ekspertów zajmujących się sportami motorowymi, z którymi Abarth współpracował tworząc ten ekscytujący projekt. Abarth i Michelin rozpoczęły współpracę już po opracowaniu specyfikacji, w 2021 roku. Oprócz chęci przekazania naturalnego sportowego charakteru, zwrócono uwagę na bezpieczeństwo, żywotność i parametry energetyczne opony. Dzięki zoptymalizowanej mieszance gumy i dedykowanej architekturze opony MICHELIN Pilot Sport EV zostały zaprojektowane tak, aby reagować na moc 280 KM dostarczaną przez Abartha 600e, zapewniając jednocześnie temu sportowemu SUV-owi doskonały poziom przyczepności, zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni.
Opracowane wspólnie z firmą Alcon hamulce pochodzą ze świata wyścigów, dzięki czemu mają większą powierzchnię i zapewniają większą odporność na zjawisko fadingu oraz lepsze odprowadzanie ciepła dzięki monoblokowemu zaciskowi z czterema tłokami. Specjalistyczna wiedza wniesiona przez Alcon sprawia, że Nowy Abarth 600e stanowi idealne rozwiązanie dla tych, którzy szukają ekscytujących wrażeń z jazdy, od wyścigów po użytkowanie w ruchu ulicznym. Jeśli chodzi o hamowanie i prędkość, Abarth nie przestaje zaskakiwać swojej społeczności, odkąd eksperci marki z logo Skorpiona postawili sobie za cel osiągnięcie większej mocy i stabilności podczas hamowania, wykorzystując hamulce Alcon 380 mm i zaciski dostosowane do Abartha 600e, co pozwoliło uzyskać niesamowite rezultaty.
Ponadto nowy Abarth 600e jest wyposażony w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu firmy JTEKT Torsen, oferujący lepszy tor jazdy, lepsze prowadzenie, przyczepność na zakrętach i bezpieczeństwo na śliskich nawierzchniach. Połączenie doświadczenia Abartha i JTEKT Torsen sprawia, że nowy Abarth jest jeszcze bardziej wyjątkowy i konkurencyjny. Mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu zapewnia lepszy moment obrotowy na zewnętrznym kole, a prowadzenie samochodu jest ulepszone dzięki konfiguracji z efektem blokady, która wynosi 36% podczas przyspieszania i 34% podczas hamowania.
Dzięki wiedzy zdobytej na torze, eksperci od wyścigów z Abartha i Stellantis Motorsport zwrócili również uwagę na inne kluczowe elementy, aby ten wymagający projekt samochodu elektrycznego okazał się sukcesem. Zwiększyli sztywność zawieszenia i wzmocnili podwozie używając tylnego stabilizatora, który zmieniając swoją równowagę, zwiększył swoją ogólną sztywność.
Układ chłodzenia Abartha 600e z wysokowydajną pompą przesuwa granice obniżania parametrów akumulatora, które mogłyby ograniczyć osiągi pojazdu. Ponadto, specjalna kalibracja zapewnia skuteczne chłodzenie również w trybach sportowych.
Wyścigowego ducha wyraźnie widać także w stylu i parametrach technicznych foteli Sabelt, zapewniających osiągi, dynamikę i podparcie w trakcie jazdy. Ergonomię foteli wyścigowych osiągnięto dzięki otulającemu kształtowi zapewniającemu stabilizację ciała kierowcy podczas pokonywania zakrętów. Ponadto, w wersji Scorpionissima fotele oferują lepsze wsparcie boczne i zostały wykonane z czterech różnych pianek o wysokiej gęstości zapewniających optymalne wsparcie dla każdej części ciała. Oprócz tego, w modelu z limitowanej edycji, otwory boczne wraz z mocnym i zaakcentowanym podparciem oraz ramką pasa bezpieczeństwa zapewniają wyścigowy wygląd, który zachwyci prawdziwych entuzjastów motoryzacji autentycznym wyścigowym klimatem.