-
Prosta, kompletna i bogato wyposażona. Oto nowa gama 500. Trzy poziomy personalizacji (Entry-Level, Mid-Range i High-End), nazwane odpowiednio ACTION, PASSION i ICON i mające konkretną misję, oferujące najlepsze technologie, łączność i bezpieczeństwo. Wiele innowacyjnych funkcji, unikalnych w segmencie samochodów miejskich. A ponieważ mobilność elektryczna „według 500” jest w zasięgu ręki każdego Klienta, cała gama jest zgodna z nowymi wymaganiami kierowców. Nowy Fiat 500 to zatem samochodem, za kierownicą którego możemy wjechać na drogę zmian.
-
NOWY FIAT 500 ACTION 2021
Nowa 500 w wersji podstawowej to idealny elektryczny samochód miejski, przeznaczony dla Klientów często poruszających się po mieście, wjeżdżających do centrum i do stref ograniczonego ruchu, dla tych, którzy pokonują średnio 50 km dziennie i preferują dynamiczną mobilność, która zwraca uwagę na koszty.
500 ACTION jest wyposażona w silnik elektryczny o mocy 70 kW, który przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,5 sekundy i osiąga prędkość do 135 km/h. Nowa 500 ACTION jest przeznaczona dla młodych Klientów prowadzących intensywny tryb życia i podróżujących codziennie na krótkich trasach, którzy potrzebują samochodu przyjaznego dla środowiska oferującego zasięg odpowiedni do jazdy po mieście i optymalne bezpieczeństwo, uzyskane dzięki systemom ADAS.
ACTION to idealny samochód dla „millenialsów” będących fanami alternatywnej mobilności, takiej jak „car-sharing”. Nowa 500 ACTION wyposażona jest w akumulator litowo-jonowy o pojemności 23,8 kWh zapewniający zasięg ponad 180 km wg cyklu WLTP lub ponad 240 km podczas jazdy po mieście. Przy założeniu, że codzienne pokonujemy średnio poniżej 50 km, nową 500 wystarczy ładować co kilka dni.
Głównym problemem Klientów pragnących przejść na samochody elektryczne, jest czas ładowania, dlatego też Nowa 500 ACTION jest wyposażona w system szybkiego ładowania o mocy 50 kW umożliwiający bardzo szybkie naładowanie akumulatora. Przykładowo, aby zgromadzić rezerwę energii wystarczającą na potrzeby dziennego przebiegu (około 50 km), potrzeba mniej niż 10 minut, czyli mniej więcej tyle samo ile zajmuje wypicie kawy w kawiarni. System szybkiego ładowania oferuje również opcję ładowania samochodu w nocy w domowym garażu lub w ciągu dnia, gdy jesteś w pracy, za pomocą kabla ładującego Mode 2 (o mocy 3 kW) znajdującego się na wyposażeniu samochodu. Gniazdo Combo 2 umieszczone z tyłu po prawej stronie samochodu umożliwia ładowanie zarówno prądem zmiennym, jak i stałym. Do ładowania w domu lub na stacjach publicznych Klienci mogą również dokupić kabel ładujący Mode 3 do prądu trójfazowego o mocy 11 kW lub ładowarkę typu Wallbox oferowaną przez Mopar.
Zaprojektowana z myślą o młodych Klientach, Nowa 500 ACTION ma w standardzie wszystkie systemy ADAS niezbędne do jazdy po mieście, jak system wykrywania zmęczenia kierowcy do monitorowania poziomu jego koncentracji, system autonomicznego hamowania awaryjnego z funkcją rozpoznawania rowerzystów i pieszych, system kontroli toru jazdy, system ostrzegający kierowcę o konieczności powrotu na pas ruchu w przypadku wykrycia dryfowania po trajektorii oraz system rozpoznawania znaków drogowych, który odczytując je i zaleca prawidłową prędkość jazdy. Natomiast, w zakresie łączności, Nowa 500 ACTION jest wyposażona w system multimedialny przeznaczony dla tych, którzy zawsze pragną pozostać w kontakcie. Chodzi o „smart audio” składający się z uchwytu na smartfona, ergonomicznej podstawy do zamocowania smartfona zarówno w pionie, jak i w poziomie, połączenia Bluetooth, dzięki któremu smartfon łączy się z wbudowanymi głośnikami Nowej 500 oraz specjalnej aplikacji umożliwiającej idealne użytkowanie i interakcję z samochodem. W ten sposób smartfon staje się centralnym punktem systemu multimedialnego samochodu.
Jeśli chodzi o wygląd nadwozia, ACTION ma reflektory halogenowe i 15-calowe felgi. We wnętrzu, dzięki licznym nowinkom technologicznym, wersja Entry oferuje wyposażenie, które do niedawna można było dostępne jedynie w samochodach z wyższej półki. Począwszy od przycisku automatycznego uruchamiania i elektrycznego hamulca postojowego po 7-calowy, kolorowy wyświetlacz TFT umieszczony przed kierowcą, który w Nowej 500 zastępuje tradycyjny zestaw wskaźników. Na tym ekranie kierowca widzi wszystkie najważniejsze dane dotyczące samochodu, w tym zasięg i stan naładowania akumulatora. Nowe wyposażenie wnętrza obejmuje ponadto czarną deskę rozdzielczą i fotele pokryte tapicerką z przędzy Seaqual w geometryczny motyw jodełki ozdobione srebrnymi przeszyciami.
-
NOWY FIAT 500 PASSION 2021
Środkowa wersja Nowej 500 przeznaczona jest dla Klientów pragnących nadążać za duchem czasu oraz Klientów poszukujących zrównoważonego rozwoju i najnowszych technologii. Nowa 500 PASSION oferuje wzorcowy zasięg ni tylko w segmencie samochodów miejskich: 320 km w cyklu WLTP, który można zwiększyć do 460 km, jeśli jeździmy tylko po mieście. Samochód jest wyposażony w funkcję szybkiego ładowania o mocy 85 kW, umożliwiającej naładowanie akumulatora do 80% w 35 minut lub zgromadzenie rezerwy energii wystarczającą na pokonanie 50 km, czyli średniego dziennego dystansu, w około 5 minut. Wersja wyposażeniem PASSION, oprócz wyżej wymienionych systemów ADAS ma jeszcze tempomat („Cruise Control”).
Szybkie ładowanie, ale także szybkie parowanie: zaraz po wejściu do samochodu smartfon łączy się z samochodem w mniej niż 5 sekund. Na zamówienie, również ładowanie telefonu może odbywać się bezprzewodowo, wystarczy umieścić telefon komórkowy na bezprzewodowej podstawce ładującej („wireless charging pad”) w specjalnej wnęce obok kierowcy.
Wersja PASSION wyróżnia się stylizowanymi 15-calowymi felgami z dwukolorowym błyszczącym wykończeniem, natomiast we wnętrzu dostępne są wszystkie usługi, z których można korzystać za pomocą smartfona oraz nowy system multimedialny UConnect 5 z 7-calowym ekranem, bezprzewodowy CarPlay/Android Auto dla usług połączonych za pośrednictwem Uconnect Box, pakiet usług UConnect oferujących Klientom prostą, wygodną i bezprzewodową obsługę oraz radio DAB. Do wyboru są dwie opcje wykończenia wnętrza: ciemne z czarną deską rozdzielczą i fotelami z tapicerką z przędzy Seaqual ze wzorem w jodełkę i srebrnymi przeszyciami lub jasne z białą deską rozdzielczą i niebieskimi fotelami, również z motywem jodełki. Krótko mówiąc, model wyposażony w najnowszą technologię elektryczną i łączność nowej generacji, który prowadzi się tak samo, jak inne samochody, prosty i oryginalny tak, jak prawdziwa 500. Podobnie jak cała gama, wersja PASSION jest wyposażona w selektor e-Mode umożliwiający wybór jednego z trzech trybów jazdy, Normal, Range i Sherpa, odpowiedniego do stylu jazdy i wymagań indywidualnych Klientów.
Silnik elektryczny 118 KM generuje moc 87 kW, zapewniając maksymalną prędkość 150 km/h (samoograniczenie) i przyspiesza od 0-100 km/h w 9,0 sekund a od 0 do 50 km/h w 3,1 sekundy.
-
NOWY FIAT 500 ICON 2021
Nowa 500 ICON to prawdziwa ikona stylu, technologii, materiałów i zawartości. Samochód „all-inclusive”, zgodny z historią 500, która dowodzi, że wersje z najwyższej półki, jak 500 Riva, zawsze stawały się bestsellerami Fiata. 500 ICON to zatem prawdziwa ikona mobilności z zasięgiem do 320 km w cyklu WLTP, który można zwiększyć do 460 km w samym cyklu miejskim. Szybkie ładowanie zapewnia ładowarka prądu stałego (DC) o mocy do 85 kW.
500 ICON to topowa wersja w gamie również pod względem technologii pokładowej: na desce rozdzielczej znajduje się nowy system informacyjno-rozrywkowy wyposażony w 10,25” ekran dotykowy „cinerama” z nawigacją i systemem Uconnect 5. Poziomy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości idealnie komponuje się z deską rozdzielczą samochodu, ponieważ został zaprojektowany tak, by nie rozpraszać kierowcy. UConnect 5 ma również interfejs użytkownika „Natural Language” z zaawansowaną funkcją rozpoznawania głosu, dzięki czemu można „rozmawiać” z autem za pomocą hasła wywoławczego „Hey Fiat”, kontrolując parametry zasięgu i ładowania, ustawiając klimatyzację czy wybierając ulubioną muzykę.
Nadwozie topowej wersji w gamie wyróżnia się 16-calowymi felgami aluminiowymi z oksydowanym wykończeniem, natomiast wnętrze nowej 500 ICON oferuje w standardzie wyposażenie najbardziej odjazdowe, jakie może zaoferować nowy model. Zaczynając od elementu wyróżniającego nowy model na tle innych: system „Passive entry”, to nie rewolucja, ale funkcja, której do tej pory nie oferował żaden samochód miejski z segmentu A. Jeszcze bardziej charakterystycznym detalem jest czarna obudowa kluczyka bez żadnych przycisków przypominająca kamyk, do noszenia w kieszeni lub torbie, który komunikuje się z samochodem i automatycznie odblokowuje drzwi, gdy zbliżamy się do samochodu, a blokuje je po dotknięciu klamki, gdy wychodzimy z samochodu. To kolejny ukłon, jaki Nowa 500 składa w kierunku bardziej zrównoważonego świata, ponieważ obudowa jest wykonana ze specjalnego biopochodnego poliwęglanu.
Elegancja i ekskluzywność kierowały projektantami Centrum Stylu przy wyborze jaśniejszych i bardziej rozświetlonych odcieni wnętrza: elegancka deska rozdzielcza 500 ICON jest polakierowana w kolorze nadwozia. Na zamówienie, dostępna jest bardzo ekskluzywna tapicerka z efektem naturalnego drewna na desce rozdzielczej i kierownicy, wykonana z wegańskiego materiału zamiast skóry naturalnej. Eleganckie fotele z tapicerką z przędzy Seaqual i melanżowym motywem w prążki przywodzą na myśl włoski „haute couture”. Jeśli chodzi o tapicerkę do wyboru są dwa warianty kolorystyczne: ciemnoszara z logo 500 i detalami w kolorze miedzi lub jasnoszara z niebieskimi drobinkami i detalami oraz logo 500 w kolorze srebrnym.
-