-
FIAT 500X 2019 - NOWA WERSJA URBAN, CITY CROSS I CROSS
Na głównych rynkach regionu EMEA gama składa się z trzech wersji: nowego 500X Urban, najbardziej miejskiej odsłonie modelu Fiat; nowego 500X City Cross, która pozwala “wyrwać się” z codziennego ruchu; oraz nowego 500X Cross (najlepsze wyposażenie w gamie), którą można stawić czoła ekscytującym przygodom poza miastem, nawet po śniegu czy bezdrożach.
W ofercie jest sześć wersji silnikowych, dwa napędy (na przód lub 4x4) oraz cztery skrzynie biegów (manualna pięciostopniowa, manualna sześciostopniowa, automatyczna DDTC sześciostopniowa i automatyczna dziewięciostopniowa).
Ponadto, klient może wybrać spośród 14 kolorów nadwozia: oprócz nowego, trójwarstwowego lakieru Kość Słoniowa oraz nowych lakierów metalizowanych- niebieskiego Italia i zielonego Techno, dostępne są również niebieskie kolory nadwozia w wersji metalizowany Jeans, Venezia, szary Argento oraz Moda; ponadto, w ofercie są również pastelowy biały Gelato, czarny Cinema, beżowy Cappuccino oraz czerwony Passione; matowe lakiery natomiast dostępne są w kolorze niebieskim Jeans i zielony Alpi oraz ekskluzywny czerwony Amore przypominający stylem lakier perłowy. Dopełnienie oferty stanowi siedem wzorów felg (16”, 17 “i 18”) oraz siedem konfiguracji kolorystyki wnętrza.
Gama nowego 500X rozpoczyna się od poziomu wyposażenia Urban, który stanowi ciekawą alternatywę dla samochodów z segmentu C, oferując dobry stosunek ceny do wyposażenia. Wystarczy pomyśleć, że najbardziej miejska wersja SUV-a proponuje w standardzie: światła do jazdy dziennej i tylne światła LED, nową kierownicę ze skóry ekologicznej , nowy, monochromatyczny zestaw wskaźników z TFT 3,5’’,podwójne gniazdo USB, system Uconnect z 7” ekranem dotykowym i systemem Bluetooth oraz funkcjonalnością manualną klimatyzację, tempomat, elektryczny hamulec ręczny oraz dzieloną kanapę tylną 60/40. Dopełnieniem wyposażenia są nowe systemy wspomagania jazdy “Traffic Sign Recognition” i “Speed Advisor”, które dołączają do systemu “Lane Assist”, 6 poduszek powietrznych (przednie, window-bag i boczne) i do systemu ESC (Electronic Stability Control).
Drugie oblicze nowego 500X reprezentuje wersja City Cross, która wyróżnia się odnowioną dolną osłoną zderzaka oraz specjalnymi zderzakami. Ponadto, terenowa estetyka podkreślona jest przez 16” felgi aluminiowe, satynowe detale oraz obudowy lusterek w kolorze nadwozia. W standardzie montowane są również światła przeciwmgielne przednie, deska rozdzielcza w kolorze nadwozia oraz system Uconnect 7’’ z cyfrowym radiem DAB oraz funkcjonalnścią Apple CarPlay i Android Auto.
Trzecią i ostatnią odsłoną modelu jest nowy 500X Cross, najlepsze wyposażenie w gamie, które oprócz specjalnego wyposażenia offroad’owego, takiego, jak we wcześniejszej wersji, oferuje również 17” felgi aluminiowe, relingi dachowe oraz przyciemniane szyby. We wnętrzu na pierwszy plan wysuwa się system Uconnect 7” z nawigacją satelitarną oraz funkcjonalnością Apple CarPlay i Android Auto. W standardzie dostępna jest również automatyczna klimatyzacja, tylne czujniki parkowania, kamera cofania oraz czujnik zmierzchu.
Wreszcie, dzięki dostępności wielu specjalnych pakietów, można będzie dodatkowo spersonalizować swój samochód ze znaczącą korzyścią finansową w porównaniu do zakupu pojedynczych opcji.
Nowa wersja Urban oferuje nowy przedni i tylny zderzak, a wersje City Cross i Cross posiadają nowe osłony na zderzakach podkreślające ich odważny wygląd. Nowy design nadwozia podkreśla dwie „dusze” modelu - miejską, która pozwala swobodnie poruszać się po mieście, dzięki kompaktowym wymiarom i podwyższonej pozycji fotela kierowcy, oraz duszę SUV-a, w wersji Cross, dla pasjonatów jazdy terenowej, dostępnej także z napędem na cztery koła. Kompaktowa na zewnątrz, przytulna wewnątrz: dowodzi tego przestronne i bezpieczne wnętrze, wykorzystujące na szeroką skalę szlachetne materiały, wysokiej jakości wykończenia i przydatne schowki na drobne przedmioty.
Wygodne wnętrze, w charakterystycznym stylu Made in Italy, dostępne w siedmiu różnych wersjach wykończenia – stworzonych poprzez połączenie różnych rodzajów tkanin, skóry, elementów wykończenia i kolorów – oferuje szeroki wybór regulacji foteli i pojemny bagażnik. Jedną z najważniejszych nowości jest nowy design deski rozdzielczej z nowymi zegarami oferującymi jeszcze bardziej czytelną grafikę, a także nowa kierownica, wyprofilowana tak, żeby dopasować się do ręki kierowcy, zapewniając doskonałą przyczepność, i pokryta elegancką skórą ekologiczną z wbudowanymi przyciskami sterującymi radiem, które zapewniają bezpieczną jazdę w każdej sytuacji. Ergonomiczna kabina, optymalne ustawienie i łatwy dostęp do przełączników, położenie dźwigni zmiany biegów i praktyczny podłokietnik przedni również przyczyniają się do zwiększenia komfortu za kierownicą.
Należy przypomnieć również, że zegary w stylu 500 podzielone są na trzy okrągłe elementy, z których środkowy większy i otoczony metalową ramką - wyraźne nawiązanie do legendarnego Fiata 500 - jest idealnym połączeniem pomiędzy estetyką retro i nowoczesną technologią. O ile po bokach znajdują się prędkościomierz z obrotomierzem, na środku błyszczy 3.5-calowy wyświetlacz TFT, który w sposób prosty i bezpośredni przekazuje kierowcy informacje, jak również oferuje liczne możliwości dostosowania do jego potrzeb.
-