-
PAKIET D-FENCE BY MOPAR
Na zamówienie, nowa Panda może zostać również wyposażona w nowy Pakiet ochronny D-Fence by Mopar, składający się z trzech urządzeń zapewniających optymalną higienę samochodu: filtr, który zatrzymuje zanieczyszczenia przedostające się do samochodu z zewnątrz, blokuje drobne cząsteczki i pochłania 100% alergenów a także zmniejsza o 98% tworzenie się pleśni i bakterii; oczyszczacz powietrza, który umieszczany jest w kabinie samochodu i który odfiltrowuje mikrocząsteczki, jak pyłki lub bakterie; lampa UV, która dezynfekuje wszystkie najczęściej dotykane elementy w kabinie samochodu, jak kierownica, gałka dźwigni zmiany biegów i fotele.
-
FIAT PANDA - 40 LAT REKORDÓW W SWOIM SEGMENCIE
Prześledzić historię Fiata Pandy to przewertować album wspomnień z czterech dekad samochodu, który ewoluował, będąc stale na bieżąco, jednocześnie pozostając wiernym sobie. W tym tkwi sekret sukcesu tego miejskiego, 100-procentowego Fiata: samochodu „na każdą okazję" znanego - od premiery w 1980 roku na Salonie Samochodowym w Genewie - jako „magiczne pudełko" pełne oryginalnych, pomysłowych i zaskakujących pomysłów. Aby opowiedzieć o czterdziestu latach sukcesów włoskiej ikony, marka nakręciła trzy filmy poświęcone: układowi napędowemu, stylowi i inwencyjnym rozwiązaniom, w których Luca Napolitano, dyrektor marek Fiat, Lancia i Abarth w regionie EMEA, sięga do przeszłości, by odkryć tajemnice Pandy i z optymizmem patrzy w przyszłość tego ponadczasowego modelu.
Krótko mówiąc, Panda zawsze była źródłem nowinek w swoim segmencie. Na przykład, w dziedzinie ekologiczności, Panda Elettra (1990) była jednym z pierwszych w Europie seryjnie produkowanych samochodów z napędem elektrycznym, natomiast Panda Natural Power (2006) była pierwszym samochodem zasilanym metanem produkowanym na szeroką skalę, a rok później pojawiła się Panda EasyPower napędzana LPG. W tym roku, Panda Hybrid Launch Edition wraz z 500, była pierwszym samochodem Fiata z silnikiem Mild Hybrid, gotowym do zrewolucjonizowania miejskiej mobilności. Jeśli dodamy do tego technologiczną innowacyjność, to model Fiata nie ma sobie równych: już w 1983 roku był pierwszym miejskim samochodem z napędem 4x4, a w 2013, jako pierwszy w swojej klasie oferował automatyczne hamowanie awaryjne. Niezaprzeczalnym jest też fakt, że jego niepowtarzalny charakter zafascynował zarówno opinię publiczną, jak i międzynarodową prasę branżową: wystarczy wspomnieć o prestiżowych tytułach „Car of the Year" (2004) - Panda była pierwsza w swoim segmencie, która otrzymała tę nagrodę - czy tytuł „Najlepszego samochodu 4x4 2019 roku", przyznany przez brytyjski magazyn 4x4 Magazine.
Wspaniała historia rekordów toczy się również w obszarze „rozrywki": w 2004 roku był to pierwszy samochód miejski, który dotarł na wysokość 5200 metrów do bazy na Mont Everest a w 2017 roku Panda Cross 4x4 ukończyła legendarny Rajd Dakar, zdobywając zaszczytny tytuł pierwszego włoskiego auta, pierwszego modelu Fiata i pierwszego samochodu z produkcji seryjnej, który dokonał tego wyczynu.
Rekordy Fiata Pandy na tym się jednak nie kończą: oprócz tego, że Panda osiągnęła liczbę ponad 8 milionów sztuk sprzedanych w ciągu 40 lat, w tym roku nadal jest królową sprzedaży we Włoszech - od ośmiu lat jest najlepiej sprzedawanym samochodem w historii - i potwierdza swoją pozycję lidera w Europie, ze wzrostem w porównaniu do 2019 roku (+3%) i najwyższym udziałem w rynku osiągniętym od 2012 roku do dziś (17,1%).
___
źródło: Fiat Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.