NOWY FORD GT MK IV - LIMITOWANA WERSJA TYLKO NA TOR

Ford GT Mk IV zawdzięcza superosiągi wyjątkowemu silnikowi EcoBoost z doładowaniem bi-turbo, wyścigowej skrzyni biegów, aerodynamicznemu nadwoziu oraz podwoziu z większym rozstawem osi, który zapewnia lepsze właściwości jedne na torze. Zaprezentowane parametry przewyższają osiągi wszystkich dotychczasowych wersji tego modelu.

"Już oryginalny GT Mk IV dysponuje znakomitymi osiągami na torze, ale jego najnowsza limitowana wersja podnosi poprzeczkę jeszcze wyżej" – powiedział Mark Rushbrook, dyrektor Ford Performance Motorsports na świecie. – "Dzięki jeszcze wyższemu poziomowi zaawansowania technologicznego i osiągom rodem ze sportów motorowych, a także nowemu nadwoziu z włókna węglowego, Mk IV jest pięknym pożegnaniem supersamochodu trzeciej generacji."

-

-

Liczbą egzemplarzy nowy Ford GT Mk IV nawiązuje do roku, w którym oryginalny Mk IV wygrał 24-godzinny wyścig Le Mans. W zakładzie firmy Multimatic w Markham w Ontario powstanie zaledwie 67 ręcznie zbudowanych supersamochodów. Proces składania zamówień przez klientów właśnie rusza, a szczęśliwców, którym po wnikliwej weryfikacji uda się zarezerwować ten supersamochód poznamy późną wiosną 2023 roku. Sugerowana cena detaliczna wynosi 1,7 mln dolarów amerykańskich.

"Zadaniem firmy Multimatic było opracowanie najbardziej ekstremalnej wersji Forda GT i model Mk IV jest rezultatem tych prac" – powiedział Larry Holt, wiceprezes Multimatic Special Vehicle Operations Group. – "Wyjątkowy silnik o większej pojemności skokowej, wyczynowa skrzynia biegów, powiększony rozstaw osi i prawdziwie ekstremalne nadwozie zaowocowały niespotykanymi dotąd osiągami. Jesteśmy dumni, że byliśmy częścią Forda GT trzeciej generacji od jego powstania aż do tego niesamowitego zakończenia. Uważamy to za bardzo ważny rozdział w historii Multimatic."

-

-

Mając w pamięci triumfalne zwycięstwo w wyścigu Le Mans w 1966 roku, kiedy Fordy GT Mk II zajęły całe podium, zespół inżynierów Forda nie zamierzał cofać się przed niczym i zaprojektował samochód praktycznie od podstaw. W pracach nad powstaniem modelu GT Mk IV z roku 1967 użyto najnowocześniejszych technologii i rozwiązań.

-

-

Stosując innowacyjne technologie, inżynierowie Forda i Kar Kraft opracowali nowe lekkie podwozie, wykorzystując w nim klejoną konstrukcję z aluminium o strukturze plastra miodu. Podwozie połączono z bardziej aerodynamicznym nadwoziem, które nazwano „J-Car”, ponieważ zostało zbudowane zgodnie z ówczesnymi przepisami nowego Załącznika J FIA. W połączeniu ze słynnym 7-litrowym silnikiem V8 (427 Ford V-8), współpracującym z wyczynową skrzynią biegów wyposażoną w układ chłodzenia, napędzany na tylne koła Ford GT Mk IV z 1967 r. był o blisko 23 cm dłuższy i skonstruowany wyłącznie po to, aby dominować w wyścigach długodystansowych na świecie.

-

___
źródło: Ford Polska.

Czytaj więcej o marce Ford

Nowy Ford Transit Custom z zabudową izotermiczną
Nowy Ford Transit Custom z zabudową izotermiczną

FORD | Transit Custom został na nowo opracowany przez Ford Pro, aby stać się godnym następcą najlepiej sprzedającego się w Europie samochodu dostawczego

Ford E-Transit we flocie „ostatniej mili”. Klucz do przyszłości logistyki
Ford E-Transit we flocie „ostatniej mili”. Klucz do przyszłości logistyki

FORD | w dobie dynamicznego rozwoju e-commerce „ostatnia mila” staje się jednym z najważniejszych elementów łańcucha dostaw

Najnowsze oferty

Ford Ranger WIldtrak 2.0 EcoBlueBiturbo 205KM A10 4x4 DEMO wyprzedaż 2024
  • Model: Ranger
  • Typ nadwozia: Pick-up
  • Przebieg: 4275 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Diesel
  • Rok produkcji: 2024
Ford Ranger WIldtrak 3.0 EcoBlue Bi-Turbo 240KM A10 4x4 od ręki
  • Model: Ranger
  • Typ nadwozia: Pick-up
  • Przebieg: 10 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Diesel
  • Rok produkcji: 2024
Ford Transit Connect 2.0 EcoBlue 122 KM A7 FWD VAN Limited L2
  • Model: Transit Connect
  • Typ nadwozia: Van
  • Przebieg: 10 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Diesel
  • Rok produkcji: 2025

Odwiedź nasze salony