-
Podróże może umilać także dwustrefowa klimatyzacja, a przede wszystkim panoramiczny dach. Ford zadbał o to, by nie musieć używać klimatyzacji wydajniej niż wymagałaby tego sytuacja w samochodzie bez panoramicznego dachu. Wykonano go bowiem ze specjalnej kompozycji elementów, wśród których znalazły się laminowane warstwy szkła bezpiecznego LSG, a także membrany pomiędzy szybami. Zastosowano także specjalną powłokę, która nie przepuszcza promieniowania cieplnego do środka. Oznacza to, że dach zimą zatrzymuje ciepło w pojeździe, a latem nie ma ryzyka dodatkowego nagrzewania się samochodu.
-
Oszczędność pomimo objętości
Pomimo sporych gabarytów, Tourneo Connect jest niezwykle oszczędny. Jego najbardziej ekonomiczna wersja zużywa zaledwie 4,9l paliwa na 100 kilometrów według WLTP. Oferta silników została przygotowana tak, aby zaspokoić wszystkie wymagania. Dlatego też znajdują się w niej zarówno silniki benzynowe, jak i wysokoprężne. W obu przypadkach można sparować je z manualną albo automatyczną skrzynią biegów. W tym drugim przypadku automatyczna przekładnia dwusprzęgłowa zapewnia osiągi porównywalne do manualnej przekładni, ale wyższy komfort użytkowania. Dodatkową zaletą są łopatki zmiany przełożeń za kierownicą przeznaczone dla kierowców, którzy od czasu do czasu lubią przejąć kontrolę nad zmianami biegów. Co ciekawe, samochód dostępny jest także z napędem na cztery koła AWD, co ułatwia jazdę na śniegu, piasku czy w warunkach deszczowych. Tourneo Connect jest więc niezwykle kompleksową ofertą w swoim segmencie.
-