-
Nowy Jeep Grand Cherokee 4xe to pierwszy Grand Cherokee oferujący hybrydowy napęd plug-in (PHEV). Jego wprowadzenie na rynek oznacza dalszą elektryfikację marki Jeep, podążając w kierunku mobilności przyszłości. Technologia hybrydowa plug-in 4xe zwiększa przyjemność z jazdy, wolność i przygodę, z których znana jest marka Jeep, zapewniając jednocześnie niespotykane osiągi, oszczędność paliwa i poszanowanie środowiska:
- zasięg w trybie całkowicie elektrycznym wynoszący do 48 km w cyklu mieszanym i do 51 km w cyklu miejskim
- moc 380 KM i moment obrotowy 637 Nm
- system napędu 4x4 Quadra Trac II lub Quadra Drive II z dwubiegową skrzynią rozdzielczą z przełożeniem redukcyjnym 2,72:1
- przełożenie pełzające wynoszące 47.4:1
- maksymalny uciąg wynoszący 2300 kg.
Dostępny w wersjach Limited 4xe, Trailhawk 4xe, Overland 4xe i Summit Reserve 4xe, zaawansowany układ napędowy Jeepa® Grand Cherokee 4xe łączy dwa silniki elektryczne i pakiet akumulatorów o napięciu 400 woltów z czterocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 2,0 litra z turbodoładowaniem i ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite, zapewniającą maksymalną wydajność i zdolności terenowe. Łącznie, układ napędowy 4xe generuje moc 380 koni mechanicznych i 637 Nm momentu obrotowego, zapewniając do 48 km zasięgu w trybie całkowicie elektrycznym w cyklu mieszanym i do 51 km zasięgu w trybie całkowicie elektrycznym w cyklu miejskim. Wydajny pod względem zużycia paliwa, turbodoładowany silnik R4 o pojemności 2,0 litra należy do rodziny silników Global Medium Engine Grupy Stellantis. Zaawansowany technologicznie silnik z bezpośrednim wtryskiem wykorzystuje turbosprężarkę typu Twin Scroll o niskiej bezwładności zamontowaną bezpośrednio przy głowicy cylindrów. Wydajność zwiększono dzięki zastosowaniu elektrycznego wspomagania kierownicy i elektrycznie napędzanej sprężarki klimatyzacji, usuwającej te obciążenia z silnika.
Tradycyjny alternator zastąpiono wysokonapięciowym, chłodzonym cieczą generatorem. Połączony z kołem pasowym wału korbowego silnika za pomocą wytrzymałego paska, generator obraca silnik spalinowy, zapewniając płynny rozruch przy niewielkim zużyciu paliwa i generując energię elektryczną potrzebną pakietowi akumulatorów. Większy wysokonapięciowy silnik elektryczny jest zamontowany w skrzyni biegów, zastępując tradycyjny konwerter momentu obrotowego. Podwójne sprzęgło pozwala przekazać moc i moment z silnika elektrycznego i spalinowego. Między silnikiem spalinowym a silnikiem elektrycznym zamontowane jest sprzęgło. Gdy sprzęgło jest otwarte, brak jest mechanicznego połączenia między silnikiem spalinowym a e-silnikiem, a jazda odbywa się całkowicie w trybie elektrycznym. Kiedy sprzęgło jest zamknięte, suma momentu obrotowego z silnika 2.0 i silnika elektrycznego przenoszona jest poprzez automatyczną skrzynię biegów. Drugie, zmienne sprzęgło zamontowane za silnikiem elektrycznym zarządza sprzężeniem z przekładnią, aby poprawić właściwości jezdne i wydajność.
Nowy Jeep® Grand Cherokee 4xe jest wyposażony w 400-woltowy pakiet akumulatorów o pojemności 17 kWh. Pakiet akumulatorów i elementy sterujące są zamontowane pod podłogą i są chronione przed uszkodzeniami zewnętrznymi za pomocą specjalnych płyt ochronnych podwozia. Pakiet akumulatorów ma specjalny układ ogrzewania i chłodzenia, który utrzymuje jego optymalną temperaturę pracy, a tym samym gwarantuje najlepszą wydajność. System zawiera specjalną nagrzewnicę i chłodnicę wykorzystującą czynnik chłodniczy z klimatyzacji Grand Cherokee, aby w razie potrzeby obniżyć temperaturę płynu chłodzącego.
System napędu hybrydowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe obejmuje zintegrowany moduł podwójnego ładowania (IDCM), który łączy system ładowania akumulatora i przetwornicę DC/DC w jednym urządzeniu, bardziej kompaktowym niż miałoby to miejsce w przypadku dwóch oddzielnych komponentów oraz nowej generacji moduł inwertera mocy (PIM), którego rozmiary zostały zmniejszone. Elementy te są umieszczone w stalowej obudowie, chroniącej przed uszkodzeniem i zamontowanej pod nadwoziem. Cały elektroniczny układ wysokiego napięcia jest odpowiednio uszczelniony i wodoodporny. W Jeepie® Grand Cherokee 4xe z certyfikatem Trail Rated głębokość brodzenia wynosi do 61 cm.
Port ładowania znajduje się pod otwieraną pokrywą typu „push-open/push-close” umieszczoną na lewym, przednim błotniku, co umożliwia wygodne parkowanie przodem przy ładowarce. Port ładowania ma też wskaźniki LED informujące o stanie naładowania. Kontrolka LED poziomu naładowania akumulatora umieszczona jest w górnej części tablicy rozdzielczej, co ułatwia szybkie sprawdzenie stanu naładowania akumulatora podczas ładowania.
-
-
TRYBY 4xe E SELEC
Dzięki trybom E Selec, kierowca nowego Jeepa Grand Cherokee 4xe może dostosować hybrydowy układ napędowy do konkretnej podróży, niezależnie od tego, czy jest to off-roadowy wypad za miasto czy też jazda na długich dystansach. Kierowca może wybrać żądany tryb napędu za pomocą przycisków znajdujących się na kokpicie, po lewej stronie kierownicy:
- Hybrydowy: łączy moment obrotowy silnika elektrycznego i spalinowego. Układ napędowy optymalizuje moc akumulatora i silnika, aby zapewnić najlepszą kombinację oszczędności paliwa i osiągów
- Elektryczny: układ napędowy działa bezemisyjnie na energii elektrycznej, dopóki akumulator nie osiągnie minimalnego poziomu naładowania lub kierowca nie potrzebuje większego momentu obrotowego (szeroko otwarta przepustnica), wówczas uruchamia się silnik benzynowy
- eSave: daje priorytet napędowi z silnika spalinowego, oszczędzając akumulator do późniejszego wykorzystania. Kierowca może również wybrać za pośrednictwem stron „Hybrid Electric Pages” na ekranie Uconnect 5 jeden z dwóch trybów, znanych jako oszczędzanie akumulatora („Battery Save”) i ładowanie akumulatora („Battery Charge”).
Niezależnie od wybranego trybu, Jeep® Grand Cherokee 4xe przełącza się na napęd hybrydowy, gdy akumulator zbliża się do minimalnego stanu naładowania. Wyświetlacz z informacjami dla kierowcy i główny ekran dotykowy zawierają strony „Eco Coaching Pages”. Strony „Eco Coaching Pages” pozwalają właścicielom monitorować przepływ mocy oraz zobaczyć wpływ hamowania rekuperacyjnego, a także przeglądać historię jazdy ze szczegółami dotyczącymi zużycia energii elektrycznej i benzyny. Hamowanie rekuperacyjne jest kluczową częścią systemu 4xe. Gdy kierowca naciska na pedał hamulca, sterowanie zespołem napędowym uruchamia maksymalne dostępne hamowanie rekuperacyjne (do 0,25 g) z silników elektrycznych, by spowolnić pojazd i wspomóc tradycyjny układ hamulcowy Jeepa® Grand Cherokee. Po włączeniu napędu 4x4 wszystkie cztery koła dostarczają moment obrotowy w celu uzyskania hamowania rekuperacyjnego, maksymalizując odzysk energii. Energia pochodząca z hamowania rekuperacyjnego jest dostarczana do zestawu akumulatorów w celu podtrzymania lub zwiększenia poziomu naładowania. Grand Cherokee 4xe oferuje również możliwość zmaksymalizowania odzyskiwania energii za pomocą wybieranej przez kierowcę funkcji Max Regen. Po włączeniu funkcji Max Regen następuje bardziej asertywna kalibracja hamowania rekuperacyjnego, gdy samochód wykrywa zerowe położenie przepustnicy (funkcja wolnego biegu). Max Regen może spowolnić Grand Cherokee 4xe szybciej, niż standardowe hamowanie rekuperacyjne i wygenerować więcej energii dla zestawu akumulatorów.
-
-
LEGENDARNE MOŻLIWOŚCI TERENOWE JEEPA
Nowy Jeep Grand Cherokee 4xe oferuje ulepszone, niezrównane możliwości terenowe oraz wyjątkową dynamikę jazdy szosowej. Legendarne możliwości terenowe zapewniają dwa systemy napędu 4x4 – Quadra-Trac II i Quadra-Drive II z tylnym elektronicznym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu (eLSD). Oba systemy są wyposażone w aktywną skrzynkę rozdzielczą poprawiającą przyczepność, przenosząc moment obrotowy na koła o największej przyczepności.
Zawieszenie pneumatyczne Jeep Quadra-Lift, teraz z elektronicznym układem adaptacyjnego tłumienia, zapewnia wiodący w swojej klasie prześwit, wynoszący 27,8 cm i głębokość brodzenia do 61 cm. System automatycznie dostosowuje regulację amortyzatorów do zmieniających się warunków drogowych w celu zwiększenia komfortu, stabilności i kontroli lub może być sterowany manualnie z konsoli centralnej i oferuje wybór jednego z pięciu ustawień wysokości zawieszenia przygotowanych pod kątem optymalizacji własności jezdnych.
Wiodący w swojej klasie system zarządzania trakcją Selec-Terrain umożliwia klientom wybranie najkorzystniejszych ustawień napędu podczas jazdy na drodze i po bezdrożach w celu uzyskania optymalnych osiągów 4x4. Selec-Terrain elektronicznie koordynuje rozdział momentu obrotowego 4x4, układ hamulcowy i właściwości jezdne oraz zawieszenia, jak również otwarcie przepustnicy, zmianę przełożeń, pracę skrzynki rozdzielczej oraz systemy kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy ESC, układ przeciwblokujący (ABS) i czułość układu kierowniczego. System Selec-Terrain oferuje pięć różnych trybów jazdy (Auto, Sport, Rock, Snow, Mud/Sand), umożliwiając idealnie dopasowanie do każdych warunków. Nowością w Jeepie Grand Cherokee 4xe jest odłączany napęd przedniej osi. Jeśli pojazd wyczuje, że warunki drogowe nie wymagają napędu na wszystkie koła, odłączenie przedniej osi powoduje automatyczne przełączenie Grand Cherokee na napęd na dwa koła, zmniejszając opory układu napędowego i zwiększając oszczędność paliwa. Napęd 4x4 włącza się automatycznie w razie potrzeby.
-
-
Trailhawk 4xe – Trail Rated
Po raz pierwszy w historii, piąta generacja Jeepa Grand Cherokee będzie miała w swojej ofercie zelektryfikowaną wersję Trailhawk 4xe, która łączy 45 km w pełni elektrycznej „Wolności bez emisji" i zużycie paliwa wynoszące 2,9 l/100 km z legendarnymi możliwościami 4x4 Grand Cherokee Trailhawk. Najnowszy Grand Cherokee Trailhawk 4xe pokonał trudny szlak Rubicon Trail wyłącznie na napędzie elektrycznym, wykorzystując tryb Electric. Najważniejsze cechy Jeepa® Grand Cherokee Trailhawk 4xe to:
- System napędu 4x4 Quadra-Drive II z dwubiegową skrzynią rozdzielczą o przełożeniu redukcyjnym 2,72:1
- Tylny elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (eLSD)
- System zarządzania trakcją Selec-Terrain
- System kontroli prędkości Selec-Speed Control
- Prześwit 27,8 cm
- Głębokość brodzenia 61 cm
- Przełożenie pełzające 47,4:1
- Szacowany zasięg na napędzie w pełni elektrycznym wynosi 45 km, a zużycie paliwa w cyklu mieszanym 2,9 l/100 km
- Niebieskie haki holownicze
- 18-calowe obręcze kół z niebieskimi akcentami i opony terenowe AT
- Fotele z zamszu z niebieskimi przeszyciami
- Antyodblaskowa czarno-niebieska matowa naklejka „Trailhawk" na pokrywie silnika
- Czarny dach.
Nowy Jeep Grand Cherokee 4xe produkowany jest w oparciu o całkowicie nową konstrukcję, która została opracowana specjalnie dla piątej generacji Grand Cherokee. Nowy model 4xe ma szerokość całkowitą wynoszącą 215 cm z rozłożonymi lusterkami (196 cm szerokości bez lusterek), długość całkowita wynosi 491 cm, a rozstaw osi to 296,4 cm (o ponad 50 mm więcej niż poprzednia generacja). Nowa samonośna konstrukcja typu unibody i podwozie Jeepa Grand Cherokee 4xe ułatwiają elektryfikację, a dwa najlepsze w klasie dostępne systemy napędu 4x4 (Quadra-Trac II i Quadra-Drive II), zawieszenie pneumatyczne Quadra- Lift i system zarządzania trakcją Selec-Terrain poprawiają legendarne zdolności 4x4 Jeepa Grand Cherokee 4xe.
Smukłe, wyrzeźbione nadwozie najnowszego Jeepa® Grand Cherokee 4xe zapewnia bardziej nowoczesny i współczesny wygląd premium najbardziej luksusowego Grand Cherokee 4xe w historii. Obniżony, zwężony dach poprawia właściwości aerodynamiczne i osiągi bez uszczerbku dla przestrzeni ładunkowej i funkcjonalności, a nisko przebiegająca linia okien i obszerniejsze szyby, zapewniają lepszą widoczność i nadają wnętrzu przestronności. Szersza i większa osłona chłodnicy z siedmioma pionowymi szczelinami oraz nowy przedni pas ukrywa nowy radar dalekiego zasięgu oraz inne zaawansowane technologie. Wydłużona, równomiernie osadzona maska silnika dodaje wizualnej siły, a aerodynamiczna stylistyka nadwozia zapewnia elastyczność designu oraz lepsze dopasowanie i wykończenie. Nowe, aktywne żaluzje, wloty aero flick na pokrywie silnika, obniżona linia dachu (spadek o 10 mm) oraz spojlery pionowe na tylnych słupkach pomagają poprawić osiągi na drodze i zmniejszyć zużycie paliwa. Szerszy rozstaw kół (o 36 mm/1,4 cala) zapewnia doskonałe prowadzenie i zwrotność, a oprócz tego dostępne są cztery opcje kół z charakterystycznym logo Jeep i po raz pierwszy oferowane są koła o średnicy do 21 cali. W modelach Trailhawk i Summit Reserve standardowe wyposażenie stanowi czarny błyszczący dach Gloss Black, a oprócz tego dostępnych jest 7 nowych kolorów: Diamond Black, Bright White, Velvet Red, Midnight Sky, Baltic Grey, Silver Zynith, Rocky Mountain.
-
-
NOWE WNĘTRZE
Luksusowe wnętrze najnowszego Jeepa Grand Cherokee 4xe kolejnej generacji zostało wzbogacone o ręcznie wykonane elementy i nowoczesne udogodnienia. W panelu przednim znajdują się nowe, wąskie otwory wentylacyjne HVAC, przeprojektowana konsola centralna, która teraz jest bardziej wygodna i ergonomiczna oraz 25,7 cm (10,1-calowy) ekrany cyfrowe (cyfrowy zestaw wskaźników i ekran dotykowy systemu multimedialnego), a także pierwszy w segmencie interaktywny ekran pasażera z przodu o przekątnej 26 cm (10,25-calowy). Zupełnie nowa architektura siedzeń Jeepa® oferuje regulację długości siedziska foteli przedniego rzędu. Fotele w pierwszym rzędzie z elektryczną regulacją w 16 pozycjach i pamięcią ustawień oferują podparcie odcinka lędźwiowego, a wersje o wyższej specyfikacji oferują oparcia foteli kierowcy i pasażera z funkcją masażu. W dwóch pierwszych rzędach dostępne są podgrzewane/wentylowane fotele z możliwością ustawienia trzech poziomów intensywności. Konsola środkowa ma teraz unowocześnione przełączniki, więcej miejsca w przednim schowku, który może pomieścić dwa urządzenia bezprzewodowe oraz ładowarkę bezprzewodową. Nowy Jeep Grand Cherokee 4xe jest standardowo wyposażony w pełen zestaw całkowicie nowego, personalizowanego oświetlenia wewnętrznego LED, z ustawieniami dziennymi/nocnymi, a w modelach Overland i Summit Reserve dostępne jest prawdziwe ambientowe oświetlenie z wyborem pięciu kolorów.
Najnowocześniejszy w historii Jeep® Grand Cherokee 4xe oferuje ponad 110 zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa, w tym innowacyjne technologie, które udoskonalają połączenie między kierowcą, samochodem i drogą. Wśród standardowych funkcji bezpieczeństwa w całej gamie znajdują się:
- Ostrzeżenie o ryzyku kolizji z funkcją automatycznego hamowania oraz wykrywaniem pieszych/rowerzystów
- System wykrywania obiektów na drodze cofania
- Adaptacyjny tempomat z funkcją Stop and Go
- Asystent toru jazdy
- Asystent pasa ruchu z system kontroli toru jazdy
- Aktywny system wspomagania hamowania awaryjnego
- System monitorowania martwego pola
- Tylna kamera cofania ParkView
- System wspomagania parkowania tyłem ParkSense z funkcją zatrzymania
- Przycisk elektrycznego hamulca postojowego
- Monitorowanie ciśnienia w oponach.
Dodatkowe dostępne funkcje bezpieczeństwa to:
- Nowy asystent jazdy nocnej („Night Vision Camera”) z czujnikiem wykrywania obecności pieszych i zwierząt
- Nowy system zapobiegania kolizji na skrzyżowaniu
- Nowy system wykrywania senności kierowcy („Drowsy Driver Detection”)
- Asystent parkowania równoległego i prostopadłego oraz nowy system rozpoznawania znaków drogowych
- Nowa kamera z widokiem 360o z przednimi i tylnymi spryskiwaczami kamer
- Nowy system autonomicznej jazdy poziomu L2
-