-
Jeep Compass, także w nowej wersji elektrycznej, wytwarzany dotąd w Meksyku, Brazylii, Chinach i Indiach, a niedługo również we Włoszech, to prawdziwie globalny model. Jest on również wyjątkowo mocno związany z regionem EMEA, a przede wszystkim z Europą. Pojawiając się na tutejszym rynku w 2017 r., Compass był pierwszym modelem Jeepa zaprojektowanym specjalnie na europejskie drogi. Szybko stał się gwiazdą marki Jeep, odnotowując w 2018 r. ponad 78 tys. rejestracji w regionie EMEA - co stanowiło ponad 40% całkowitej rocznej sprzedaży Jeepa. W ten sposób Compass podzielił zajmowaną dotąd przez Renegade pozycję najlepiej sprzedającego się modelu Jeepa w Europie. W tym roku Compass potwierdza swoją czołową pozycję we włoskim segmencie kompaktowych SUV-ów typu premium - jest on jednym z trzech pojazdów z napędem na 4 koła w segmencie C-SUV we Włoszech. Wprowadzenie na rynek nowej elektrycznej hybrydy umożliwi pobicie tego rekordu.
Jeep mocno inwestuje w model Compass, który odgrywa strategiczną rolę dla całej marki. Widać to na przykładzie niedawnej premiery bezkonkurencyjnego jeepa w wersji Trailhawk - należącego do klasy C-SUV o najlepszych w historii osiągach w warunkach terenowych - oraz przyszłej premiery nowego modelu hybrydy typu Plug-in, mającego zrewolucjonizować całą koncepcję samochodów klasy SUV. Produkcja modelu Compass w zakładzie w Melfi stanowi kolejny krok w tym kierunku, przy wsparciu doskonałości produkcyjnej włoskiego zakładu. To tutaj narodził się Jeep Renegade, pierwszy model Jeepa należący do klasy B-SUV, który zdecydowanie przyczynił się do nadzwyczajnego wzrostu liczby rejestracji pojazdów marki Jeep w regionie EMEA o 330% w ciągu ostatnich pięciu lat.
Wszystkie te działania wpisują się w ogólną strategię FCA, która polega nie tylko na wprowadzeniu szerokiej gamy pojazdów elektrycznych przy jednoczesnym zachowaniu charakteru każdej marki, ale również na stworzeniu Działu e-Mobility, który będzie koordynował wszystkie działania związane z mobilnością elektryczną, co pozwoli klientom postrzegać mobilność i użytkowanie samochodu w nowy sposób. Aby zaoferować klientom wszystko, czego potrzebują do codziennego i spokojnego użytkowania samochodu elektrycznego, należy stworzyć zupełnie nowy ekosystem do jego użytkowania, zarówno w sposób konkurencyjny, jak i zrównoważony. Wymaga to również podpisania szeregu umów z różnymi partnerami, takimi jak Enel X, Engie, Terna, Transatel, Lexis Nexis i Generali, jak to miało miejsce w ostatnich tygodniach. Nasz cel? Pomaganie klientom w wyborze samochodu elektrycznego, który najlepiej odpowiada ich potrzebom, i zapewnianie pełnego zakresu niezawodnych usług.
PLANT ACADEMY
Dwadzieścia pięć lat intensywnych doświadczeń i nieprzerwane poszukiwanie ulepszeń, Zakład w Melfi nigdy się nie zatrzymuje. Każdego dnia pracuje się tu na przyszłe sukcesy, które oznaczają nowe modele, innowacje i rozwój. Przestrzeń szkoleniowa Plant Academy, która powstała na terenie zakładu w 2015 r., stanowi istotny element na drodze ku budowie lepszego jutra i realizacji celu, jakim jest czwarta rewolucja przemysłowa. Plant Academy powstała jako miejsce realizacji innowacyjnych pomysłów oraz swoista fabryka talentów umożliwiająca rozwijanie potencjału pracowników. Jej celem była i jest poprawa ogólnej konkurencyjności fabryki, zrównoważonej sytuacji ekonomicznej, jakości produktów i zdolności do tworzenia innowacjnych rozwiązań.
Jej pierwotnym zadaniem była analiza organizacji i ról pracowników oraz określenie umiejętności potrzebnych do jak najlepszego wykonywania każdej czynności. Drugi krok dotyczył tworzenia wiedzy w nowej fabryce: każda funkcja była związana z pakietem szkoleniowym opartym na doświadczeniu i wiedzy fachowej najlepszych pracowników zakładu w każdym sektorze.
Następnie pojawiły się metody rozwijania umiejętności pracowników, tj. doskonalenia umiejętności przywódczych. W tym przypadku opracowano narzędzia oceny i ścieżki rozwoju, aby motywować i szkolić pracowników wytypowanych do piastowania bardziej odpowiedzialnych stanowisk. Oznaczało to możliwość odkrywania ukrytych talentów i kierowania ich na specjalnie przygotowane ścieżki rozwoju - do dziś opracowano 119 ścieżek rozwoju i ponad 300 modułów szkoleniowych.Uczenie się w ramach modułów szkoleniowych Plant Academy oznacza wielokrotną naprzemienną pracę w salach wykładowych, na liniach symulacyjnych, poprzez weryfikację i praktyczne zastosowanie. Każdego roku - na podstawie planów produkcyjnych i ekonomicznych Grupy - kierownictwo fabryki ustala cele biznesowe, a pracownicy Akademii Zakładowej definiują odpowiednie szkolenia.
Ekonomiczne Grupy - kierownictwo fabryki ustala cele biznesowe, a pracownicy Plant Academy ustalają plan odpowiednich szkoleń. W Melfi nowe technologie i umiejętności razem powstają i znajdują . na terenie Plant Academy wykorzystywane są cztery główne laboratoria - do wirtualnej symulacji procesów, powielania procesów logistycznych, oraz laboratorium cyfrowe i techniczne - wszystkie wykorzystywane są na etapie symulacji koncepcji teoretycznych - aby pomóc w nauce, ale także do badań i testowania innowacyjnych rozwiązań.
Plant Academy w Melfi jest miejscem, w którym ludzie i kreatywność zawsze odgrywają kluczową rolę. Ci, którzy mają pomysły do zaproponowania i umiejętności do wykorzystania, mogą swobodnie wyrażać opinie, bez względu na hierarchię i zajmowane stanowisko - tylko w 2018 roku zaprezentowano i omówiono 5000 pomysłów. Nawet estetyka przestrzeni jest niezwykła jak na fabrykę; jej pomieszczenia przypominają pomieszczenia innowacyjnych firm z Doliny Krzemowej w Kalifornii: jaskrawe meble, narzędzia do nauki łączące w sobie elementy gier i zaawansowanych technologii, ekrany praktycznie w każdym miejscu i mnóstwo stref relaksu. Wszystko to powstało dzięki wysiłkowi i pasji pracowników fabryki z materiałów pochodzących z recyklingu. Przestrzeń dopełniają różne sale wykładowe sąsiadujące z laboratoriami, dzięki czemu teoretyczne koncepcje mogą być natychmiast wprowadzone w życie w laboratoriach symulacyjnych. Wszystko, czego się tu uczy, jest udostępniane innym ośrodkom Plant Academy grupy FCA za pośrednictwem ogromnego archiwum cyfrowego. Ośrodek w Melfi był pierwszy i posłużył za wzór dla innych zakładów do utworzenia podobnych przestrzeni.
JEEP COMPASS 2020 - SUV LICZĄCY SIĘ W NAJWIĘKSZYM I NAJSZYBCIEJ ROZWIJAJĄCYM SIĘ SEGMENCIE AUT NA ŚWIECIE
Wprowadzony na rynek w 2017 roku i niedawno wyposażony w nowy silnik Euro 6D, Compass jest takim SUV-em Jeepa, który oferuje zarówno legendarne zdolności off-roadowe amerykańskiego producenta, jak i doskonałą dynamikę jazdy. Model ten posiada nowoczesny design w charakterystycznym dla Jeepa stylu oraz pełen wachlarz zaawansowanych, przyjaznych dla użytkownika technologii łączności i bezpieczeństwa.
Jeep Compass charakteryzuje się niepowtarzalnym zewnętrznym designem, opartym na delikatnej równowadze pomiędzy dynamicznymi liniami i zrównoważonymi proporcjami, co daje innowacyjny efekt estetyczny. Jest to autentyczny Jeep z charakterystycznym, tradycyjnym wzornictwem, takim jak trapezowe nadkola i siedmioszczelinowy grill umieszczony w czarnej, błyszczącej obudowie. Czarne obramowania reflektorów LED dodają osobowości i uroku przodowi pojazdu. Cechą wyróżniającą tylną część tego modelu są unikalne tylne światła LED. Dzięki smukłemu i prostokątnemu kształtowi spójnie wpisują się w linię klapy bagażnika, dając efektowny, a jednocześnie ekskluzywny wygląd, łatwo rozpoznawalny na drodze lub w terenie. Przede wszystkim jest to Jeep z prawdziwego zdarzenia, gwarantujący osiągi w jeździe terenowej i stanowiący wzorzec w swojej klasie dzięki dwóm zaawansowanym rozwiązaniom dedykowanym pojazdom z napędem 4x4: Jeep Active Drive oraz Jeep Active Drive Low. Oba systemy mogą w razie potrzeby przenieść niezbędny moment obrotowy do każdego koła i oba są wyposażone w różne tryby pracy dostosowane do rodzaju podłoża Selec-Terrain (automatyczny, śnieg, piasek i błoto, plus ekskluzywny tryb podłoże kamienne dostępny tylko dla wersji Trailhawk) w celu zapewnienia najlepszych osiągów podczas jazdy z napędem 4x4 na każdej nawierzchni, na drodze i w terenie oraz w każdych warunkach pogodowych.
-