-
NOWY OPEL ASTRA 2022 - PREMIERA NOWEGO MODELU
Firma Opel oferować będzie nową Astrę z napędem hybrydowym typu plug-in o dwóch poziomach mocy. Ponadto dostępne są wersje z wysokowydajnym silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym oraz zoptymalizowaną pod kątem tarcia sześciobiegową przekładnią manualną lub ośmiobiegową przekładnią automatyczną. Nowy Opel Astra stanowi też deklarację możliwości stylistycznych marki. Nowoczesna dynamika, ścięte, muskularne powierzchnie pozbawione zbędnych elementów oraz nowe oblicze marki – Opel Vizor. Wraz z kolejną generacją klasy kompaktowej firma Opel pokazuje, że Astra jest gotowa do zdefiniowania nowej epoki. W tym roku odbędzie się premiera rynkowa nowego Opla Astry jako pięciodrzwiowego hatchbacka o niskiej sportowej sylwetce, oferującego znacznie większą przestrzeń niż jego poprzednik. Z długością 4374 milimetrów i szerokością 1860 mm idealnie wpisuje się w segment pojazdów kompaktowych. Dzięki szczególnie krótkiemu przedniemu zwisowi nowa Astra jest o zaledwie 4,0 mm dłuższa od poprzedniego modelu, mimo znacznego wzrostu rozstawu osi do 2675 mm (+13 mm). Niezależnie od muskularnej i solidnej sylwetki praktyczny bagażnik nowej Astry z regulowaną podłogą nadal zapewnia kierowcy i czterem pasażerom pojemność ładunkową 422 litrów. Nową generację zaprojektowano i opracowano w siedzibie firmy Opel w Rüsselsheim, gdzie jesienią rozpocznie się produkcja. Podobnie jak jego poprzednik, wprowadzony na rynek w 2015 r., nowy model wnosi do klasy kompaktowej innowacje, które klienci znali wcześniej jedynie z droższych pojazdów. Na przykład Astra potrafi zamienić „noc w dzień”: najnowsza ewolucja adaptacyjnych reflektorów pikselowych Intelli-Lux LED® pochodzi prosto z flagowego modelu Opel Insignia; 168 elementów LED daje miejsce lidera w segmentach pojazdów kompaktowych i średniej wielkości.
Wnętrze nowej generacji Astry uległo znacznemu unowocześnieniu. Dzięki całkowicie cyfrowemu panelowi Pure Panel wskaźniki analogowe odchodzą do historii. Za to nadchodzi nowy interfejs (HMI) o świeżej, nowoczesnej grafice oferujący klientom klarowne, bardziej intuicyjne doświadczenie. Pasażerowie mogą obsługiwać nową Astrę intuicyjnie, korzystając z bardzo szerokich ekranów dotykowych, tak jak ze smartfona. Projektanci oraz inżynierowie firmy Opel dołożyli wszelkich starań, aby zapewnić kierowcy dostęp do wszystkich niezbędnych informacji i przydatnych opcji obsługi. Kierowca nie czuje się jednak obciążony nadmierną ilością danych czy funkcji. Ponadto kluczowe ustawienia, takie jak regulacja klimatyzacji, można nadal obsługiwać za pomocą fizycznych przełączników i przycisków.
-
-
Tradycyjnie firma Opel oferuje też wyjątkowy komfort foteli nowego modelu klasy kompaktowej. Przednie fotele, opracowane wewnętrznie przez markę, mają atest AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V. — niemieckiej Kampanii na rzecz Zdrowych Pleców) i dzięki wzorowej ergonomii są niezwykle komfortowe, co ma znaczenie szczególnie podczas długich podróży. Kierowcę wspomagają najnowocześniejsze systemy: od wyświetlacza projekcyjnego po półzautomatyzowany system wspomagania Intelli-Drive 2.0 oraz kamerę Intelli-Vision 360 stopni.
„Nowa Astra to kolejna odsłona legendarnej błyskawicy! To rewelacyjna stylistyka i wiodące w klasie technologie. Zelektryfikowany i wysoce wydajny samochód dla zapewnienia jak najniższych parametrów emisji spalin wyznacza zupełnie nową erę. Model Astra wykonano z najwyższą precyzją każdego – nawet najmniejszego – detalu. Jesteśmy przekonani, że Astra nowej generacji ma wszystko, aby stać się kolejnym bestsellerem i przyciągnąć wielu nowych klientów do ma]rki" — powiedział dyrektor generalny firmy Opel, Michael Lohscheller.
Po SUV-ach Mokka, Crossland i Grandland nowa Astra jest pierwszym hatchbackiem Opla stanowiącym obraz filozofii odważnego i czystego designu marki. Motyw Opel Vizor (nowe oblicze marki pojawiło się po raz pierwszy wraz z modelem Mokka i jest centralnym zewnętrznym elementem stylistyki) jest zgodny ze wzornictwem Opel Compass, w którym osie pionowe i poziome — ostre załamanie maski silnika i światła do jazdy dziennej z motywem w kształcie skrzydła — łączą się pośrodku z emblematem „Opel Blitz”. Rozciągający się na całym przedzie pojazdu motyw Vizor nie tylko powoduje, że nowa Astra sprawia wrażenie jeszcze szerszego pojazdu, ale też umożliwia płynną integrację technologii, takich jak wyjątkowo smukłe reflektory Intelli-Lux LED® czy przednia kamera systemu Intelli-Vision. Z boku Astra nowej generacji wygląda szczególnie dynamicznie dzięki wyraźnemu przedniemu wygięciu słupka C.
Z tyłu powtórzono wzornictwo Opel Compass poprzez centralnie zamontowany emblemat błyskawicy „Blitz”, wyrównane pionowo i wysoko osadzone światła hamowania oraz światła tylne (energooszczędne diody LED – jak w całym oświetleniu zewnętrznym). Emblemat „Opel Blitz” znajduje się również na zatrzasku bagażnika wykonanego z najnowocześniejszego materiału kompozytowego. Technologia ta zapewnia nie tylko niewielką masę oraz sztywność, ale również pozwala na precyzyjne wykonanie detali konstrukcyjnych, takich jak szczególnie smukłe światła tylne.
„Nowa Astra stanowi znakomity krok w realizacji naszego nowego projektu” — mówi wiceprezes ds. projektowania, Mark Adams. — „Odważny przód z motywem Vizor, muskularne przetłoczenia nadkoli i ścięte powierzchnie nadają nowej Astrze bardzo sportowy i pewny siebie charakter. Wnętrze kabiny to również ogromny krok w przyszłość. Solidny kokpit nastawiony na kierowcę z przeszkleniem nowego panelu „Pure Panel” przyniesie naszym klientom nowe mocne wrażenia.”
-