-
Wiązka świateł drogowych jest korygowana płynnie w ułamkach sekund przez dwa moduły sterujące — jeden z nich jest podłączony do przedniej kamery, a drugi znajduje się w reflektorze. Duża liczba reagujących na każdy sygnał elementów LED umożliwia płynną adaptację snopa światła. Oświetlony obszar jest większy niż dotychczas, a pojazdy poprzedzające lub nadjeżdżające z przeciwka są z niego precyzyjniej „wycinane”.
Zasięg i kierunek światła zmienia się w zależności od sytuacji na drodze i warunków otoczenia. Poszczególne funkcje świateł ułatwiają pokonywanie zakrętów, jazdę przy złej pogodzie, w obszarze zabudowanym i poza nim oraz na autostradzie. Zoptymalizowano także sposób działania świateł w czasie manewrowania na parkingu. W szczególności w najnowszej wersji reflektorów IntelliLux LED Opel udoskonalił tryb autostradowy. Na zakrętach w lewo reflektory oświetlają więcej przestrzeni po lewej stronie, aby kierowca mógł łatwiej zauważyć przydrożne oznakowanie. Na zakrętach w prawo wiązka światła sięgająca dalej w tym samym kierunku nie oślepia kierowców nadjeżdżających z przeciwka.
Moc nowego systemu reflektorów pikselowych IntelliLux LED została znacząco zwiększona. 84 elementy LED są ułożone w trzech rzędach bardzo wąskiego reflektora, wraz ze światłami doświetlającymi zakręty i modułem świateł mijania, a także z umieszczonymi na samym dole charakterystycznymi światłami LED do jazdy dziennej.
-
NOWA ATRAKCYJNA STYLISTYKA PRZODU I TYŁU
„Nowa Insignia kontynuuje koncepcję odważnej i minimalistyczne stylistyki” — powiedział Mark Adams, wiceprezes ds. projektowania w firmie Opel. „Nowy przód podkreśla elegancki i sportowy charakter samochodu, a odpowiednie proporcje optycznie obniżają i poszerzają sylwetkę nadwozia. Wyraźnie widać też typową niemiecką dbałość o szczegóły”.
Nowa chromowana atrapa chłodnicy jest szersza i ma wyraźniej zaznaczone żebrowanie. Logo Opla pośrodku chromowanej listwy wydaje się większe. Sama chromowana listwa sięga aż do diodowych świateł do jazdy dziennej, które teraz ulokowano w dolnej, a nie górnej części reflektora. Insignia wydaje się niższa i szersza także dzięki kształtowi wlotów powietrza ze zintegrowanymi lampami przeciwmgielnymi.
Tył Insignii Grand Sport oraz Sports Tourer również został narysowany zdecydowanymi liniami. Okrągłe końcówki wydechu w pasie pod zderzakiem w limuzynie Grand Sport zostaną zastąpione dwiema podłużnymi szczelinami znanymi już z kombi.
Wąskie, poziome linie stanowią też motyw przewodni we wnętrzu. Elegancji dodają precyzyjnie zamontowane chromowane akcenty.
-