-
Opel Insignia jest wyposażony w pełen zestaw systemów wspomagających kierowcę oraz systemy multimedialne w różnych wariantach. Nowa cyfrowa kamera cofania poprawia widoczność do tyłu. Bezpieczeństwo przy cofaniu na parkingu może zwiększyć także opcjonalny system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu. Dodatkową pomoc kierowcy zapewniają między innymi system ostrzegania przed najechaniem na pojazd poprzedzający z funkcjami hamowania awaryjnego i wykrywania pieszych, asystent pasa ruchu, system monitorowania martwego pola, adaptacyjny tempomat z funkcją hamowania awaryjnego, rozpoznawanie znaków drogowych, zaawansowany asystent parkowania i wyświetlacz projekcyjny head-up. Adaptacyjny tempomat utrzymuje odstęp od pojazdu poprzedzającego, sterując hamowaniem i przyspieszaniem.
Systemy multimedialne kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto są dostępne w wersjach Multimedia, Multimedia Navi oraz Multimedia Navi Pro. Najwyższa wersja systemu oferuje liczne usługi „Nawigacji online” opartej na połączeniu z Internetem, czyli rozwiązaniu dostarczającym informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym. Ładowarka indukcyjna umożliwia bezprzewodowe ładowanie kompatybilnych smartfonów.
Wszystkie trzy- i czterocylindrowe silniki należą do nowej generacji najnowocześniejszych zespołów napędowych. Silnik diesla o pojemności 1,5 litra i mocy 122 KM stanowią podstawę oferty (zużycie paliwa, wersja Grand Sport, NEDC: w cyklu miejskim 5,1-4,5 l/100 km; poza miastem 4,0-3,3 l/100 km; 4,4-3,8 l/100 km przy emisji 115-99 g/km CO2 w cyklu mieszanym). W porównaniu z poprzednio stosowanymi jednostkami napędowymi zużycie paliwa mierzone według NEDC jest niższe nawet o 18 procent. Trzycylindrowy silnik jest nawet o 50 kilogramów lżejszy od swojego odpowiednika w poprzednim modelu. Mocniejsze Insignie mogą być wyposażone w silniki benzynowe o pojemności 2 litrów i mocy 170 KM lub 200 KM, a nawet 230 KM w wersji GSi. Dwulitrowe silniki benzynowe będą pierwszymi jednostkami napędowymi w Oplu z funkcją odłączania cylindrów. Gdy zapotrzebowanie na moc jest mniejsze, układ sterowania rozrządem odłącza dwa cylindry, a silnik zużywa wówczas mniej paliwa. Ofertę uzupełnia czterocylindrowy 2‑litrowy diesel 174 KM.
Do obniżenia zużycia paliwa i poprawy komfortu przyczyniają się nowe skrzynie biegów o zmniejszonym tarciu wewnętrznym. Nabywcy Insignii mają do wyboru sześciobiegową skrzynię manualną oraz 8‑ lub 9‑biegowe automaty.
-