Po zaledwie kilku tygodniach od światowej premiery na Salonie Motoryzacyjnym w Brukseli, w marcu rozpocznie się przyjmowanie zamówień na nowego Opla Insignię GSi. Flagowa wersja Insignii, dostępna jako limuzyna lub kombi, jest wyposażona w turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 230 KM i pojemności dwóch litrów, nową dziewięciostopniową automatyczną skrzynię biegów oraz napęd na wszystkie koła Twinster z wektorowaniem momentu obrotowego (zużycie paliwa według NEDC: cykl miejski 8,9 l/100 km, cykl pozamiejski 5,9–5,8 l/100 km, cykl mieszany 7,0–6,9 l/100 km, 163–161 g/km CO2; zużycie paliwa według WLTP: cykl mieszany 8,8–8,3 l/100 km, 205–193 g/km CO2). Zaawansowany system napędu na wszystkie koła steruje rozkładem momentu obrotowego w ciągu milisekund, dzięki czemu samochód posłusznie reaguje na polecenia kierowcy, zachowując optymalną przyczepność i zapewniając przyjemność z jazdy w każdych warunkach, nawet na śniegu i lodzie.
W połączeniu z elektrohydraulicznym wspomaganiem hamulców i mechatronicznym zawieszeniem FlexRide, układ napędowy sprawia, że nowa Insignia GSi jest jednym z najbardziej dynamicznych samochodów w swojej klasie — trudno o bezpieczniejszą, bardziej precyzyjną i bardziej satysfakcjonującą jazdę.
-
NOWY OPEL INSIGNIA GSI 2020 - NAPĘD NA WSZYSTKIE KOŁA
W nowym Oplu Insignii zastosowano najnowocześniejszy układ napędu na wszystkie koła Twinster z modułem tylnego napędu wyposażonym w układ dwóch sprzęgieł zamiast mechanizmu różnicowego. Moment obrotowy może być przekazywany na jedno lub obydwa tylne koła niezależnie, co umożliwia wektorowanie momentu obrotowego w całym zakresie osiągów samochodu. Podczas pokonywania zakrętów większy moment obrotowy przekazywany jest na zewnętrzne tylne koło. Inżynierowie dopracowali konstrukcję systemu — nowa Insignia GSi skręca z jeszcze większą precyzją i jeszcze bardziej spontanicznie reaguje na polecenia kierowcy. Inżynierowie udoskonalili również sposób, w jaki nowa Insignia GSi rusza z miejsca na mokrych lub śliskich drogach.
-