-
WYSOKI POZIOM BEZPIECZEŃSTWA - NOWY OPEL MOVANO
Liczne systemy wspomagające kierowcę, dostępne po raz pierwszy w Movano i nieoferowane przez konkurencję, sprawiają, że jazda jest nie tylko bardziej relaksująca, ale przede wszystkim bezpieczniejsza. Optymalną widoczność w każdym kierunku zapewnia system ostrzegający przed obecnością pojazdów w martwym polu oraz tylna kamera „Rear Vision”. Specjalna kamera, znana już z Combo, umożliwia kierowcy Movano obserwację strefy za pojazdem. System ten przydaje się szczególnie w furgonach z pełną przegrodą między kokpitem a przedziałem ładunkowym, gdyż kierowca nie musi polegać wyłącznie na lusterkach bocznych. Obraz z kamery jest wyświetlany na 7‑calowym ekranie. Po włączeniu wstecznego biegu widok z kamery „Rear Vision” jest zastępowany obrazem ze zwykłej kamery cofania. Nowy system kamer będzie dostępny wraz z przednimi i tylnymi czujnikami parkowania w pakiecie „Easy Park & Sight”. System ostrzegania o pojazdach w martwym polu zapobiega wypadkom z udziałem innych uczestników ruchu, na przykład rowerzystów. Ultradźwiękowe czujniki rozpoznają obecność poruszających się obiektów, takich jak rowery czy motorowery, których zazwyczaj nie widać z kokpitu. Wykrycie obiektu w martwym polu jest sygnalizowane zapaleniem się kontrolki LED w bocznym lusterku z odpowiednej strony pojazdu. Kontrolka zaczyna migać, jeżeli kierowca włączy kierunkowskaz po tej stronie. System ostrzegania przed niesygnalizowaną zmianą pasa ruchu uaktywnia się przy prędkości powyżej 30 km/h. Wykrycie niezamierzonego przemieszczania się na sąsiedni pas ruchu jest sygnalizowane alarmem akustycznym i zapaleniem się kontrolki ostrzegawczej w zestawie wskaźników. Przednie i tylne czujniki parkowania ułatwiają ten manewr. Przy prędkości nieprzekraczającej 12 km/h ultradźwiękowe czujniki wykrywają przeszkody przed i za pojazdem, a system ostrzega kierowcę sygnałem akustycznym i kontrolką w zestawie wskaźników. W samochodach z systemem multimedialnym obraz zza pojazdu jest wyświetlany na 7‑calowym ekranie.
Kolejnym ważnym systemem w nowym Movano jest asystent jazdy przy bocznym wietrze. Duże pojazdy dostawcze i furgony są podatne na podmuchy bocznego wiatru, zwłaszcza na mostach. W takich warunkach stanowiący wyposażenie standardowe asystent jazdy przy bocznym wietrze pomaga utrzymać panowanie nad pojazdem, aktywując ESP (kierowca jest o tym informowany ikoną wiatru na wyświetlaczu informacyjnym). Standardowe wyposażenie nowego Movano obejmuje także automatyczne wycieraczki przedniej szyby i asystenta świateł drogowych. Liczne systemy wspomagające jazdę w nowym Movano zwiększają bezpieczeństwo podróżującej nim ekipy. Dzięki wielozakresowej regulacji fotela kierowca Movano czuje się wypoczęty nawet po długiej trasie. Opcjonalne fotele o podwyższonym komforcie dla kierowcy i pasażera mają regulację podparcia lędźwiowego odcinka kręgosłupa. Kierowcy często pokonujący wyboiste trasy docenią pneumatyczne zawieszenie fotela. Użytkownik może regulować skalę amortyzacji według własnych preferencji.
-
UNIWERSALNY OPEL MOVANO - SZEROKI WYBÓR
Movano jest dostępny w ponad 150 fabrycznych wersjach — od furgonów poprzez kabiny z podwoziem i platformą po wersje osobowe, skrzynie ładunkowe, wywrotki i zabudowy kontenerowe. Przestrzeń ładunkowa Movano w wersji furgon może mieć maksymalnie 4,38 m długości, 2,14 m wysokości oraz kubaturę do 17 m3. W zależności od wersji modelu dopuszczalna masa całkowita pojazdu wynosi 4,5 tony przy maksymalnej ładowności 2,4 tony. Movano świetnie sprawdza się także jako samochód holujący dzięki uciągowi do 3,5 tony.
Firma Opel stara się ułatwiać i uprzyjemniać życie swoim klientom. Nowy Movano oferuje więc szereg funkcji ułatwiających korzystanie z przedziału ładunkowego. Na słupkach B i D umieszczono nowe uchwyty ułatwiające wsiadanie i wysiadanie, a oświetlenie LED poprawia widoczność w tylnej części furgonu. Szerokość bocznych drzwi pozwala na załadowanie europalety. W zależności od wersji do Movano zmieści się nawet pięć takich palet.
Dopracowany kokpit przypomina mobilne biuro. W nowym Movano wygospodarowano aż 22 opcjonalne miejsca do przechowywania o łącznej pojemności 104 litrów. Są to ergonomicznie rozmieszczone zamykane lub otwarte schowki, w tym kieszenie w drzwiach. Szczególnie praktyczna jest szuflada FlexTray w desce rozdzielczej od strony pasażera. Jej pojemność to nawet 10,5 litra. Można tam włożyć na przykład dokumenty w formacie A4 bez ich zginania. Wyświetlacz systemu multimedialnego i nawigacji jest optymalnie zintegrowany z nowo zaprojektowaną deską rozdzielczą. W nowym Movano debiutuje system Navi 50 IntelliLink Pro. Najnowsza generacja tego systemu jest kompatybilna z Apple CarPlay i Android Auto, oferując doskonałą łączność. System działa szybciej w porównaniu z poprzednikiem, a pojemnościowy ekran dotykowy o przekątnej 7 cali jest wygodny w obsłudze. Smartfon można połączyć z systemem przez Bluetooth lub USB. Nowością w Movano jest też bezprzewodowa ładowarka do telefonów.
___
źródło: Opel Polska