-
Podczas gdy Vivaro-e jest tak samo wszechstronne i elastyczne jak wszystkie inne wersje tego modelu, jego ładowność jest porównywalna z podobnymi samochodami dostawczymi z silnikami spalinowymi. Vivaro-e oferuje ładowność nawet 1275 kg, a więc prawie tak dużą, jak wersje z silnikiem spalinowym. Na przykład Furgon w rozmiarze Compact z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2 litrów, posiada maksymalną ładowność 1405 kg. Vivaro-e jest również jedynym pojazdem elektrycznym producenta samochodów dostępnym „ex works” z opcjonalnym hakiem do przyczepy, który umożliwia maksymalny uciąg 1000 kg.
Klienci Vivaro-e mogą wybierać pomiędzy dwoma wariantami akumulatorów litowo-jonowych, w zależności od potrzeb: 75 kWh z zasięgiem do 330 km lub, w przypadku mniej intensywnego codziennego użytkowania pojazdu, 50kWh z zasięgiem do 230 km, obydwa mierzone zgodnie z cyklem testowym WLTP1. Akumulatory składają się odpowiednio z 27 i 18 modułów. Ponieważ od początku planowano elektryczną wersję, są one umieszczone pod przestrzenią ładunkową w taki sposób, aby nie ograniczały możliwości jej użytkowania. Zaawansowany system hamowania regeneracyjnego, który odzyskuje energię wytwarzaną podczas hamowania lub zwalniania, dodatkowo zwiększa wydajność.
Dzięki mocy 136 KM i, pochodzącemu z napędu elektrycznego, momentowi obrotowemu 260 Nm, nowy Opel Vivaro-e oferuje wyższe osiągi niż większość elektrycznych pojazdów użytkowych. Elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna wynosząca 130 km/h umożliwia jazdę z prędkością autostradową, przy jednoczesnym zachowaniu elektrycznego zasięgu. Akumulator umieszczony pod przestrzenią ładunkową dodatkowo obniża środek ciężkości, co korzystnie wpływa na pokonywanie zakrętów i odporność na boczne podmuchy wiatru Vivaro-e nawet przy pełnym obciążeniu, a jednocześnie przyczynia się do większej przyjemności z jazdy.
-
-
ŁATWA W OBSŁUDZE ELEKTRYCZNA MOBILNOŚĆ
Wypełniając do perfekcji swoją rolę niezawodnego partnera dla dużych i małych flot, rzemieślników i przedsiębiorstw, Vivaro-e jest tak samo łatwy w ładowaniu jak i w użytkowaniu. Każdy Vivaro-e jest gotowy do różnych opcji ładowania, poprzez terminal Wall Box, szybkie ładowanie, a w razie potrzeby nawet kabel do ładowania z domowego gniazda. Przy użyciu publicznej 100 kW stacji ładowania prądem stałym (DC), ładowanie akumulatora 50 kWh do 80% stanu pojemności trwa tylko około 30 minut (około 45 minut dla akumulatora 75 kWh). Opel oferuje pokładowe ładowarki, które zapewniają możliwie jak najkrótszy czas ładowania oraz długą żywotność akumulatora (objętego gwarancją na osiem lat / 160 000 km). W zależności od rynku i infrastruktury, Vivaro-e jest standardowo wyposażony w wydajną trójfazową ładowarkę pokładową o mocy 11kW lub jednofazową o mocy 7,4kW. Oferta kabli i terminali Wall Box różni się w zależności od infrastruktury energetycznej każdego rynku, dzięki czemu klienci Vivaro-e mogą znaleźć i korzystać ze stacji ładowania prawie wszędzie.
Aby korzystanie z Vivaro-e było jeszcze bardziej praktyczne, „OpelConnect”, aplikacja „myOpel” i „Free2Move Services” - oferująca innowacyjne usługi związane z mobilnością marka Groupe PSA - mają specjalne rozwiązania dla pojazdów elektrycznych. Usługi te są dostępne za pośrednictwem aplikacji. Funkcja „Charge My Car” z aplikacji „Free2Move Services” umożliwia dostęp do ponad 140 000 punktów ładowania w całej Europie, łącznie z płatnościami. Aby jeszcze bardziej ułatwić klientom wybór właściwego punktu ładowania, aplikacja „Free2Move Services” automatycznie dokonuje wstępnego wyboru na podstawie odległości do punktu ładowania, szybkości ładowania oraz aktualnej ceny możliwych publicznych opcji ładowania.
Dzięki funkcjom zdalnego sterowania „OpelConnect”, klienci mogą korzystać ze swoich smartfonów, aby sprawdzić stan naładowania baterii lub zaprogramować klimatyzację i czas ładowania. Ponadto oferta „OpelConnect” sięga od eCall i połączeń awaryjnych po wiele innych usług, takich jak status i informacje o pojeździe. Nawigacja Online dostarcza informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym.
-