-
Aby osiągnąć wysoki poziom bezpieczeństwa modeli nowej generacji i spełnić surowe wewnętrzne wymagania Forda, inżynierowie zastosowali zarówno analityczne testy wirtualne, jak i testy w warunkach rzeczywistych. Zbudowano i przeanalizowano ponad 150 wspomaganych komputerowo (CAE) modeli Everest i Ranger nowej generacji, z których każdy poddano zderzeniom tak zróżnicowanym, jak zderzenie częścią przodu, uderzenie w tył i uderzenia w bok. Przeprowadzono również dziesiątki testów z udziałem pasażerów, aby zapewnić ochronę osób o różnym wzroście (dorosłych i dzieci), a także przeanalizowano wyniki wypadków przy małej prędkości, jak na parkingu, w celu określenia możliwości naprawy drobnych elementów nadwozia.
– Zanim zbudowaliśmy pełnowymiarowy prototyp, wirtualnie przetestowaliśmy Rangera nowej generacji. Dzięki temu mogliśmy dokonać szybkich zmian i ulepszeń w konstrukcji modelu, co doprowadziło do opracowania znacznie bezpieczniejszego samochodu. Wyposażyliśmy Rangera nowej generacji w najnowsze funkcje wspomagające kierowcę, wszystko po to, aby zapewnić im jak najwyższy poziom bezpieczeństwa – powiedział Moras.
W realnych warunkach obydwa modele nowej generacji przeszły dziesiątki testów zderzeniowych, od zderzeń z wózkiem sklepowym po symulowane zderzenie z dużą prędkością z manekinem kangura czy zderzenie z drugim samochodem. Inżynierowie Forda przeprowadzili w sumie ponad 100 testów zderzeniowych oraz setki testów z użyciem sań, które symulują auto z pasażerami. Zostało to uzupełnione setkami testów podzespołów i komponentów. Dzięki rygorystycznym testom bezpieczeństwa i ciężkiej pracy zespołów inżynierów ds. bezpieczeństwa, w tym Raya, Rosie i Roberto, Ranger nowej generacji otrzymał pięć gwiazdek w testach ANCAP.
-
UDOSKONALONE SYSTEMY WSPIERAJĄCE KIEROWCĘ
– Być może jedną z najbardziej oczekiwanych funkcji Forda Rangera nowej generacji – szczególnie dla klientów, którzy holują przyczepę – jest ulepszony system informacji o pojazdach znajdujących się w martwym polu widzenia lusterek (BLIS), który teraz obejmuje również przyczepę – powiedział Steffen Herrmann, kierownik ds. ADAS w Ford Australia. – Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy powinny być postrzegane jako te, które pomagają prowadzić samochód. Systemy te zapewniają kierowcom realne korzyści i jesteśmy dumni z ulepszeń, które do nich wprowadziliśmy.
BLIS obejmuje teraz swym zasięgiem nie tylko Rangera, ale także przyczepę o szerokości do 2,4 metra i długości do 10 metrów. W zależności od wersji i rynku, Ranger nowej generacji oferuje również wbudowany elektryczny sterownik hamulca, kontrolę przyczepy oraz oświetlenia. Ranger nowej generacji jest wyposażony w asystenta unikania kolizji, który został ulepszony tak, aby rozpoznawał zarówno pieszych, jak i rowerzystów. System zapewnia również wsparcie hamowania awaryjnego na skrzyżowaniach za sprawą nowej kamery z szerokokątnym obiektywem.
-