KIA | EV3 to elektryczny kompaktowy SUV z najlepszym w tym segmencie zasięgiem, wynoszącym do 605 km
KIA | uruchamia usługę CarPay i współpracuje z firmą Parkopedia, aby zapewnić bezproblemowe płatności za parkowanie
Kia Stinger to pierwszy krok koreańskiego producenta w kierunku motoryzacyjnej klasy premium. Kia podjęła odważną próbę udowodnienia konkurencji, że jest w stanie stworzyć 370-konne auto, obok którego trudno przejść obojętnie i to niezależnie od tego czy ma się benzynę we krwi, czy motoryzacja jest komuś obojętna. Bo Stinger budzi emocje, zachwyca, ujmuje i jak często powtarzają klienci po pierwszej jeździe testowej – jeszcze lepiej jeździ niż wygląda.
-
-
Do dzisiaj topową wersję Stingera GT z silnikiem 3.3 V6 T-GDI o mocy 370 KM – wybrało aż 45% nabywców. Odmiana Stingera z dwulitrowym, turbodoładowanym silnikiem o mocy 255 KM, stanowi 51% sprzedaży natomiast 4% klientów zdecydowało się na zakup samochodu napędzanego silnikiem wysokoprężnym 2.0 CRDi o mocy 200 KM. Zaletą tej odmiany silnikowej Stingera jest możliwość wyboru układu przeniesienia napędu – na tylne koła lub na cztery koła. Najmocniejsza wersja Stingera seryjnie ma napęd na cztery koła, natomiast odmiana z dwulitrowym, benzynowym, turbodoładowanym silnikiem – na tylne.
Wszystkie wersje silnikowe Stingera współpracują z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów. 370-konny Stinger GT przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 s, a jego prędkość maksymalna wynosi aż 270 km/h. Stinger o mocy 255 KM na rozpędzenie od 0 do 100 km/h potrzebuje 6 sekund, a 200-konny Stinger z silnikiem Diesla pod maską – 7,6 s. Prędkość maksymalna aut z tymi silnikami wynosi – odpowiednio – 240 km/h i 230 km/h.
-
-
Do najczęściej wybieranych kolorów nadwozia należą czerwony (170 sztuk), biały perłowy (114 egzemplarzy), ciemny szary (64 sztuki) i niebieski (56 aut).
„Stinger to dla marki Kia wyjątkowe wydarzenie. Nikt nie oczekuje takiego samochodu od producenta, który do tej pory oferował auta wyłącznie w popularnych segmentach. Zaskoczeniem jest nie tylko wygląd Stingera, ale również to jakie są jego właściwości jezdne.” – powiedział Albert Biermann, szef działu odpowiedzialnego za właściwości jezdne i precyzję prowadzenia w Kia Motors. Zawieszenie auta oraz układy – kierowniczy i hamulcowy były dostrajane na legendarnej Północnej Pętli Nürburgringu.
W budowie nadwozia Stingera wykorzystano aż 55% zaawansowanej stali o wysokiej wytrzymałości, co zaowocowało bardzo sztywną konstrukcją auta i zapewniło inżynierom doskonałą podstawę do opracowania znakomitych właściwości jezdnych. Wysoka sztywność nadwozia sprzyja także ograniczeniu powstawania nieprzyjemnych wibracji i szumów oraz pozwala dobrze wyciszyć kabinę. Przednie zawieszenie z kolumnami McPhersona i wielowahaczowe z tyłu dostarczają kierowcy bardzo dobrych informacji zwrotnych o tym, co w danej chwili dzieje się na styku kół z nawierzchnią.
Wspomaganie układu kierowniczego z silnikiem zamontowanym na listwie zębatkowej (R-MDPS) oferuje bardzo szybkie reakcje kół na ruchy kierownicą i zmniejsza drgania przenoszone przez kolumnę do kierownicy. Siła wspomagania układu kierowniczego może być regulowana i jest dostosowana do 1 z 5 trybów pracy (Eco, Sport, Sport+, Comfort i Smart).
Liczy się pierwsze wrażenie - to prawda znana nie od dziś. Stinger z pewnością potrafi samą swoją obecnością przyćmić cale otoczenie, ale jednocześnie stanowi niezwykle dopracowany produkt. Produkt, który w bardzo krótkim czasie od swojej premiery został doceniony zarówno przez fachowców, jak i klientów.
-
Od chwili rynkowego debiutu Kia Stinger zdobyła liczne nagrody i wyróżniania. Należą do nich między innymi:
-
-
źródło: Kia Motors Polska
KIA | EV3 to elektryczny kompaktowy SUV z najlepszym w tym segmencie zasięgiem, wynoszącym do 605 km
KIA | uruchamia usługę CarPay i współpracuje z firmą Parkopedia, aby zapewnić bezproblemowe płatności za parkowanie