NOWE GIULIA I STELVIO QUADRIFOGLIO 2020 - PIĘKNO I MOC

Nawet dzisiaj, gdy bieżące wydarzenia narzucają wyhamowanie szybkiego tempa życia, wersje Quadrifoglio z silnikiem 2.9 V6 Bi-Turbo o mocy 510 KM nie zwalniają, prezentując (bez wychodzenia z domu) osiągi supersamochodu i szereg nowych funkcji technicznych w zakresie łączności i bezpieczeństwa. To sytuacja, która najlepiej odzwierciedla werwę i pasję napędzającą Alfę Romeo połączona z wolą wprowadzenia „Alfisti” i wszystkich miłośników pięknych samochodów w nowy rozdział, który łączy czyste osiągi z nowinkami stylistycznymi i technologicznymi: jest to najlepszy sposób na wyniesienie jej na wyższy poziom w doskonałej harmonii z legendarnymi wartościami Alfy Romeo.

Marka, która w tym roku świętuje 110 lat od momentu założenia, od samego początku wyróżniała się wyjątkową zdolnością dominacji zarówno na torze, jak w motoryzacyjnych konkursach piękności. Już teraz, zanim będzie można usiąść za kierownicą samochodu i skupić się na niesamowitych emocjach i wrażeniach czerpanych z przyjemności jazdy, marka Alfa Romeo chce opowiedzieć o nadchodzących nowościach podczas tej wirtualnej konferencji prasowej.

Choć słowa nie potrafią wyrazić wszystkich emocji, jakich można doznać tylko za kierownicą Quadrifoglio, to zapewne fascynujące jest zagłębianie się w operacyjną rzeczywistość marki, która otwiera się przed publicznością, jak otwierają się w wyobraźni drzwi sali narad, gdzie powstawał niezwykły projekt Quadrifoglio, wyjątkowa platforma stworzona dosłownie z czystej kartki papieru.

-

-

Jak zawsze, nawet przy wyłączonym silniku, odnowione Giulia i Stelvio Quadrifoglio MY20, są wizytówką doskonałości Alfa Romeo: jeszcze lepszych osiągów, zwycięskiego DNA i niepowtarzalnego włoskiego stylu. Dopełnieniem odnowionej gamy jest mieszanka wyszukanych rozwiązań technicznych i wydajnościowych - to samochody, które stanowią najbardziej wyrafinowany wyraz funkcjonalnego i typowo włoskiego designu w doskonałym stylu Alfy Romeo.

Plasujące się u szczytu swojej kategorii osiągi zapewnione są przez potężny silnik 2,9 V6 Bi-Turbo, wykonany w całości z aluminium i mogący uwolnić aż 510 KM z maksymalnym momentem obrotowym 600 Nm przy 2500 obr/min. Za przekazanie go na koła odpowiada system Alfa™ Active Torque Vectoring, wspomagany w Stelvio Quadrifoglio przez innowacyjny napęd Q4. 8-biegowa, automatyczna skrzynia biegów jest skalibrowana pod kątem zoptymalizowania płynności, komfortu i łatwości prowadzenia we wszystkich warunkach eksploatacji, ale to w trybie RACE samochody pokazują swój cały potencjał, dzięki błyskawicznej zmianie biegów w zaledwie 150 milisekund. Każda Quadrifoglio jest wyposażona w szereg systemów zaprojektowanych w celu zwiększenia przyjemności z jazdy i zapewniania kierowcy najprawdziwszych i ekscytujących wrażeń za kierownicą: aktywne zawieszenie AlfaTM Active Suspension, selektor AlfaTM DNA Pro z trybem RACE, aerodynamiczny wysuwany spoiler AlfaTM Active Aero splitter w Giulii. Wszystkie te systemy są koordynowane i dostosowywane w rzeczywistym czasie przez „mózg” samochodu AlfaTM Chassis Domain Control, który stale monitoruje samochód i zapewnia idealne warunki zarówno dla samochodu, jak i kierowcy, pozwalając maksymalnie wykorzystać wyjątkowe osiągi Giulii i Stelvio Quadrifoglio.

„Doznania akustyczne”, które towarzyszą Klientowi podczas jazdy Quadrifoglio, zapewnia układ wydechowy Dual Mode z czterema końcówkami wydechu, który w trybie RACE staje się jeszcze bardziej agresywny i ekscytujący. Wraz z edycją MY20, Klient będzie miał możliwość doposażenia swojej Giulii i Stelvio Quadrifoglio w nowy układ wydechowy Akrapovič,, wykonany z tytanu i charakteryzujący się jeszcze bardziej wyrafinowanym brzmieniem.

-

-

JAKOŚĆ I STYL

Włoski styl Alfy Romeo wyraża prostotę, za którą kryje się złożony proces twórczy projektu. Uzyskanie ergonomicznego i harmonijnego układu linii i przyrządów, brył i przestrzeni otaczających kierowcę, jest złożoną i precyzyjną pracą, ale udoskonalenie otoczenia zaprojektowanego na miarę pasażerów jest jeszcze trudniejszym przedsięwzięciem. Wnętrze z przeprojektowaną konsolą środkową robi wrażenie zarówno pod względem wizualnym, jak i dotykowym, oferując nowe dodatkowe schowki na przedmioty. Nowością jest też nowe wykończenie kierownicy i dźwigni zmiany biegów obszyte skórą oraz nowa kolorystyka pasów bezpieczeństwa teraz dostępnych nie tylko w kolorze czarnym, ale do wyboru również w kolorze czerwonym lub zielonym.
Wkrótce sportowe fotele elektrycznie regulowane będą dostępne z nową tapicerką z perforowanej skóry, co daje nową możliwość personalizacji Giulii i Stelvio Quadrifoglio. Standardem od zawsze są sportowe fotele w połączeniu skóry i Alcantary, a opcjonalnie można doposażyć wersję Quadrifoglio w kubełkowe fotele Sparco ze szkieletem z włókna węglowego.

Nowa technologia pokładowa zastosowana w Quadrifoglio MY20 obejmuje całkowicie nowy system informacyjno-rozrywkowy z 8,8-calowym centralnym wyświetlaczem dotykowym, z zestawem połączonych usług i przeprojektowanym interfejsem. Wśród ekskluzywnych, nowych funkcji Quadrifoglio znajdują się Performance Pages, dedykowane ekrany, które pozwalają sprawdzić w rzeczywistym czasie status samochodu: temperaturę głównych urządzeń mechanicznych, rozkład momentu obrotowego, ciśnienie turbo i moc wykorzystywaną w czasie rzeczywistym, a także chronometry cyfrowe do pomiaru przyspieszenia i maksymalnej prędkości. Jeśli chodzi o nowości stylistyczne nadwozia, w Giulii i Stelvio Quadrifoglio wprowadzono nowe tylne przyciemniane światła LED oraz nowe, błyszczące, czarne wykończenie przedniego scudetto i logotypów w kolorze Dark Miron. W Stelvio debiutują również nowe 21-calowe felgi, dedykowane dla wersji Quadrifoglio.

-

-

WYŚCIGOWE EMOCJE I PRZYJEMNA JAZDA NA CO DZIEŃ - SYSTEM ADAS 2

Wraz z Giulią i Stelvio MY20 debiutuje pełny zestaw nowych zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy ADAS 2, zapewniając bardziej autonomiczną jazdę samochodem, opracowany we współpracy z firmą Bosch, które nie naruszają przyjemności prowadzenia i włączają się jedynie w celu zapewnienia całkowitego bezpieczeństwa i zwiększenia komfortu w korkach ulicznych czy też na dłuższych trasach. To najwyższy poziom autonomicznej jazdy zapewniający idealną równowagę między przyjemnością prowadzenia a systemami wspomagania: (ADAS 2), który z definicji jest osiągany, kiedy samochód potrafi samodzielnie kontrolować w określonych warunkach przyspieszenie, system hamulcowy i układ kierowniczy, wykorzystując w tym celu układy elektroniczne wymagające ciągłego monitorowania przez kierowcę, które jednakże wspierają go, by zapewnić mu większy komfort w podróży. We wszystkich przypadkach kierowca powinien być oczywiście czujny i zawsze trzymać ręce na kierownicy.

-

-

GŁÓWNE SYSTEMY BEZPIECZEŃSTWA W MODELACH QUADRIFOGLIO 2020

  • Lane Keeping Assist (aktywny system utrzymywania pasa ruchu): wykrywa, czy samochód zjeżdża ze swojego pasa ruchu bez włączonego kierunkowskazu, ostrzegając kierowcę poprzez sygnały dźwiękowe, wizualne i delikatny ruch kierownicy, który powoduje powrót na właściwy pas.
  • Active Blind Spot Assist (aktywny asystent martwego pola): wykrywa obecność innego pojazdu w tzw. martwym polu i jeśli zachodzi taka konieczność, koryguje tor jazdy, aby uniknąć kolizji.
  • Active Cruise Control (aktywny tempomat): automatycznie dostosowuje prędkość pojazdu, aby zachować bezpieczną odległość od jadących przed nim innych samochodów. Przy pomocy systemu rozpoznawania znaków drogowych umożliwia regulację ustawionej prędkości w zależności od ograniczeń, co zapewnia spokojniejszą i bezpieczną jazdę.
  • Traffic Sign Recognition and Intelligent Speed Control (system rozpoznawania znaków drogowych i kontroli prędkości): system korzysta z kamery pokładowej, rozpoznaje znaki drogowe i pokazuje je na wyświetlaczu oraz ostrzega kierowcę o aktualnym ograniczeniu prędkości. Zaleca nawet kierowcy dostosowanie prędkości do odczytanych znaków drogowych: jeśli kierowca akceptuje wybór, tempomat automatycznie przestawia się na nowe ograniczenia prędkości.
  • Traffic Jam Assist and Highway Assist (system wspomagający jazdę w korku i na autostradzie): oprócz aktywnego tempomatu, systemy te nadzorują również obszary boczne samochodu, utrzymując go na środku pasa przy wzmożonym ruchu (Traffic Jam Assistant) lub na autostradzie (Highway Assist), a także, regulując prędkość na podstawie aktualnych ograniczeń prędkości.
  • Driver Attention Assist (asystent wspomagania koncentracji): analizuje parametry przemęczenia kierowcy i ostrzega go w razie potrzeby.

-

-

KOLORY ŁĄCZĄCE TRADYCJĘ I KOMUNIKACJĘ

Podczas międzynarodowej prezentacji nowych modeli Giulia i Stelvio 2020 dla przedstawicieli mediów, oprócz przedstawienia licznych nowości, wyjaśniono ewolucję zastosowania logiki kolorów. Projektanci Alfa Romeo zmienili swoje podejście do koloru, stosując jeszcze bardziej emocjonalną strategię, która grupuje kolory nadwozia według „klasy”, a nie tylko technologii.

Istnieją cztery kategorie:

  1. Competizione, z oczywistymi odniesieniami do sportowej tradycji marki,
  2. Metal, podkreślające dynamicznego ducha marki,
  3. Solid, dla osób poszukujących przystępnej wartości,
  4. Old Timer, która przywołuje i interpretuje dziedzictwo Alfy Romeo.

Nowe kolory Old Timer to: wyrafinowana czerwień 6C Villa d’Este, zapierający dech w piersiach kolor ochry Ochre GT Junior oraz nowa zieleń Montreal Green, która zadebiutuje w Quadrifoglio 2020. Ten ostatni odcień jest hołdem dla jednej z ikon marki, Alfy Romeo Montreal, wprowadzonej na rynek 50 lat temu. Wybór kolorów, oparty na dogłębnej analizie i innowacyjnych efektach, był zawsze jedną z wyróżniających cech Alfy Romeo: gama Old Timer nawiązuje do prestiżowego dziedzictwa połączonego z innowacjami w dziedzinie technologii. W laboratoriach Alfa Romeo nieustannie analizuje się nowe efekty, nowe pigmenty i nowe techniki nakładania lakieru, by podkreślić rzeźbiarski efekt kształtów Giulii i Stelvio. Kolory, związane z dziedzictwem kulturowym i historycznym marki, są ściśle związane z Włochami. Paleta barw idealnie wpasowuje się zatem w kontekst architektoniczny najwspanialszych przykładów architektury we Włoszech, w wizualnym dialogu między samochodem a krajem, na którym opiera się najnowsza kampania marketingowa przygotowana we współpracy z AD Italia, miesięcznikiem Condé Nast, luksusowym magazynem o architekturze, sztuce, wzornictwie i stylu. Projekt łączy świat designu ze światem motoryzacji, poprzez fotograficzną opowieść, która przedstawia nasze samochody na dziedzińcach zabytkowych kamienic i na tle prestiżowych wnętrz domów, starannie dobranych we współpracy z naszym partnerem AD Italia. Włochy to niepowstrzymana siła, którą dostrzegamy w kreatywności niezwykłych ludzi, a jednocześnie w prywatnych i niezwykłych zakątkach i miastach o wyjątkowej atmosferze. W tym projekcie, AD Italia zabiera Alfę Romeo w podróż, traktując jej samochody jak prawdziwe dzieła sztuki i uosobienie włoskiego piękna. Styl ma swój własny język, podobnie jak kolor będący elementem nie tylko estetycznym, ale także strategicznym i wyróżniającym nasze samochody. To właśnie kolorem kierowano się przy wyborze niektórych miejsc wykorzystanych w projekcie. Między innymi, to właśnie dlatego Alfa Romeo pozostaje ponadczasową włoską ikoną. Co więcej, kampania porusza także bardzo aktualny obecnie temat oznaczony #stayathome, z nutą elegancji i odrobiną ironii, potrzebną teraz bardziej, niż kiedykolwiek wcześniej.

-

-

EKSKLUZYWNA LINIA AKCESORIÓW QUADRIFOGLIO BY MOPAR®

By podkreślić sportowy charakter Alfy Romeo Giulia i Stelvio, marka Mopar® stworzyła nową i prestiżową linię akcesoriów Quadrifoglio, która zachwyca Klientów ekskluzywnym i wyjątkowo wydajnym układem wydechowym opracowanym we współpracy z firmą Akrapovič, zestawem oksydowanych opraw reflektorów tylnych i ekskluzywnym lakierem. Ponadto, powszechne zastosowanie włókna węglowego, lekkiego i bezpiecznego materiału, poprawia aerodynamikę, osiągi i stosunek masy do mocy, a także podkreśla elegancką, odważną estetykę dwóch kultowych modeli Alfy Romeo. W ramach ekskluzywnej linii akcesoriów Quadrifoglio przygotowanej przez firmę Mopar dostępne są wykończenia przedniego grilla w kształcie litery V, obudowy lusterek zewnętrznych i spojler tylny z włókna węglowego.

___
źródło: Alfa Romeo Polska

Czytaj więcej o marce Alfa Romeo

Testy dynamiczne Alfy Romeo 33 Stradale na kultowym torze Nardò
Testy dynamiczne Alfy Romeo 33 Stradale na kultowym torze Nardò

Alfa Romeo | Zespół inżynierów Alfa Romeo właśnie zakończył na torze Nardò intensywną sesję testową prototypu „00” nowego modelu 33 Stradale, mając na celu sprawdzenie jego dynamiki jazdy i wydajności w ekstremalnych warunkach przy bardzo dużych prędkościach. 

Alfa Romeo Junior debiutuje w Paryżu w wersji IBRIDA -  Najszersza gama w segmencie
Alfa Romeo Junior debiutuje w Paryżu w wersji IBRIDA - Najszersza gama w segmencie

Alfa RomeoAlfa Romeo powraca na paryski salon Mondial de l'Auto z kompletną ofertą modeli i trzema bardzo ważnymi premierami na ekskluzywnym stoisku, zabierając odwiedzających we wciągającą podróż do samego serca Made in Italy, celebrując doskonałość rzemiosła i tradycję kulturową. 

Ruszyła produkcja w pełni zelektryfikowanych i hybrydowych wersji Alfy Romeo Junior
Ruszyła produkcja w pełni zelektryfikowanych i hybrydowych wersji Alfy Romeo Junior

ALFA ROMEO Junior – sportowy charakter, kompaktowe wymiary i włoski styl rozpoznawalne już od pierwszego spojrzenia

Najnowsze oferty

Alfa Romeo Giulia Kupiony ,serwisowany w ASO ,niski przebieg
  • Model: Giulia
  • Typ nadwozia: Sedan / Limuzyna
  • Przebieg: 91739 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2020
Alfa Romeo Tonale Veloce 1.5 T4 180KM Hybrid DCT7 Montreal Green Od ręki!
  • Model: Tonale
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2024
Alfa Romeo Giulia Tributo Italiano 2.0 GME 280 KM AT8 AWD Montreal Green
  • Model: Giulia
  • Typ nadwozia: Sedan / Limuzyna
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony