-
Reinhold Messner wie, za co można lubić Opla Vivaro. Przed otwarciem MMM Corones w 2015 r. trzeba było wykonać wiele pracy. Mnóstwo eksponatów należało przewieźć do Kronplatz – stacji na wysokości 2275m. Było to potężne wyzwanie, z którym Messner mierzył się wraz z Vivaro. Legenda alpinizmu nadal polega na furgonie Opla – a jako miłośnik przyrody oczywiście tym bardziej ceni bezemisyjną wersję elektryczną.
Messner może również liczyć na pełną funkcjonalność Vivaro‑e, który został wybrany Międzynarodowym Vanem Roku 2021 (IVOTY). Podobnie jak jego tradycyjne odpowiedniki, Vivaro‑e jest dostępny w trzech długościach: 4,60 m (Compact), 4,95 m (Long) i 5,30 m (Extra Long) oraz różnych wariantach nadwozia, co czyni go idealnym partnerem przy każdym zadaniu. W zależności od wariantu ten elektryczny lekki pojazd użytkowy oferuje do 6,6 m3 przestrzeni ładunkowej oraz ładowność 1200 kilogramów. Klienci mają do wyboru dwa akumulatory litowo-jonowe: 75 kWh zapewniający zasięg do 329 kilometrów (dostępny w Vivaro‑e w wersji Compact i Long) lub 50 kWh zapewniający zasięg do 231 kilometrów zgodnie z procedurą testową WLTP.
-
OPEL VIVARO-e ORAZ ZAFIRA-e W GÓRACH SĄ W SWOIM ŻYWIOLE
Duża moc, a zwłaszcza wysoki moment obrotowy, to prawdziwa zaleta w górach. Vivaro‑e rozwijający moc 136 KM i moment obrotowy 260 Nm już od pierwszego wciśnięcia pedału przyspieszenia sprawnie pnie się pod górę, podobnie jak jego odpowiednik w segmencie osobowym – Zafira‑e Life. Dzięki akumulatorom zamontowanym w podwoziu środek ciężkości znajduje się nisko, a tym samym oba pojazdy są wyjątkowo stabilne na drodze. Zafira‑e Life z możliwością różnej konfiguracji miejsc siedzących dla maksymalnie dziewięciu osób jest idealnym dużym osobowym vanem do spokojnego i komfortowego przewożenia gości.
Gdyby elektryczne vany jeździły wyłącznie pod górę, maksymalny zasięg nie byłby oczywiście możliwy do osiągnięcia. Jednak każdy pojazd, który wjechał pod górę, musi potem zjechać w dół. Gdy pojazd z silnikiem wysokoprężnym zjeżdża z góry z (prawie) pustym bakiem, to mimo niskiego spalania w pewnym momencie i tak może zabraknąć paliwa. W przypadku modeli Zafira‑e Life i Vivaro‑e jest inaczej. Silnik elektryczny umieszczony na przedniej osi staje się generatorem, który spowalnia pojazd podczas jazdy w dół i jednocześnie częściowo ładuje akumulator. Po dotarciu do doliny vany marki Opel mają zapas energii wystarczający na dojazd do najbliższej stacji szybkiego ładowania, gdzie można je naładować do 80 procent w zaledwie 45 minut (w przypadku akumulatora o pojemności 75 kWh) lub 30 minut (w przypadku akumulatora o pojemności 50 kWh).
-