Renault 4 E-Tech 100% electric - najbardziej uniwersalny elektryk w segmencie B

Renault 4, prawdziwa ikona motoryzacji, powstało w latach 60. ubiegłego stulecia, by sprostać potrzebom społeczeństwa ulegającego znaczącym przemianom, takim jak exodus ludności ze wsi do miast, powstanie klasy średniej czy nowa rola kobiet. Miał to być samochód dla każdego, do wszelkiego rodzaju zastosowań i miał stać się symbolem wolności.

Renault 4 E-Tech 100% electric, zapowiadane podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu w 2022 roku pod postacią show car 4EVER Trophy, miało wiele wspólnego z oryginalnym modelem. W nowej wersji stało się współczesnym, wszechstronnym samochodem kompaktowym. To w 100% elektryczne i wyposażone w mobilne technologie auto zapewnia bardziej niż kiedykolwiek pełnię życia i lubi wyzwania, jakie stawia przed nami codzienne życie. Jest zawsze otwarte na świat przez płócienny, otwierany dach i zdolne zachwycać klientów retrofuturystycznym designem samochodu rekreacyjnego, a dzięki możliwościom aranżacji wnętrza i dużej przestrzeni w bagażniku potrafi dopasować się do potrzeb każdego użytkownika.

Renault 4 E-Tech 100% electric w pełnej zgodzie z wymaganiami naszych czasów korzysta też z nowych technologii, tak w zakresie bezpieczeństwa dzięki systemom ADAS, jak i dostarczania wyjątkowych wrażeń z jazdy – wyposażone jest w system openR link i Reno, oficjalny awatar Renault. Liczne funkcje i elementy wyposażenia sprawiają, że jest to elektryczny samochód kompaktowy zupełnie nowej generacji!





Prosty pomysł odziedziczony po poprzedniku

Rok 1956. Przedsiębiorstwo Renault jest w pełni rozkwitu. Pierre Dreyfus, ówczesny dyrektor firmy, wypowiada słynne zdanie: „Dajcie mi przestrzeń!”. I nie mówi o modelu Estafette, nad którym prace są w toku i który pojawi się w sprzedaży trzy lata później, lecz o zupełnie innym samochodzie, przyszłym Renault 4. Trzeba tu zaznaczyć, że w tamtych czasach świat motoryzacji jest wyjątkowo konserwatywny – wyznaje prawie jedyną słuszną filozofię: nadwozie trójbryłowe i silnik z tyłu. Natomiast zdaniem Pierre'a Dreyfusa należy dokonać prawdziwego przełomu. Trzeba podążać za zmianami zachodzącymi w społeczeństwie. Samochód przyszłości ma być wszechstronny. Samochód przyszłości ma być synonimem wolności. Będzie to samochód zarówno do miasta, jak i na potrzeby mieszkańców wsi, do codziennej jazdy i na weekendy, do pracy i na wakacje, i wreszcie tak samo dla mężczyzn, jak i dla kobiet.

No i udało się! Renault 4 zapisało się w pamięci zbiorowej jako samochód wielozadaniowy, praktyczny w użyciu i prosty w konstrukcji. Był to samochód dla mężczyzn i dla kobiet, przeciętnego mieszkańca miast i rolnika, pracowników poczty czy też służb mundurowych, a także odnosił duże sukcesy w sporcie i jeździe wyczynowej w rajdach terenowych. Pierre Dreyfus porównywał Renault 4 do dżinsów. Tak jak one był trwały, solidny, użyteczny i cool. I tak jak dżinsy nie rozgraniczał płci ani wieku, a nawet warstw społecznych użytkowników.

Historia Renault 4 to prawdziwe success story zarówno we Francji, jak i na całym świecie. Do tego stopnia, że sprzedaż biła rekordy na przestrzeni całej kariery rynkowej tego samochodu. W sumie osiągnęła liczbę 8 135 424 sztuk na pięciu kontynentach i w ponad stu krajach w okresie trzydziestu lat. Tym samym Renault 4 uzyskało najlepszy wynik sprzedaży na całym świecie wśród modeli marki. Było produkowane w Europie (Belgia, Hiszpania itd.), w Ameryce Południowej (Argentyna, Kolumbia, Peru itd.), w Afryce (Algieria, Maroko, Afryka Południowa itd.), a nawet w Oceanii – i jest to czwarty wynik sprzedaży samochodów wszechczasów. Nic więc dziwnego, że stało się kulturową ikoną na skalę międzynarodową. Historia jego sukcesu nie onieśmiela jednak modelu Renault 4 E-Tech 100% electric.





Elektryczna rewolucja na każdą kieszeń

Wraz z Renault 4 E-Tech 100% electric marka kolejny raz potwierdza wolę zwiększenia tempa transformacji energetycznej w skali Europy poprzez upowszechnienie pojazdów elektrycznych. Marka proponuje gamę samochodów w 100% elektrycznych, spełniających wszelkie potrzeby i dostosowanych do wszystkich sposobów użytkowania. Renault 4 E-Tech 100% electric ma wśród nich mocną pozycję, w segmencie B o jeden poziom wyżej niż Renault 5 E-Tech 100% electric. Jako samochód trochę od niego większy i z niewiele większą przestrzenią wewnętrzną pozycjonuje się podobnie jak model Captur względem Clio. Podczas gdy Renault 5 E-Tech 100% electric adresowane jest do klientów mieszkających w miastach, to Renault 4 E-Tech 100% electric sięga szerzej i zamierza zachęcić do przejścia na napęd elektryczny wszystkie grupy klientów, w tym młode rodziny.





Nowe ambicje


Oryginalne Renault 4 można trafnie podsumować jednym słowem: uniwersalne. Trzydzieści lat od zakończenia kariery tego samochodu to słowo wybrzmiewa nadal z tą samą mocą. Z tego powodu Renault 4 E-Tech 100% electric – owoc planu Renaulution – dołącza do gamy samochodów elektrycznych Renault jako pojazd wielozadaniowy. Ambicje tego modelu jasno wyraża filozofia, która stała u podstaw projektu: spełnić w maksymalnym stopniu potrzeby klientów niezależnie od sposobu użytkowania.

Został więc zaprojektowany zarówno do codziennej jazdy, jak i na weekendowe wypady czy wyjazdy rekreacyjne. Ma być samochodem dla singla i dla rodziny. W projekcie uwzględniono i standardowe, i intensywne korzystanie z bagażnika samochodu. Te cechy odziedziczył oczywiście po Renault 4. Tak jak jego poprzednik w swoich czasach, Renault 4 E-Tech 100% electric sięga dalej i stawia sobie nowy cel – chce zachęcić wszystkich do eksploracji możliwości samochodu elektrycznego. Ma to być samochód nieodzowny jak para dżinsów na miarę XXI wieku – gotowy na wszystko. Miasto, wieś, góry i autostrady już czekają na niego z niecierpliwością.

Jako dowód na swoją wszechstronność Renault 4 E-Tech 100% electric posiada przede wszystkim podwójną objętość bagażnika i modularność niespotykaną w tym segmencie: 420 litrów i kształt zbliżony do sześcianu, maksymalnie obniżony próg załadunku, pomysłowe schowki, składana tylna kanapa, fotel pasażera składany do funkcji stolika (po raz pierwszy w elektrycznym samochodzie Renault!) i wiele innych.

Bez obaw – znajdzie się sposób na każdą potrzebę. Niezależnie od wybranej trasy, po równym asfalcie czy po wybojach, komfort jazdy jest zapewniony dzięki podwyższonemu prześwitowi i nowemu systemowi zapobiegania poślizgowi kół Extended Grip.

Wszystkie te zalety, jak również rekordowa przestrzeń w kabinie, nisko umieszczony środek ciężkości, dobre trzymanie się drogi, funkcja „One Pedal” i zasięg do 400 km były możliwe do uzyskania dzięki jedynej w Europie, specjalnej platformie AmpR Small. Posłużyła ona również do budowy Renault 5 E-Tech 100% electric i umożliwiła uzyskanie licznych korzyści skali bez uszczerbku dla korzyści klienta. Zatem Renault 4 E-Tech 100% electric jest samochodem kompaktowym, który zapewni wygodne i spokojne poruszanie się w korkach, jak i na dalekich trasach.




źródło: Renault Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą. 

Czytaj więcej o marce Renault

Renault 5 E-TECH ELECTRIC i ALPINE A290 finalistami konkursu SAMOCHÓD ROKU 2025
Renault 5 E-TECH ELECTRIC i ALPINE A290 finalistami konkursu SAMOCHÓD ROKU 2025

Renault | Renault 5 E-Tech electric jest jednym z siedmiu finalistów zakwalifikowanych przez jury konkursu Europejski Samochód Roku do nagrody Samochód Roku 2025. Oba samochody zbudowane na platformie AmpR Small, Renault 5 E-Tech electric i Alpine A290, ścigają się razem jako współfinaliści.

Sportowy Fastback A390_β, nowy rodzaj nadwozia w gamie Alpine
Sportowy Fastback A390_β, nowy rodzaj nadwozia w gamie Alpine

ZDJĘCIA | Renault Show car A390_β, pierwszy sportowy fastback Alpine z w 100% elektrycznym napędem

Prototyp Renault Twingo E-Tech 100% Electric
Prototyp Renault Twingo E-Tech 100% Electric

ZDJĘCIA | Renault Twingo E-Tech 100% electric – show car zapowiadający przyszłą, seryjną wersję, która pojawi się w sprzedaży w 2026 roku

Najnowsze oferty

Renault Clio esprit Alpine E-Tech full hybrid 145 Black Week
  • Model: Clio
  • Typ nadwozia: Hatchback
  • Przebieg: 2962 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2024
Renault Rafale esprit Alpine E-Tech full hybrid 200 BlackWeek
  • Model: Rafale
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2024
Renault Espace esprit Alpine E-Tech full hybrid 200 BlackWeek
  • Model: Espace
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony