Wraz z nowymi, topowymi odmianami Astry GSe i Astry Sports Tourer GSe, marka Opel pokazuje, jak dynamika w topowej wersji działa teraz w nowoczesny, przyszłościowy, a przede wszystkim odpowiedzialny sposób. Zelektryfikowana, pięciodrzwiowa Astra w stylizacji XS Carnight wywołała poruszenie już latem ubiegłego roku. Hydryda plug-in o mocy 133 kW/180 KM (zużycie paliwa według cyklu WLTP*: 1.1-1.0 l/100 km, emisja CO2 24-23 g/km, wartości w cyklu mieszanym) z zawieszeniem pneumatycznym GRINDS i 20-calowymi kutymi felgami aluminiowymi została wybrana do „Trójkąta” w Schleizu (Schleizer Dreieck).
Specjaliści z XS Carnight zajęli się również Oplem Astrą Sports Tourer GSe i pokazali go publiczności podczas weekendu. Dynamiczny, topowy model z rodziny Astry już swoim symbolem (GSe oznacza „Grand Sport electric”) pokazuje, czego można się po nim spodziewać: moc systemowa wynosząca 165 kW/225 KM (zużycie paliwa według cyklu WLTP1: 1.2-1.1 l /100 km, emisja CO2 26-25 g/km; wartości w cyklu mieszanym), maksymalny moment obrotowy 360 Nm i specjalne, obniżone o 10 milimetrów zawieszenie, zapewniają czystą przyjemność z jazdy nawet w wersji pochodzącej z seryjnej produkcji, a dzięki napędowi hybrydowemu plug-in także lokalnie bezemisyjną jazdę. Warsztat tuningowy „Carstyle me” zamontował również zawieszenie pneumatyczne „GRINDS”. Kombi w stylizacji XS przyciąga wzrok także specjalnymi 20-calowymi kołami amerykańskiego producenta felg „ROTIFORM” i oczywiście charakterystycznymi naklejkami XS.
Podczas imprezy XS Carnight Classic 10.0 ogromne wrażenie na publiczności zrobiły nie tylko potężne modele Opla klasy kompaktowej. Uwagę zwiedzających przyciągnął także najmniejszy pojazd z Rüsselsheim. Zimą ubiegłego roku, marka Opel zaprosiła twórcze talenty do udziału w konkursie „#OpelDesignHack”, a interpretacja elektrycznego, terenowego pojazdu „Rocks e-XTREME” przekonała jury. Kolejnym przystankiem dla wyjątkowego czterokołowca będą targi IAA Mobility 2023 w Monachium, odbywające się w dniach od 5 do 10 września.