Zakłady Forda rozpoczęły produkcję elektrycznych napędów dla Pumy Gen-E i E-Transita Custom

Zakład Forda w Halewood wszedł w nowy etap działalności, rozpoczynając produkcję elektrycznych jednostek napędowych. Produkowane w Halewood silniki stanowią kluczowy element w realizacji strategii elektryfikacji gamy marki. Będą napędzać elektryczne wersje najlepiej sprzedających się w Europie modeli Forda – Pumy i Transita Customa.





Ford jest globalną amerykańską marką, wplatającą się od dawna w europejskie struktury, a Halewood jest filarem tych tradycji od 60 lat. To nasz pierwszy zakład produkujący komponenty do pojazdów elektrycznych w Europie, wyposażony w najnowocześniejsze linie technologiczne, co osiągnęliśmy dzięki inwestycjom o wartości 380 milionów funtów i przekształceniu Halewood z tradycyjnej fabryki przekładni w najnowocześniejszy obiekt produkcyjny” – powiedział Kieran Cahill, wiceprezes Forda ds. europejskich operacji przemysłowych.

Zakład w Halewood ma obecnie zdolność produkcyjną w granicach 420 tys. elektrycznych jednostek rocznie. Trafią one pod maski modeli Forda i będą napędzać ambitne plany elektryfikacji pełnej gamy samochodów. Do 2025 roku Ford będzie dysponować dziewięcioma modelami elektrycznymi, jeżdżącymi po europejskich drogach. Puma Gen-E dołącza do Explorera, Capri, Mustanga Mach-E i E-Tourneo Couriera, uzupełniając europejską ofertę samochodów elektrycznych Forda, do której należą także pojazdy użytkowe E-Transit, E-Transit Courier, E-Transit Custom i E-Tourneo Custom dostarczane przez Ford Pro.

Nowa, w pełni elektryczna Puma Gen-E będzie napędzana elektryczną jednostką napędową produkowaną w Halewood i montowana w fabryce Ford Otosan w Krajowie. Puma Gen-E prezentuje nowy, ewolucyjnie zmieniony styl nadwozia, który sprawił, że kompaktowy crossover stał się hitem w Europie. Model zyskuje dzięki nowemu napędowi elektrycznemu doskonałe osiągi i najlepszą w tej klasie pojazdów wydajność, wynoszącą 13,1 kWh/100 km. Samochód oferujedo 376 km zasięgu przy pełnym akumulatorze, co pozwala na planowanie długich podróży, natomiast miejski zasięg 523 km oznacza wiele dni korzystania z pojazdu w miejskim ruchu bez potrzeby ładowania.





źródło: Ford Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą. 

Czytaj więcej o marce Ford

Nowy Ford Transit Custom z zabudową izotermiczną
Nowy Ford Transit Custom z zabudową izotermiczną

FORD | Transit Custom został na nowo opracowany przez Ford Pro, aby stać się godnym następcą najlepiej sprzedającego się w Europie samochodu dostawczego

Ford E-Transit we flocie „ostatniej mili”. Klucz do przyszłości logistyki
Ford E-Transit we flocie „ostatniej mili”. Klucz do przyszłości logistyki

FORD | w dobie dynamicznego rozwoju e-commerce „ostatnia mila” staje się jednym z najważniejszych elementów łańcucha dostaw

Najnowsze oferty

Ford Ranger WIldtrak 2.0 EcoBlueBiturbo 205KM A10 4x4 DEMO wyprzedaż 2024
  • Model: Ranger
  • Typ nadwozia: Pick-up
  • Przebieg: 4275 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Diesel
  • Rok produkcji: 2024
Ford Ranger WIldtrak 3.0 EcoBlue Bi-Turbo 240KM A10 4x4 od ręki
  • Model: Ranger
  • Typ nadwozia: Pick-up
  • Przebieg: 10 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Diesel
  • Rok produkcji: 2024
Ford Transit Connect 2.0 EcoBlue 122 KM A7 FWD VAN Limited L2
  • Model: Transit Connect
  • Typ nadwozia: Van
  • Przebieg: 10 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Diesel
  • Rok produkcji: 2025

Odwiedź nasze salony