Model koncepcyjny C5 Aircross posiada opływowe nadwozie, ponieważ główną zasadą jego projektu jest aerodynamika. Projektanci musieli sprostać temu wyzwaniu w segmencie SUV-ów, gdzie ograniczenia konstrukcyjne często negatywnie wpływają na osiągi aerodynamiczne. C5 Aircross Concept został zaprojektowany tak, aby zoptymalizować zarówno wydajność, jak i design. Każdy detal stworzono z myślą o tym końcowym celu, bez uszczerbku jednak dla tożsamości samochodu czy przestronności wnętrza. W rezultacie, w porównaniu z obecną sylwetką modelu C5 Aircross otrzymujemy dodatkowy około 30 km zasięg w trybie elektrycznym podczas jazdy na autostradzie.
Z przodu sylwetka samochodu jest opływowa i przejrzysta, na środku maski nieco obniżona i zagłębiona, aby ułatwić przepływ powietrza. Bryły są pełne i okazałe, a ich linie zachowują nieprzerwaną ciągłość. Ogólna sylwetka C5 Aircross Concept jest dobrze wyważona pod względem przepływu aerodynamicznego. Przy długości 4,65 m samochód jest smukły, z wydłużonym tylnym zwisem, ale jego wysokość została utrzymywana na poziomie 1,66 m, co pozwala zoptymalizować przepływ powietrza na całej długości.
Tylna część została specjalnie zaprojektowana pod kątem poprawy osiągów aerodynamicznych. Dach jest pochyły, a górna część kabiny zakrzywiona. Projekt inspirowany jest światem technologii i urządzeń elektronicznych, szczególnie w zakresie układów chłodzenia i wentylacji. Obecność tych prążkowanych elementów bitonowych na tylnym, podzielonym na 4 części panelu, pomaga sterować przepływem powietrza.
Przykład zlicowanego tylnego światła Citroën Light Wings jest również symbolem prac wykonanych w tym obszarze. Przenosząc te „płetwy” sygnatury świetlnej w nieoczywiste miejsce, projektanci mogli pracować nad aerodynamiką tej kluczowej części, aby zachować zarówno wielkość kabiny pasażerskiej, jak i osiągi aerodynamiczne. Lampa ta łączy w sobie zagłębienie z „płetwami”, które wystają z pojazdu, zapewniając inny rodzaj wsparcia aerodynamicznego, które sprzyja wydajności.
Jeśli chodzi o aerodynamikę, to priorytetową kwestią było radzenie sobie z oporem powietrza. Efekt wirowania strumienia powietrza za pojazdem ma tendencję do jego wstrzymywania, powodując ograniczenie zasięgu. W modelu C5 Aircross Concept zakrzywiona przestrzeń w pobliżu tylnego zderzaka została zaprojektowana w taki sposób, że w zależności od prędkości przepływ powietrza łączący się z wirami jest w stanie częściowo odwrócić opór i zamiast tego wytworzyć ciąg. Dach został niejako wydrążony, i również w tym przypadku miało to na celu poprawę wydajności aerodynamicznej, a pokrywy i wloty powietrza zostały zintegrowane z różnymi częściami pojazdu, aby jeszcze bardziej zwiększyć jego wydajność aerodynamiczną.