Nowe Modele C4 I C4 X 2025

Poissy, 14 października 2024 r. - Citroën wykorzystuje Salon Samochodowy w Paryżu na światową premierę nowych modeli C4 i C4 X, całkowicie odnawiając swoją gamę samochodów segmentu C. Marka kontynuuje więc swoją dobrą passę. W ciągu roku Citroën odnowił swoją gamę samochodów użytkowych, zmodernizował Berlingo i SpaceTourera, dzięki Nowemu C3 i Nowemu C3 Aircross zmienił oblicze segmentu B, a teraz przygotowuje się do ponownego wprowadzenia na rynek 2 głównych modeli w segmencie C.

Wprowadzony na rynek pod koniec 2020 roku, model C4 w pierwszej połowie 2024 roku zajął 2. miejsce w Europie na rynku kompaktowych sedanów segmentu C, łącznie dla wszystkich napędów. Przystępny i wszechstronny, umożliwiający klientom znalezienie oferty najlepiej dopasowanej do ich potrzeb, zajął 3. miejsce na rynku samochodów z silnikiem spalinowym. Jako prekursor na rynku samochodów elektrycznych segmentu C, nadal znajduje się w pierwszej piątce, proponując dobrze skalibrowaną ofertę, która jest zarówno niedroga, jak i kompleksowa. Wprowadzony na rynek w 2023 roku model C4 X bardzo dobrze poradził sobie na Bliskim Wschodzie, a zwłaszcza w Turcji. Prace nad jego rozwojem przyspieszą jego wprowadzenie na rynek, i bardziej niż kiedykolwiek będzie on stanowić szansę dla Europy.

Obecnie C4 i C4 X przechodzą znaczące zmiany, zyskując dojrzałość i charakter, jednocześnie opierając się na swoich legendarnych mocnych stronach, takich jak komfort i przestrzeń wewnątrz samochodu. Zachowały własną tożsamość w swoich segmentach, opierając się na koncepcji łączącej kilka motoryzacyjnych światów, jednocześnie zmieniając swoje podejście zapewniające teraz większą płynność, równowagę i jednorodność. W ten sposób marka wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów tego segmentu, którzy poszukują większej prostoty, nowoczesności i siły, oferując model, który doskonale prezentuje się na drodze. W obu modelach zmieniono przód, wprowadzając nowe logo i nową stylistyczną tożsamość marki. W modelu C4 ewoluował również tył, dzięki czemu zyskał on większą czystość formy, natomiast C4 X zachowuje już i tak bardzo atrakcyjny styl sylwetki typu fastback.

Tym zmianom stylistyki towarzyszy większy komfort podróżowania, dzięki zastosowaniu nowych, przeprojektowanych foteli Citroën Advanced Comfort oraz nowego 7-calowego cyfrowego zestawu wskaźników, który stanowi dopełnienie 10-calowego ekranu dotykowego. Do cech tych dołącza zawieszenie Citroën Advanced Comfort, dużo miejsca na wszystkich siedzeniach i prawie 20 technologii wspomagających kierowcę, które są naprawdę przydatne podczas codziennej jazdy. Wyraźnie widać, że podróżowanie C4 lub C4 X to komfortowe doświadczenie, niepodobne do żadnego innego na rynku.

W Europie zmianie tej towarzyszy gama silników, która wspiera elektryfikację, umożliwiając użytkownikom zmniejszenie emisji CO2 i optymalizację budżetu. Oprócz sprawdzonych wersji elektrycznych o mocy 100 i 115 kW, klienci będą mogli wybierać spośród nowych modeli Hybrid 100 i 136. Na niektórych rynkach dostępny będzie również silnik 1.2l PureTech 130 EAT8, co pozwoli odpowiedzieć na każde potrzeby.





Bardziej nowoczesny, opływowy przód

Wykorzystując atuty swoich charakterystycznych sylwetek, nowe Citroëny C4 i C4 X wyznaczają nowy kurs w kierunku większej nowoczesności, silnego charakteru i dojrzałości. Podczas prac nad przednią i tylną częścią nadwozia (w C4), cel jaki sobie obrano to większa prostota i wytrzymałość, by osiągnąć większą ogólną jednorodność i spełnić oczekiwania klientów tego segmentu.

W dużej mierze oparty na koncepcyjnym modelu OLI z 2022 roku, przód zawiera nowe logo marki, które dumnie prezentuje się pośrodku przeprojektowanej osłony chłodnicy, nadając samochodowi bardziej stanowczą pozycję na drodze. Z kolei maska silnika zachowała swoje oryginalne linie, jednocześnie podkreślając szewrony, które są wykończone lakierem Silver Chrome i dodają odrobinę elegancji i wyrafinowania.

Smukłe, eleganckie przednie reflektory LED posiadają charakterystyczną sygnaturę świetlną podzieloną na trzy odrębne poziome segmenty, zapewniając natychmiastową rozpoznawalność nawet z dużej odległości. Przechodząc do świateł do jazdy dziennej, od razu można zauważyć precyzję ich wykonania oraz klosza centralnego, co jest oznaką nowoczesności w projektowaniu i procesach produkcyjnych. Kierunkowskazy przednie składają się z diod LED zintegrowanych bezpośrednio z dolną częścią sygnatury świetlnej.

Te zmiany to nie tylko kwestia estetyki. Każdy element został zaprojektowany w ścisłej współpracy ze specjalistami od aerodynamiki, którzy skupili się nad zoptymalizowaniem wydajności, co widać na przykładzie prac nad pionowym kształtem przednich reflektorów, które kierują przepływem powietrza, stawiając wydajność energetyczną na pierwszym planie.

Przedni zderzak ma wbudowaną nowoczesną kratkę, która góruje nad inspirowaną SUV-ami osłoną dolną podwozia i występuje w kolorze Mercury w wersjach YOU i PLUS lub Silver Chrome w wersji MAX. Przednia część nadwozia jest bardzo ustrukturyzowana, posiada silny charakter i zdaje się być bardziej pionowa, co jest wynikiem umiejscowienia nowego logo. W osłonie zderzaka umieszczone pionowo są kolorowe klipsy w kolorze Pure Black lub Gold Satin, co podkreśla nową strukturę i pewny siebie, zdecydowany charakter przodu. Dodają one również subtelnego akcentu kolorystycznego.





Większa opływowość: nowe aerodynamiczne felgi i dopracowane osłony boczne

Patrząc z boku, nowe 18-calowe felgi AMBER z diamentowym, dwumateriałowym, precyzyjnie wyrzeźbionym wykończeniem stanowią idealne połączenie estetyki i funkcjonalności. Ich aerodynamiczna konstrukcja jest nie tylko przyjemna dla oka, ale także przyczynia się do poprawy wydajności paliwa.

Osłony boczne zostały przeprojektowane, czego efektem jest ich bardziej opływowy wygląd. Kształt taki pomaga wizualnie wydłużyć sylwetkę samochodu, nadając mu bardziej dynamiczny wygląd. W idealnej harmonii z przednią osłoną chłodnicy ożywiają je kolorowe klipsy, które biegną poziomo przez tył samochodu, dodając odrobinę personalizacji, która podkreśla wyjątkowy charakter tego projektu.





Smuklejszy, bardziej odpowiedni do jazdy po drogach tył C4

Prostota i przejrzystość stały się hasłami przewodnimi nowego motywu stylistycznego tylnej części nowego Citroëna C4, eliminując wszystko co złożone i zbędne i pozostawiając tylko to, co najważniejsze. Połączenie między dolną częścią słupka C a tylnymi światłami stało się bardziej opływowe i zwarte, co przyczyniło się do ogólnej wydajności aerodynamicznej C4. Kluczowym elementem tego zestawu są tylne światła, które zaprojektowano tak, aby pasowały do ​​wyglądu przodu pojazdu, a jednocześnie poszerzały jego tył, tym samym podkreślając jego dominującą pozycję na drodze. Łączący tylne światła czarny pas w kolorze Glossy Black dodaje walorów estetycznych i służy jako tło dla nazwy Citroën. Nowy C4 X nie wymagał wprowadzenia znaczących zmian w tylnej części nadwozia. Pokrywa bagażnika, z pionową częścią pochyloną do przodu, podkreśla dynamikę samochodu. Tylne światła LED harmonijnie współgrają z oświetleniem przednim, niejako obramowując otwór pokrywy bagażnika, a wprowadzenie nowego logo wzmacnia efekt ogólny.





Dwa nowe kolory w gamie

Zmianie podejścia do C4 i C4 X towarzyszy zmiana wyglądu. Do gamy dodano dwa nowe kolory. Manhattan Green, świetlisty, elegancki i pełen energii oraz Eclipse Blue, charakteryzujący się głębią i dynamizmem. Kolory te będą dostępne wraz z kolorami, takimi jak Elixir Red (perłowy), Okenite White, Perla Nera Black (perłowy) i Mercury Grey.

Ponadto nadal dostępna jest opcja dwukolorowa z czarnym dachem, dodająca odrobinę wyjątkowości i ekskluzywności. To wykończenie podkreśla dynamiczne linie tych modeli i zapewnia bardziej prestiżowy wygląd.

Nowe Citroëny C4 i C4 X są odzwierciedleniem znaczącej ewolucji naszego języka stylistycznego. Charakteryzują się nie tylko wyrafinowaną elegancją, ale także bardziej zdecydowanym charakterem, muskularnym wyglądem, który świadczy o naszej determinacji, by cały czas wyróżniać się z tłumu. Przednie reflektory o wyrazistej stylistyce i technologii LED to nie tylko gwarancja dobrej widoczności, ale także wyraz dynamiki i jakości. Z tyłu prostota idzie w parze z wizualną solidnością, a każdy element przyczynia się do przekazania wrażenia wytrzymałości. Tylne światła o wyrzeźbionym kształcie nie są zwykłymi ozdobami; odzwierciedlają wewnętrzną siłę nowego C4, siłę, która rezonuje z pionierskim duchem koncepcyjnego modelu OLI” – powiedział Pierre Leclerc, dyrektor ds. projektowania marki Citroën.





Najlepsze połączenie: zawieszenie i nowe fotele Citroën Advanced Comfort

Fotele Advanced Comfort zostały przeprojektowane w celu zwiększenia komfortu w samochodzie. Komfort zapewniają wyściełane fotele zachęcające pasażerów do wygodnego usadowienia się zanim wyruszą w podróż. Komfort siedzenia zwiększa pianka o grubości 15 mm, zapewniająca miękkie powitanie od momentu wejścia do pojazdu. Dynamiczny komfort zwiększa teksturowana pianka oraz warstwa o wysokiej gęstości wewnątrz fotela, która zapewnia przyjemniejsze wrażenia z jazdy, nawet na długich dystansach. Poprawiono również komfort siedzenia, dzięki lepszemu podparciu, a także regulacji wysokości i odcinka lędźwiowego dla kierowcy.

W połączeniu z zawieszeniem Advanced Comfort, fotele te oferują absolutny komfort, zamieniając każdą podróż w delikatne, kojące doświadczenie, jak w prawdziwym kokonie. Technologia ta wykorzystuje progresywne poduszki hydrauliczne, które łagodzą niedoskonałości drogi, zapewniając „efekt latającego dywanu”. Jest to duży postęp w stosunku do tradycyjnych systemów zawieszenia, zapewniający spokojniejszą jazdę i upraszczający życie za kierownicą samochodu.





Najnowszej generacji system informacyjno-rozrywkowy i nowy 7-calowy cyfrowy zestaw wskaźników

Deska rozdzielcza nie odstaje od reszty i w wersji MAX może pochwalić się całkowicie nowym 7-calowym zestawem wskaźników o wysokiej rozdzielczości, umieszczonym tuż za kierownicą. Ta nowa funkcja poprawia jakość wewnątrz samochodów C4 i C4 X, dzięki nowoczesnemu, graficznemu interfejsowi, który uzupełnia 10-calowy ekran dotykowy. Ten cyfrowy zestaw wskaźników został zaprojektowany z myślą o optymalnej przejrzystości i intuicyjnym wyświetlaniu informacji. Całość dopełnia kolorowy wyświetlacz przezierny head-up, na którym wyświetlane są najważniejsze informacje, zmniejszając zmęczenie oczu i poprawiając bezpieczeństwo. Na kierownicy umieszczono nowe logo marki.

C4 i C4 X oferują system informacyjno-rozrywkowy najnowszej generacji z nawigacją 3D, który jest płynny, szybki i ergonomiczny. Niezwykle intuicyjny system jest wyposażony w ekran HD 10”, który klient może w pełni spersonalizować za pomocą widżetów. Widżety zapewniają szybki dostęp do aplikacji i treści na ekranie dotykowym samochodu. Interfejs ma również funkcję rozpoznawania mowy naturalnej. Użytkownicy samochodu mogą włączyć tego cyfrowego asystenta za pomocą polecenia „Hello Citroën”. Asystent rozumie, co mówią, odpowiada na ich pytania i wykonuje ustne polecenia. Ponadto, koniec z uciążliwymi przewodami w kabinie dzięki bezprzewodowemu klonowaniu ekranu smartfona na 10-calowym ekranie HD. System można łatwo aktualizować za pomocą aktualizacji w trybie „over the air”.





Technologia zapewniająca większy spokój ducha

Nowe C4 i C4X są wyposażone w nawet aż 20 zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS) wykorzystujących zautomatyzowane technologie, takie jak czujniki i kamery w celu zwiększenia bezpieczeństwa na drodze:

Aktywny hamulec bezpieczeństwa (Active Safety Brake): w przypadku wystąpienia ryzyka kolizji system powoduje automatyczne wyhamowanie samochodu dzięki wykrywaniu i analizowaniu nieruchomych i ruchomych przeszkód, łącznie z pieszymi, rowerzystami, zarówno w dzień jak i w nocy.

System ostrzegania o ryzyku kolizji (Collision Risk Alert): przy prędkości 30 km/h lub większej, system ostrzega kierowcę o potencjalnym ryzyku kolizji z pojazdem poruszającym się z przodu, umożliwiając mu szybką reakcję.

Asystent jazdy po autostradzie (Highway Driver Assist): łącząc adaptacyjny tempomat i system ostrzegający o opuszczeniu pasa ruchu, system wspomagania jazdy półautonomicznej poziomu drugiego umożliwia częściowe powierzenie prowadzenia samochodu pokładowym systemom wspomagania, przy jednoczesnym zachowaniu czujności i kontroli ze strony kierowcy.

Adaptacyjny tempomat z funkcją Stop & Go: system dostosowuje się do prędkości poprzedzającego pojazdu poprzez automatyczne utrzymywanie bezpiecznej odległości uprzednio ustawionej przez kierowcę. W razie potrzeby system jest również w stanie automatycznie zatrzymać i ponownie uruchomić pojazd.

Ponadto, nowe C4 i C4X oferują także szereg innych technologii, do których należą system kontroli martwego pola, system aktywnego monitorowania pasa ruchu, powiadomienie o potrzebnej przerwie (Coffee Break Alert), system wykrywania zmęczenia kierowcy, automatyczne przełączanie świateł drogowych/mijania i rozszerzony system rozpoznawania znaków drogowych z wyświetlaniem zalecanej prędkości.

Lepsze widzenie to również większy komfort, dlatego też nowe modele są wyposażone w:

Kolorowy wyświetlacz przezierny Head-Up: najważniejsze informacje dotyczące prowadzenia samochodu są wyświetlane w kolorze bezpośrednio w polu widzenia kierowcy, pozwalają mu skupić się na sytuacji na drodze.

Kamerę cofania z funkcją Top Rear Vision: z chwilą włączenia wstecznego biegu kamera przesyła na ekran dotykowy widok strefy z tyłu pojazdu w polu widzenia 180, a kolorowe znaczniki informują go o zbliżaniu się do ewentualnych przeszkód.

Kamerę 360: 360-stopniowy panoramiczny widok wokół pojazdu, aktualizowany w czasie rzeczywistym, wspomaga kierowcę podczas manewrów przy niskich prędkościach.





Pojemne i przestronne

Oczywiście zachowano wszystkie rozwiązania konstrukcyjne wpływające na komfort nowych modeli C4 i C4X.

Nowy C4 stanowi esencję wszechstronnego kompaktowego samochodu, z praktycznymi wymiarami nadwozia i przestronnym wnętrzem:

Rozstaw osi wynoszący 2 670 mm zapewnia rekordową w tej klasie ilość miejsca na wysokości kolan, wynoszącą 198 mm.

Szerokość nadwozia wynosząca 1800 mm pozwala trzem dorosłym osobom wygodnie siedzieć obok siebie. Mają do dyspozycji 1 380 mm szerokości wewnętrznej na wysokości ramion i 1 440 mm nad podłokietnikami.

380-litrowy bagażnik z nisko umieszczonym progiem załadunkowym (715 mm) i prostymi bokami dla optymalnego wykorzystania.

Dwupozycyjna podłoga bagażnika o maksymalnej pojemności 1250 litrów po złożeniu tylnego siedzenia.

Uchwyty boczne do zawieszania toreb i tunel na narty do transportu długich przedmiotów.

Nowy C4X to wyjątkowe połączenie eleganckiego designu i pragmatycznej funkcjonalności, przy jednoczesnym zachowaniu zalet konstrukcji zaprojektowanej z myślą o komforcie i estetyce. Świadczą o tym poniższe dane:

Ilość miejsca na wysokości kolan w drugim rzędzie: 198 mm, oferuje najwyższy komfort w swojej klasie.

Oparcia bardziej odchylone do tyłu: 27 stopni, dla zrelaksowanej postawy.

Szerokość nadwozia: 1800 mm, dzięki czemu trzy osoby mogą podróżować wygodnie.

Szerokość wewnętrzna na wysokości ramion na tylnym siedzeniu: 1 366 mm, a szerokość nad podłokietnikami: 1 440 mm, zapewniająca dużą przestrzeń osobistą.

Przestronny bagażnik to kolejna ważna zaleta, niezależnie od wersji silnikowej:

Pojemność użyteczna bagażnika: 510 litrów, co szczególnie docenią klienci biznesowi lub flotowi zajmujący się prywatnym wynajmem samochodów.

Płaska podłoga ma maksymalną szerokość: 1010 mm między nadkolami, co ułatwia załadunek.





Silniki

Nowe C4 i C4 X to doskonały przykład odpowiedzi marki Citroën na wyzwania związane z transformacją energetyczną. Oferują wydajne zelektryfikowane układy napędowe, wspierające klientów w przejściu na napęd elektryczny zgodnie z ich potrzebami i oczekiwaniami.

Zmiany stylistyczne w nowych modelach C4 i C4 X to okazja, aby wprowadzić na rynek wersje Hybrid 136 i Hybrid 100 modeli, które pojawiły się na rynku właśnie w 2024 roku. Oferują one klientom przystępne cenowo, proste i wszechstronne rozwiązania.

Gamę uzupełnią modele elektryczne o mocy 115 kW i 100 kW, które oferują odpowiednio do 355 i 415 km zasięgu dla C4 oraz 360 km i 425 km dla C4 X (dane w trakcie homologacji), a dzięki zastosowaniu akumulatora o bardziej kompaktowych wymiarach w połączeniu z naprawdę wydajnym szybkim ładowaniem, oferują niższe koszty utrzymania, mniejszą wagę i zużycie, jednocześnie ułatwiając pokonywanie długich dystansów.

Ponadto, w zależności od rynków, w najbliższym czasie dostępna będzie wersja z 1,2-litrowym silnikiem 130 EAT8 turbo. Moc 130 KM w połączeniu z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów jest gwarancją dynamicznej i płynnej jazdy.





Technologia hybrydowa 48v: prostota, wszechstronność użytkowania i niskie zużycie paliwa

Marka Citroën wprowadza dwa różne poziomy mocy, Hybrid 136 w nowych modelach C4 i C4X oraz Hybrid 100nowym C4. Technologia umożliwia oszczędności dzięki znacznemu zmniejszeniu zużycia paliwa i emisji CO2 o około 20%. Jest to szczególnie korzystne dla osób, które poruszają się głównie po mieście, gdzie szacuje się, że do 50% jazdy może odbywać się w trybie elektrycznym, zmniejszając ślad węglowy i koszty eksploatacji.

Bez konieczności ładowania samochodu na stacjach ładowania, technologia jest przystępna i łatwa w obsłudze i zapewnia jeszcze większy spokój ducha. Komfort jazdy zwiększa płynne, automatyczne zarządzanie silnikami elektrycznym i spalinowym, które dostosowują się do warunków jazdy bez konieczności interwencji kierowcy. Łatwość obsługi, w połączeniu z akumulatorem ładującym się automatycznie przy zwalnianiu, sprawia, że samochody te są idealne do codziennego użytku w mieście.

W wersji Hybrid 136, trzycylindrowa jednostka o pojemności 1199 cm3 rozwija moc 136 KM (100 kW) przy 5500 obr/min i moment obrotowy 230 Nm przy 1750 obr/min. Zastosowanie turbosprężarki o zmiennej geometrii oraz łańcucha rozrządu przyczyniło się do polepszenia osiągów i wzmocnienia trwałości silnika. Silnik spełnia normę Euro 6.4 i dzięki pracy w cyklu Millera wykazuje wyższą sprawność termiczną przy obniżeniu emisji CO2. Jednocześnie, synchroniczny silnik elektryczny z magnesami trwałymi dostarcza moc 21 kW (28 KM) i 55 Nm momentu obrotowego, zarządzając zapotrzebowaniem na energię przy niskim zapotrzebowaniu na moment obrotowy i przy poruszaniu się z niewielką prędkością. Wspomaga również silnik spalinowy podczas ruszania i ładuje akumulator w fazie zwalniania i hamowania, zmniejszając w ten sposób zużycie hamulców. System uzupełniają rozrusznik napędzany paskiem zasilany napięciem 48 V i używany do szybkiego i sprawnego uruchamiania silnika spalinowego, zelektryfikowana sześciobiegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów ë-DCS6 oraz akumulator litowo-jonowy 48 V o pojemności 432 Wh umieszczony pod przednim lewym fotelem, co nie ogranicza objętości bagażnika ani przestrzeni w kabinie.

Wersja Hybrid 100 została zaprojektowana w oparciu o taką samą bazę techniczną, ale oferuje moc 100 KM (74 kW) przy 5500 obr /min i moment obrotowy wynoszący 205 Nm przy 1750 obr / min.

Silnik benzynowy nowej generacji o pojemności 1,2 litra został opracowany specjalnie do pracy w układzie hybrydowym i zawiera 40% nowych komponentów.





Precyzyjnie skonfigurowana w 100% elektryczna oferta

W 2020 roku, marka Citroën jako jedna z pierwszych zaoferowała zasięg w 100% elektryczny w aucie segmentu C, dokonując dwóch ważnych wyborów, które do dziś są częścią filozofii Citroëna. Pierwszym jest zastosowanie multienergetycznej gamy, które jest prosta i łatwa do zrozumienia dla klientów, którzy mogą następnie wybrać rodzaj zasilania najlepiej odpowiadający ich potrzebom. Po drugie, wybór akumulatorów o kompaktowych wymiarach, a zatem o niewielkiej masie, co korzystnie wpływa na zużycie paliwa i zmniejszenie kosztów utrzymania. W połączeniu z możliwością szybkiego ładowania prądem stałym ze stacji szybkiego ładowania o mocy 100 kW i wydajnym silnikiem, taki akumulator umożliwia również bezstresowe podróżowanie na dużych dystansach.

Nowe ë-C4 i ë-C4X to przedłużenie osobistej przestrzeni, komfortowy kokon zapewniający doskonałe samopoczucie wszystkim pasażerom i zmieniający każdą podróż w chwilę relaksu i przyjemności. Obietnicą ë-Comfort jest możliwość jazdy w trybie elektrycznym, z zerową emisji COpodczas jazdy, z zerowym hałasem i zapachem, ciesząc się płynnością bez wibracji, bez szarpnięć, bez zmiany biegów, z natychmiastową dostępnością momentu obrotowego podkreślająca niezwykłe wrażenia z jazdy oraz zdalnie programowalnymi usługami zapewniającymi codzienny spokój ducha.

Różnica między dwiema elektrycznymi ofertami nowego ë-C4 i ë-C4 X polega głównie na ich zasięgu i możliwości dostosowania do różnych rodzajów podróży:

Wersja z zasięgiem do 415 km dla C4 oraz do 425 km dla C4 X jest idealna do podróży poza miastem, oferując większą elastyczność podczas dłuższych jazdy na dłuższych dystansach bez konieczności częstego ładowania. Wersja jest wyposażona w akumulator o pojemności 54 kWh i silnik o mocy 115 kW, oferując większą pojemność, aby sprostać oczekiwaniom klientów, którzy regularnie pokonują dłuższe dystanse.

Druga wersja, z zasięgiem do 355 km dla C4 oraz do 360 km dla C4 X, akumulatorem 50 kWh i mocą 100 kW, to świetne ekonomiczne rozwiązanie do codziennych podróży w mieście i w strefach podmiejskich, a jednocześnie sprawdza się podczas długich podróży dzięki systemowi szybkiego ładowania.

Szybkie ładowanie podczas długich podróży to wymóg niezbędny, a nowe ë-C4 i ë-C4X zaspakajają tę potrzebę dzięki możliwości ładowania prądem stałym ze stacji szybkiego ładowania o mocy 100 kW. Tempo ładowania akumulatora jest bardzo szybkie i wynosi około 10 km/min, przy czym ładowanie do 80% pojemności odbywa się w ciągu 30 minut. Ta elastyczność gwarantuje, że gdziekolwiek jesteś, Twój ë-C4 lub ë-C4 X będzie gotowy do następnej podróży.





V2L: optymalizacja zużycia energii

Innowacyjna technologia V2L (Vehicle-to-Load) umożliwia wykorzystanie energii zgromadzonej w akumulatorze samochodu elektrycznego do zasilania zewnętrznych urządzeń elektrycznych, przekształcając samochód w mobilne i elastyczne źródło zasilania. Marka Citroën wprowadzi tę funkcję w nowych modelach ë-C4 i ë-C4X. Aby korzystać z technologii V2L, wystarczy podłączyć wybrane urządzenie do odpowiedniego gniazda w samochodzie. Gniazdo to będzie dostępne w ramach oferty akcesoriów w pierwszej połowie 2025 roku.

Funkcja V2L jest szczególnie przydatna w sytuacjach, w których dostęp do źródła energii jest ograniczony, na przykład podczas podróży lub aktywności na świeżym powietrzu. Wyobraź sobie, że możesz podłączyć laptopa, naładować rower elektryczny, a nawet zasilić małą lodówkę bezpośrednio z samochodu spędzając czas na pikniku lub w razie przerwy w dostawie prądu w domu. Pojemność akumulatora samochodu określi ilość energii dostępnej dla urządzeń zewnętrznych, a użytkownicy muszą pamiętać w właściwym zarządzaniu energią, aby mieć pewność, że zachowają wystarczającą ilość energii na potrzeby jazdy.



źródło: Citroen Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą. 

Czytaj więcej o marce Citroen

Citroën odkrywa na nowo Ami z jego nowym designem i wersją Buggy Vision 2025
Citroën odkrywa na nowo Ami z jego nowym designem i wersją Buggy Vision 2025

CITROËN Ami świętuje 4 lata obecności na rynku podczas Salonu Samochodowego w Paryżu 2024

C5 Aircross Concept 2025
C5 Aircross Concept 2025

CITROEN będący obietnicą wyjątkowego komfortu i dużej przestrzeni w kabinie, samochód koncepcyjny C5 Aircross zapowiada model zaplanowany na 2025 rok

Międzynarodowy Salonu Samochodowy w Paryżu 2024 - Citroën przedstawi swoją odświeżoną gamę
Międzynarodowy Salonu Samochodowy w Paryżu 2024 - Citroën przedstawi swoją odświeżoną gamę

CITROËN | Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu 2024, Citroën przedstawi swój odświeżony wygląd, prezentując całkowicie nową gamę, spójną z nową tożsamością marki

Najnowsze oferty

Citroen C3 Aircross Shine Pack 1.2 Turbo Benzyna MT6 110KM
  • Model: C3 Aircross
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 34348 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2021
Citroen C3 Aircross MAX 1.2 Turbo Benzyna 130KM AT6
  • Model: C3 Aircross
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 7949 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Citroen C5X Shine 1.2 Turbo Benzyna 130KM AT8
  • Model: C5X
  • Typ nadwozia: Sedan / Limuzyna
  • Przebieg: 7163 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2023

Odwiedź nasze salony