Wnętrze cechuje się wyrazistą i nowoczesną stylistyką, którą podkreślają dwa wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości, znajdujące się w zasięgu ręki kierowcy, gwarantujące poczucie nieprzerwanej kontroli nad pojazdem. System informacyjno-rozrywkowy najnowszej generacji Forda SYNC 4 korzysta z nawigacji skomunikowanej z chmurą obliczeniową, która pomaga unikać miejskich korków, łączy się także bezprzewodowo z Apple CarPlay i Android Auto, zapewniającymi dostęp do aplikacji i informacji smartfona. Wbudowana Alexa umożliwia kierowcom korzystanie z poleceń głosowych, gdy chcą na przykład sprawdzić godziny funkcjonowania ulubionej restauracji lub dodać produkty do listy zakupów.
Nowa, podniesiona konsola środkowa dysponuje poręcznym schowkiem do przechowywania drobiazgów osobistych, które zwykle przewożone były w kieszeniach. Podłokietnik można przesuwać, ustawiając go w najwygodniejszej pozycji podczas długich tras, a indukcyjna ładowarka rozwiązuje problem pełnej baterii smartfona do końca podróży.
Puma Gen-E sprawia również, że jazda w mieście i poza nim jest łatwiejsza. Uproszczona elektroniczna dźwignia zmiany biegów, umieszczona za kierownicą pozwala na łatwe przełączanie między neutralnym trybem jazdy i biegiem wstecznym tak łatwo, jak obsługujemy kierunkowskazy – za pomocą niewielkiego ruchu dłoni. Wybór funkcji «one-pedal», pozwalającej na kontrolę samochodu jednym pedałem sprawia, że poruszanie się w ruchu miejskimw każdym z czterech trybów jazdy jest znacznie łatwiejsze.
Opcjonalny tempomat adaptacyjny z funkcją Stop & Go i centrowaniem na pasie ruchu oferuje nie tylko płynniejsze hamowanie i przyspieszanie, dodając kierowcy pewności za kierownicą, ale także korzysta z inteligentnej funkcji przewidywania ograniczeń prędkości na trasie, z wyprzedzeniem dostosowując prędkość pojazdu do zakrętów na drodze, rond oraz podczas wjazdu lub zjazdu z autostrad. Opcjonalny system kamer 360° z widokiem dookólnym może wyświetlać obraz pojazdu z lotu ptaka, co ułatwia parkowanie, wsiadanie i wysiadanie w nietypowych miejscach parkingowych.
Dostępne jako opcja reflektory matrycowe Dynamic Matrix LED wykorzystują technologię Predictive Dynamic Bending Light do monitorowania drogi przed samochodem i doświetlania obszarów, które wymagają lepszej widoczności. Kształt wiązki światła wydobywa z ciemności odpowiedni fragment drogi, zarówno w mieście, jak i na autostradzie.
Elektryczna Puma Gen-E, skonstruowana w najnowocześniejszym zakładzie montażowym Ford Otosan w rumuńskiej Krajowie, wyposażona w silniki elektryczne powstające w fabryce Forda w Halewood w Wielkiej Brytanii, stanowi kolejny krok w rozwoju gamy samochodów elektrycznych Forda. Ceny elektrycznej Pumy Gen-E rozpoczynają się w Polsce od 164 900 zł za wersję podstawową Puma i od 174 900 za wersję Premium. Pumę Gen-E można już zamawiać, a dostawy do klientów spodziewane są wiosną 2025 roku.