E-Tourneo Courier, to w pełni elektryczna wersja modelu Tourneo Courier i tak, jak ona, łączy w sobie wszechstronność, pakowność, przestronność i funkcjonalne rozwiązania, które przydadzą się nie tylko w codziennej eksploatacji, ale także podczas rodzinnych wypadów poza miasto czy wakacyjnych podróży.
Już sama przestrzeń ładunkowa robi piorunujące wrażenie. Ustawny bagażnik o pudełkowatych kształtach ma pojemność aż 1188 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy przedział ładunkowy to aż 2162 litry! Dzięki swojej kubaturze w normalnej konfiguracji możemy przewieźć przedmioty o długości ponad metra, a przy złożonej kanapie nawet 1429 mm. Co więcej – powiększenie przestrzeni ładunkowej jest niezwykle łatwe – oparcie kanapy i siedzisko są dzielone w stosunku 60/40, można je indywidualnie złożyć i odwrócić do przodu. W bagażniku znajdziemy także uchylany schowek, a na miłośników wersji elektrycznej czeka dodatkowy atut – to bagażnik z przodu, czyli tzw. frunk, który zapewnia dodatkowe 44 litry.
Ponadprzecietną przestronność zapewnia także sama kabina. Proste kształty nadwozia, które przypominają te znane z SUV-ów czy aut terenowych pozwoliły na wygospodarowanie – w porównaniu do poprzednika – zdecydowanie większej ilości miejsca nad głowami kierowcy i pasażerów, a także na szerokości ich ramion. Dodatkowo zewnętrze miejsca siedzące na tylnej kanapie wyposażono w ISOFIX, czyli uchwyty do mocowania fotelików dziecięcych, a dzięki przesuwanym drzwiom po obu stronach auta, dostęp do drugiego rzędu siedzeń jest niezwykle łatwy.
Przed oczami kierowcy znajduje się 12-calowy, cyfrowy zestaw wskaźników, który można indywidualnie konfigurować, a za bezprzewodową obsługę smartfonów, multimediów i nawigacji odpowiada centralny monitor systemu SYNC4 z trybem podzielnego ekranu. W modelu elektrycznym zamontowano także całkowicie nową, centralną konsolę środkową umieszczoną między fotelami. Można ją indywidualnie – z zależności od potrzeb – konfigurować, dzięki czemu możemy tam przewieźć laptop czy teczki w formacie A4. Można ją też podzielić na osobne uchwyty na kubki, tacki czy inne drobne przedmioty. W dolnej części deski rozdzielczej znalazło się także miejsce na opcjonalne gniazdo prądu przemiennego 230V i mocy 400W.
Ford E-Tourneo Courier jest wyposażony w akumulator o użytecznej pojemności 43 kWh, co pozwala na przejechanie do 288 km bez konieczności ładowania. Auto można ładować zarówno przy korzystaniu z szybkich ładowarek prądu stałego, można też korzystać w ładowarek prądu przemiennego.
W pierwszym przypadku, przy skorzystaniu z ładowarki o mocy 100 kW już po 10 minutach zwiększymy zasięg auta o 100 km, a naładowanie baterii od 10 do 80% zajmie 23 minuty. W drugim przypadku naładowanie baterii z ładowarki o mocy 11 kW zajmie poniżej 5,5 godziny.
Do napędu auta służy silnik o mocy 100 kW, który legitymuje się 290 Nm momentu obrotowego. Oferuje on nie tylko bardzo dobrą dynamikę w mieście, ale także podczas podróży z większymi prędkościami przy wyższym obciążeniu. Pozwala także na holowanie przyczepy o maksymalnej masie 750 kg.
Produkcja tego modelu rozpocznie się pod koniec tego roku, a dostawy do klientów spodziewane są wiosną 2025 roku.