Ford Tourneo Courier wyposażony jest w ekonomiczny silnik benzynowy 1.0 EcoBoost o mocy 125 KM. Jednostka ta zapewnia dobrą dynamikę jazdy, szczególnie w warunkach miejskich, a jej średnie zużycie paliwa wynosi 6,7–7,5 l/100 km. Silnik ten może współpracować z 6-biegową manualną skrzynią biegów lub 7-biegową automatyczną przekładnią Powershift.
Tourneo Connect oferuje szerszy wachlarz możliwości. Benzynowy silnik 1.5 EcoBoost o mocy 115 KM to podstawowa jednostka, która dobrze sprawdza się w codziennej eksploatacji. Podobnie jak w przypadku poprzednika, można go sparować zarówno z 6-biegową manualną przekładnią, jak i automatyczną skrzynią biegów Powershift.
W ofercie tego modelu znajduje się także niezwykle ekonomiczny diesel 2.0 EcoBlue, który dostępny jest w dwóch wariantach mocy – 102 KM z manualną skrzynią biegów oraz 122 KM z automatyczną skrzynią biegów Powershift. Jednostka charakteryzuje się niskim średnim zużyciem paliwa (5.4-5.8 l/100 km w cyklu mieszanym WLTP) oraz wysokim momentem obrotowym (280-320 Nm), który może przydać się przy przewożeniu cięższych ładunków.
Co więcej, dostępny jest już także Tourneo Connect z napędem hybrydowym plug-in. Bazuje on na 1.5-litrowym silniku benzynowym EcoBoost, akumulatorze trakcyjnym i silniku elektrycznym, a łączna moc całego układu wynosi 150 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi aż 350 Nm i trafia na koła za pośrednictwem dwusprzęgłowej automatycznej skrzyni biegów o 6 przełożeniach. Samochód umożliwia przejechanie do 110 km bez użycia silnika spalinowego.
Pod względem dynamiki oba modele oferują różne doświadczenia. Mniejszy i lżejszy Courier zapewnia zwinność w ruchu miejskim, osiągając pierwsze 100 km/h w nieco ponad 11 sekund. Connect ze względu na swoje rozmiary jest nieco wolniejszy w wersjach benzynowych i wysokoprężnych, ale przyspieszenie 0-100 km/h w wersji plug-in hybrid wynosi 10,1-10,5 sekundy.