fot. Ford Focus 2018 Mk4
-
ZELEKTRYFIKOWANE MODELE FOCUSA I FIESTY
Fiesta EcoBoost Hybrid i Focus EcoBoost Hybrid będą wyposażone w miękką, hybrydową architekturę, służącą redukcji zużycia paliwa, która jednocześnie wzmocni efekty „radości z jazdy”, dzięki lepszym osiągom i szybszym reakcjom samochodu. W tym rozwiązaniu, standardowy alternator został zastąpiony zintegrowanym rozrusznikiem/generatorem (BISG), napędzanym paskiem, który umożliwia magazynowanie energii odzyskiwanej podczas wytracania prędkości, którą następnie można wykorzystywać do ładowania zestawu chłodzonych powietrzem akumulatorów litowo-jonowych o napięciu znamionowym 48 V.
BISG działa również jako silnik elektryczny płynnie współpracujący z trzycylindrowym silnikiem spalinowym 1,0 EcoBoost o niskich stratach tarcia wewnętrznego, wykorzystując zmagazynowaną energię do wzmocnienia momentu obrotowego podczas normalnej jazdy i przyspieszania, a także do zasilania osprzętu elektrycznego pojazdu. Elektryczne wspomaganie momentu obrotowego pomaga uzyskać lepsze, dynamiczniejsze osiągi, szczególnie przy niższych prędkościach obrotowych silnika spalinowego, podwyższając płynność jazdy i zwiększając przyjemność, jaką z prowadzenia samochodu czerpie kierowca. BISG umożliwił również inżynierom Forda zwiększenie mocy litrowego silnika EcoBoost, poprzez zastosowanie większej turbosprężarki, na którą zdecydowali się, aby ograniczyć skutki wolniejszej reakcji na wciśnięcie pedału przyspieszenia.
„Nasz 1-litrowy silnik EcoBoost dowodzi, że oszczędność paliwa można połączyć ze wzrostem osiągów. System EcoBoost Hybrid przenosi to połączenie na wyższy poziom.” – powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu, Ford of Europe. „Wierzymy, że klienci pokochają płynne i natychmiastowe dostarczanie mocy przez nasze napędy hybrydowe EcoBoost, a jednocześnie będą cieszyć się rzadszymi wizytami na stacjach benzynowych."
Oprócz Fiesty i Focusa EcoBoost Hybrid, na początku tego roku został zaprezentowany nowy Mondeo Hybrid z nadwoziem kombi, oferujący w pełni hybrydową architekturę, która zapewnia wyrafinowane wrażenia z jazdy spalinowo-elektrycznej i stanowi atrakcyjną alternatywę dla silników wysokoprężnych. Hybrydowy Mondeo kombi jest jedyną pełną hybrydą dostępną w tej wersji nadwoziowej w segmencie dużych samochodów rodzinnych. Ford wprowadzi również miękkie hybrydowe układy napędowe, które zwiększają oszczędność paliwa w 2-tonowych samochodach dostawczych Transit i Transit Custom, a w samochodach dostawczych Tourneo Custom w wersji ośmio- lub dziewięciomiejscowej, które pojawią się w sprzedaży jeszcze w tym roku. Ford na początku tego roku ogłosił, że w gamie wprowadzanych wersji każdego z modeli, począwszy od nowego Focusa, znajdzie się jedna lub więcej zelektryfikowanych opcji napędowych. Obejmuje to nowe modele i nowe wersje już sprzedawanych pojazdów. Od Fiesty po Transita, oferowane będą opcje miękkiej hybrydy, pełnej hybrydy, hybrydy ładowanej z gniazdka PHEV lub pełnego napędu elektrycznego z zasilaniem akumulatorowym.
Wydarzenie „Go Further” rozpocznie się o godzinie 16:00 2 kwietnia i będzie transmitowane na żywo lub dostępne do odtworzenia na stronie www.gofurtherlive.com. Informacje prasowe, zdjęcia, materiały wideo i materiały medialne będą dostępne na stronie gofurther.fordpresskits.com.
___
źródło: Ford Polska