-
Ford Mustang Mach-E jest jednym z najciekawszych przedstawicieli rosnącego segmentu samochodów w pełni elektrycznych. Udział pojazdów BEV w rynku motoryzacyjnym stale rośnie, tendencję tę można zaobserwować zarówno w Europie, jak i w Ameryce Północnej. W Europie już blisko co 10 nowy samochód zarejestrowany w bieżącym roku to model całkowicie elektryczny1. W USA sprzedaż samochodów całkowicie elektrycznych wzrosła w pierwszym kwartale br. o 60%, przy spadku całego rynku motoryzacyjnego o 18%.
Również na przykładzie Polski wyraźnie widać wzrost sprzedaży w porównaniu do ubiegłego roku. W lipcu 2021 do klientów trafiło 355 sztuk BEV, a w bieżącym roku już 798 pojazdów całkowicie elektrycznych (co oznacza wzrost o blisko 125%). Patrząc na statystki za pierwszych siedem miesięcy 2022 roku, dynamika sprzedaży jest równie imponująca – w bieżącym roku do klientów trafiło 5 605 egzemplarzy BEV, podczas gdy w ubiegłym roku było to 2 773 sztuk (czyli wzrost wynosi ponad 100%). Wśród klientów decydujących się na zakup Mustanga Mach-E w Polsce są zarówno klienci indywidualni, biznesowi, a także firmy wynajmu długoterminowego.
– Mustang Mach-E odzwierciedla strategiczne podejście Forda do idei elektromobilności. Polega ono na tym, by oferować klientom niezwykle dopracowane i przemyślane modele będące ikonami w swoich segmentach. Tak postąpiliśmy nie tylko z Mustangiem, ale także z Transitem będącym synonimem auta dostawczego w Europie oraz kultowym amerykańskim pick-upem F-150. Dzięki temu pozwalamy klientom dokonać realnego wyboru i zdecydować się na pojazd całkowicie elektryczny bez konieczności rezygnacji z osiągów, jakości prowadzenia, komfortu i bezpieczeństwa. Dodatkowo innowacyjne bezprzewodowe aktualizacje sprawiają, że nasze modele BEV stają się coraz lepsze mimo upływu czasu, mogą także w przyszłości oferować funkcje niedostępne w momencie sprzedaży samochodu, co szczególnie zyskuje uznanie użytkowników tych aut – powiedział Atilla Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska Sp. z o.o.
-