NOWY FORD PUMA 2020 - DANE TECHNICZNE
ZUŻYCIE PALIWA
|
|
|
CO2 od
(g/km wg NEDC)
|
Zużycia paliwa od
(l/100 km wg NEDC)
|
Zużycie paliwa od (l/100 km WLTP) |
CO2 od (g/km WLTP) |
Silniki benzynowe |
Moc KM |
Rozmiar koła |
Zużycie średnie |
Cykl miejski |
Cykl pozamiejski |
Zużycie średnie |
Całkowite |
Całkowite |
1.0-litra EcoBoost
6-biegowa manualna
|
95 |
16 |
102 |
5,4 |
4 |
4,5 |
5,7 |
129 |
17 |
102 |
5,4 |
4 |
4,5 |
5,7 |
130 |
18 |
102 |
5,5 |
4 |
4,5 |
5,7 |
130 |
19 |
104 |
5,5 |
4,1 |
4,6 |
6,1 |
139 |
1.0-litra EcoBoost
6-biegowa manualna
|
125 |
16 |
103 |
5,4 |
4 |
4,5 |
5,7 |
131 |
17 |
103 |
5,4 |
4 |
4,5 |
5,8 |
132 |
18 |
103 |
5,4 |
4 |
4,5 |
5,8 |
131 |
19 |
106 |
5,5 |
4,1 |
4,6 |
6,2 |
141 |
1.0-litra EcoBoost Hybrid
6-biegowa skrzynia manualna
|
125 |
16 |
96 |
4,9 |
3,9 |
4,2 |
5,4 |
124 |
17 |
96 |
4,9 |
3,9 |
4,2 |
5,5 |
124 |
18 |
96 |
4,9 |
3,9 |
4,2 |
5,4 |
124 |
19 |
99 |
5.0 |
4 |
4,3 |
5,8 |
132 |
1.0-litra EcoBoost Hybrid
6-biegowa skrzynia manualna
|
155 |
16 |
99 |
5,1 |
3,9 |
4,4 |
5,5 |
126 |
17 |
99 |
5,1 |
3,9 |
4,4 |
5,6 |
127 |
18 |
99 |
5,1 |
3,9 |
4,4 |
5,6 |
127 |
19 |
101 |
5,1 |
4,1 |
4,5 |
5,9 |
133 |
-
OSIĄGI
Silniki benzynowe |
Moc KM |
Prędkość maksymalna km/h |
0-100 km/h sek. |
50-100 km/h sek.* |
1.0-litra EcoBoost
6-biegowa manualna
|
95 |
175 (109) |
11,9 |
13,3 |
1.0-litra EcoBoost
6-biegowa manualna
|
125 |
191 (119) |
10 |
9,7 |
1.0-litra EcoBoost Hybrid
6-biegowa manualna
|
125 |
191 (119) |
9,8 |
9,6 |
1.0-litra EcoBoost Hybrid
6-biegowa manualna
|
155 |
205 (127) |
9 |
8,4 |
* Na 4. biegu
-
MASY
|
Masa własna (kg)* |
Masa całkowita pojazdu (kg) |
Masa całkowita z przyczepą (kg) |
Moc Max. masa przyczepy (z hamulcami) (kg) |
Moc Max. masa przyczepy (bez hamulca) (kg) |
Nacisk na hak (kg) |
Dopuszczalne obciążenie dachu (kg) |
1.0 EcoBoost 95 KM
6-biegowa manualna
|
1269 |
1765 |
2665 |
900 |
640 |
75 |
50 |
1.0 EcoBoost 125 KM
6-biegowa manualna
|
1280 |
1760 |
2860 |
1100 |
640 |
75 |
50 |
1.0 EcoBoost 125 KM EcoBoost Hybrid
6-biegowa manualna
|
1280 |
1760 |
2860 |
1100 |
640 |
75 |
50 |
1.0 EcoBoost 155 KM EcoBoost Hybrid
6-biegowa manualna
|
1280 |
1760 |
2860 |
1100 |
640 |
75 |
50 |
* Dotyczy najmniejszej masy własnej z kierowcą o wadze 75 kg, przy pełnym poziomie płynów i 90% poziomu paliwa, z zastrzeżeniem tolerancji produkcyjnych, zainstalowanych opcji wyposażenia itp. Specyfikacja mas dotyczy modelu podstawowego bez panoramicznego dachu szklanego.
-
WYMIARY
Wymiary (w mm, o ile nie podano inaczej) |
Trend/Titanium |
Trend/Titanium EcoBoost Hybrid |
ST-Line/ST-Line X Vignale |
ST-Line/ ST-Line X Vignale EcoBoost Hybrid |
Nadwozie |
Całkowita długość bez haka holowniczego |
4186 |
4186 |
4207 |
4207 |
Szerokość z lusterkami rozłożonymi/złożonymi |
1930/1805 |
1930/1805 |
1930/1805 |
1930/1805 |
Wysokość całkowita (z anteną w kształcie płetwy rekina, bez obciążenia) |
1550 |
1554 |
1548 |
1552 |
Rozstaw osi |
2588 |
2588 |
2588 |
2588 |
Rozstaw kół przednich |
1567 |
1567 |
1562 |
1562 |
Rozstaw kół tylnych |
1526 |
1526 |
1521 |
1521 |
Zwis przedni |
850 |
850 |
856 |
856 |
Zwis tylny |
748 |
748 |
763 |
763 |
Prześwit (obciążone do masy całkowitej) |
140 |
143 |
139 |
142 |
Prześwit (przy masie własnej) |
166 |
166 |
164 |
164 |
Kąt natarcia (st.) |
17,5 |
17,4 |
16,8 |
16,9 |
Kąt zejścia (st.) |
26,6 |
27 |
26,2 |
26,6 |
Wnętrze |
Odległość od siedziska do dachu z przodu (bez panoramicznego okna dachowego) |
1000 |
1000 |
1000 |
1000 |
Odległość od siedziska do dachu z przodu (panoramiczne okno dachowe) |
983 |
983 |
983 |
983 |
Przestrzeń na nogi z przodu (maks. przy odsuniętym siedzeniu z uniesionym do połowy oparciem) |
1127 |
1127 |
1127 |
1127 |
Szerokość na wysokości ramion z przodu |
1348 |
1348 |
1348 |
1348 |
Szerokość na wysokości bioder z przodu |
1311 |
1311 |
1311 |
1311 |
Odległość od siedziska do dachu z tyłu (bez panoramicznego okna dachowego) |
965 |
965 |
965 |
965 |
Przestrzeń na nogi z tyłu (maks. przy odsuniętym siedzeniu z uniesionym do połowy oparciem) |
877 |
877 |
877 |
877 |
Szerokość na wysokości ramion z tyłu |
1320 |
1320 |
1320 |
1320 |
Szerokość na wysokości bioder z tyłu |
1278 |
1278 |
1278 |
1278 |
Pojemność bagażnika (l)* |
Wariant z rozłożonymi 5 siedzeniami, do krawędzi okien (z zestawem naprawczym opon) |
456 |
401 |
456 |
401 |
Dwumiejscowy wariant ustawienia foteli, do poziomu dachu (z zestawem naprawczym opon) |
1216 |
1161 |
1216 |
1161 |
Wymiary przedziału bagażowego |
Wysokość przestrzeni bagażowej |
865 |
810 |
865 |
810 |
Długość do drugiego rzędu foteli (z zestawem naprawczym opon) |
1472 |
1472 |
1472 |
1472 |
Długość bagażnika na wysokości podłogi do 2. rzędu siedzeń foteli |
725 |
725 |
725 |
725 |
Szerokość bagażnika pomiędzy nadkolami |
1000 |
1000 |
1000 |
1000 |
Szerokość otworu bagażnika przy podłodze |
982 |
982 |
982 |
982 |
Wysokość krawędzi załadunku |
771 |
776 |
769 |
774 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) |
Benzyna |
42 |
42 |
42 |
42 |
* Pomiar zgodnie z ISO 3832. Wymiary mogą się różnić w zależności od modelu i wyposażenia.
-
SYSTEMY WSPIERAJĄCE KIEROWCĘ
- Adaptacyjny tempomat (ACC) z systemem Stop & Go, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości (SSR) i System utrzymania na pasie ruchu (LC) (dostępny tylko z 7-stopniową przekładnią automatyczną)
- Regulowany ogranicznik prędkości
- Inteligentny system oświetlenia
- Wycieraczki z czujnikiem deszczu i czujnik zmierzchowy świateł
- System monitorowania martwego pola widzenia w lusterku
- System ostrzegający przed pojazdami na drodze poprzecznej z aktywnym wspomaganiem hamowania
- Wykrywanie odległości do pojazdu poprzedzającego
- System monitorowania koncentracji kierowcy
- Asystent parkowania
- System aktywnego uniknania zderzenia poprzez ominięcie przeszkody
- System ostrzegający o kolizji czołowej
- Czujniki parkowania przednie i tylne
- Wspomaganie ruszania pod górę
- Inteligentny tempomat
- System wczesnego informowania o niebezpieczeństwie na drodze
- System utrzymania auta na pasie ruchu z funkcją wykrywaniem skraju jezdni
- Ostrzeganie o opuszczaniu pasa ruchu
- Awaryjne wspomaganie hamowania
- Układ aktywnego wspomagania hamowania
- Szerokokątna kamera cofania
- Możliwości wyboru trybu jazdy
- System rozpoznawania znaków drogowych
- System ostrzegania przed jazdą pod prąd
-
KOMFORT
- System audio B&O
- Ford MegaBox
- Wbudowany modem Wi-Fi FordPass Connect
- Otwieranie drzwi bagażnika gestem
- Fotele z funkcją masażu lędźwiowego
- Panoramiczny otwierany dach szklany
- Zdejmowane poszycie foteli
- SYNC3 z 8-calowym wyświetlaczem dotykowym
- Ładowanie indukcyjne smartfonu
-
UKŁAD KIEROWNICZY
System |
Przekładnia zębatkowa z elektrycznym wspomaganiem (EPAS) |
Przełożenie |
15,1:1 |
Średnica zawracania (m) między krawężnikami |
10,5 |
-
PODWOZIE
Zawieszenie przednie |
Niezależne. Kolumny MacPherson, z dolnym wahaczem „L”, przekładnią kierowniczą i rurowym stabilizatorem przechyłów mocowanymi do ramy pomocniczej. |
Zawieszenie tylne |
Belka skrętna z korekcją zbieżności na tulejach, sprężynami umieszczonymi pod podłogą i oddzielnymi dwururowymi amortyzatorami |
-
HAMULCE
|
Przednie |
Tylne |
Hamowania |
Układ dwuobwodowy, krzyżowy, sterowany hydraulicznie. Hamulce tarczowe z wentylowanymi tarczami z przodu. Pełne tarcze lub hamulce bębnowe z tyłu. Czterokanałowy elektronicznie sterowany układ przeciwdziałający blokowaniu kół podczas hamowania (ABS) z elektronicznym układem rozdziału siły hamowania (EBS), elektroniczny system kontroli stabilności (ESP) i wspomaganie hamowania awaryjnego (EBA). Opcjonalny układ awaryjnego hamowania (AEB) jako część systemu aktywnego wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych i motocyklistów oraz System ostrzegający przed pojazdami na drodze poprzecznej z aktywnym wspomaganiem hamowania |
Wymiary tarcz/bębnów (mm) |
Ø278 x 25 |
Ø271 x 11 disc
Ø 228 x 40 drum
|
Średnice tłoczków hamulcowych (mm) |
Ø54 |
Ø36 |
-
KOŁA I OPONY
6,0 x 16 cali z oponami 205/65 R16 |
6,5 x 16 cali z oponami 205/65 R16 |
7,0 x 17 cali z oponami 215/55 R17 |
7,0 x 18 cali z oponami 215/50 R18 |
7,5 x 19 cali z oponami 225/40 R19 |
-
SILNIKI BENZYNOWE
1.0-litra EcoBoost (95, 125 KM) |
Typ |
|
Rzędowy, trzycylindrowy, benzynowy, montowany poprzecznie Ti-VCT |
Pojemność skokowa |
cm3 |
999 |
Średnica cylindra |
mm |
71,9 |
Skok tłoka |
mm |
82 |
Stopień sprężenia |
|
11,5:1 |
10,5:1 |
Maks moc |
KM (kW) |
95 (70) |
125 (92) |
przy obr./min. |
4000-6000 |
6000 |
Maksymalny moment obrotowy w stanie ustabilizowanym |
Nm |
170 |
170 |
przy obr./min. |
1750-3900 |
1400-4500 |
Maksymalny moment obrotowy - overboost |
Nm |
Nie dot. |
200 |
przy obr./min. |
Nie dot. |
1750 |
Układ rozrządu |
|
DOHC, 4 zawory na cylinder, 2 wałki z niezależną regulacją faz rozrządu |
Cylindry |
|
3 w rzędzie, z systemem odłączania cylindra |
Głowica cylindra |
|
Aluminiowe, odlewane |
Blok |
|
Żeliwny, odlewany |
Napęd rozrządu |
|
Łańcuch z napinaczem hydraulicznym |
Wał korbowy |
|
Żeliwny, odlewany, 6 przeciwciężarów, 4 łożyska główne |
Sterowanie pracą silnika |
|
Bosch MED17 z magistralą CAN i indywidualną kontrolą spalania stukowego każdego cylindra. Oprogramowanie FGEC |
Wtrysk paliwa |
|
Bezpośredni wtrysk paliwa z 5-dyszowymi wtryskiwaczami |
Czystość spalin |
|
Euro 6d-TEMP |
Redukcja emisji |
|
Katalizator gwałtownego utleniania, filtr cząstek stałych |
Turbosprężarka |
|
Turbosprężarka o stałej geometrii |
Układ olejowy |
|
Elektronicznie sterowana pompa olejowa o zmiennym wydatku |
System chłodzenia |
|
Dzielony układ chłodzenia, 2 termostaty Napędzana z rozrządu pompa płynu chłodzącego |
Przekładnia |
|
6-biegowa manualna |
Przełożenia |
|
06:00,6 |
05:00,8 |
04:00,9 |
03:01,3 |
02:02,0 |
01:03,4 |
Wsteczny: 3,83 |
Przeł. główne: 4,35 |
-
1.0-litra EcoBoost Hybrid (125, 155 KM) |
Typ |
|
Rzędowy, trzycylindrowy, benzynowy, montowany poprzecznie Ti-VCT |
Pojemność skokowa |
cm3 |
999 |
Średnica cylindra |
mm |
71,9 |
Skok tłoka |
mm |
82 |
Stopień sprężenia |
|
10,5:1 |
10,0:1 |
Maks moc |
KM (kW) |
125 (92) |
155 (114) |
przy obr./min. |
6000 |
6000 |
Maksymalny moment obrotowy w stanie ustabilizowanym |
Nm |
170 |
190 |
przy obr./min. |
1400-4500 |
1900-5500 |
Maksymalny moment obrotowy - overboost |
Nm |
200 |
220 |
przy obr./min. |
1750 |
3000 |
Maksymalny moment w trybie e-assist SPORT |
Nm |
210 |
240 |
przy obr./min. |
1750 |
2500 |
Układ rozrządu |
|
DOHC, 4 zawory na cylinder, 2 wałki z niezależną regulacją faz rozrządu |
Cylindry |
|
3 w rzędzie, z systemem odłączania cylindra |
Głowica cylindra |
|
Aluminiowe, odlewane |
Blok |
|
Żeliwny, odlewany |
Napęd rozrządu |
|
Łańcuch z napinaczem hydraulicznym |
Wał korbowy |
|
Żeliwny, odlewany, 6 przeciwciężarów, 4 łożyska główne |
Sterowanie pracą silnika |
|
Bosch MED17 z magistralą CAN i indywidualną kontrolą spalania stukowego każdego cylindra. Oprogramowanie FGEC |
Wtrysk paliwa |
|
Bezpośredni wtrysk paliwa z 5-dyszowymi wtryskiwaczami |
Czystość spalin |
|
Euro 6d-TEMP |
Redukcja emisji |
|
Katalizator gwałtownego utleniania, filtr cząstek stałych |
Turbosprężarka |
|
Turbosprężarka o stałej geometrii |
Silnik elektryczny |
|
BISG - napędzany paskiem rozrusznik-generator o mocy 11,5 kW |
Akumulator |
|
Zestaw chłodzonych powietrzem akumulatorów Li-ion 48V 10Ah |
Układ olejowy |
|
Elektronicznie sterowana pompa olejowa o zmiennym wydatku |
System chłodzenia |
|
Dzielony układ chłodzenia, 2 termostaty Napędzana z rozrządu pompa płynu chłodzącego |
Przekładnia |
|
6-biegowa manualna |
Przełożenia |
|
06:00,6 |
06:00,6 |
05:00,8 |
05:00,8 |
04:00,9 |
04:00,9 |
03:01,3 |
03:01,3 |
02:02,0 |
02:02,0 |
01:03,4 |
01:03,4 |
Wsteczny: 3,83 |
Wsteczny: 3,83 |
Przeł. główne: 4,35 |
Przeł. główne: 4,58 |
-
Zobacz więcej ➩ NOWY FORD PUMA 2020 - INNOWACYJNY CROSSOVER Z MIĘKKĄ HYBRYDĄ
___
źródło: Ford Polska