W 2013 roku Ford powrócił do koncepcji miejskiego samochodu dostawczego na bazie Fiesty i zaprezentował model Ford Transit Courier. Mały dostawczak oferował 2,3 metra sześciennego przestrzeni transportowej i można było nim przewozić przedmioty o długości do 1,6 metra i wadze 600 kg. W 2017 roku przeprowadzono niewielki lifting modelu.
Ostatnia odsłona Transita Couriera pojawiła się w salonach sprzedaży w 2024 roku. Model jest dostępny do konfiguracji w wielu wersjach wyposażenia oraz z oszczędnymi, benzynowymi i wysokoprężnymi silnikami. Objętość przestrzeni ładunkowej w wersji Van wynosi 2,9 m3. Ładowność samochodu w zależności od wersji wynosi od 677 kg do 854 kg.
W gamie silnikowej nowego Transita Couriera w Polsce znalazły się napędy benzynowe i wysokoprężne. Oferta silników spalinowych obejmuje wielokrotnie nagradzany 1.0 EcoBoost w dwóch wariantach – o mocy 100 KM i 125 KM – a także oszczędny 1.5 EcoBlue o mocy 100 KM. Wszystkie samochody dostępne są z 6-biegową manualną skrzynią biegów, a 1.0 EcoBoost 125 KM także z 7-biegową automatyczną skrzynią dwusprzęgłową.
Transit Courier jest dostępny w trzech wersjach wyposażenia – Trend, Limited oraz Active. Już w podstawowej odmianie oferuje między innymi elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, tylne czujniki parkowania, tempomat, inteligentny ogranicznik prędkości, cyfrowy zestaw wskaźników, 8-calowy dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC 4 czy bezprzewodowa obsługa Apple CarPlay i Android Auto. W standardzie znajduje się również rozbudowany pakiet systemów wspomagających kierowcę, który zawiera m.in. system zapobiegania kolizjom Pre-Collision Assist, system monitorowania koncentracji kierowcy, system kontroli pasa ruchu czy system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości.
W przeciwieństwie do swoich poprzedników nowy Transit Courier może występować w odmianie pozwalającej na transport ekipy pracowników i sprzętu. Nadwozie typu „double-cab-in-van” oferuje drugi rząd siedzeń dzielony w stosunku 60/40, który można składać i opuszczać; przy podniesionych tylnych siedzeniach przestrzeń ładunkowa pomieści europaletę. Uchylne okna w drugim rzędzie i przeszklone tylne drzwi ładunkowe są standardem; pełne przeszklenie boczne jest opcjonalne.
Transit Courier będzie oferowany już wkrótce w odmianie z napędem elektrycznym. Samochód zostanie wyposażony w silnik o mocy 100 kW i możliwość korzystania tylko z pedału przyspieszenia i będzie oferował możliwość szybkiego ładowania DC 100kW. Korzystając z szybkiej ładowarki będzie można zwiększyć zasięg samochodu o 87 km w ciągu 10 minut od podłączenia do ładowarki, a ładowanie w zakresie 10-80 procent zajmie mniej niż 25 minut.