XV edycja Formuły SAE Italy, Formula Electric Italy & Formula Driverless, rywalizacji pomiędzy studentami inżynierii z różnych uczelni z całego świata i zajmującymi się projektowaniem, konstruowaniem i prowadzeniem własnych samochodów wyścigowych, dobiegła końca w dniu 28 lipca. Odbywający się na torze „R. Paletti" w Varano de' Melegari (Parma), konkurs włoskiej Formuły SAE, został zorganizowany przez ANFIA (Włoskie Zrzeszenie Przemysłu Samochodowego), a marka Abarth, po raz trzeci z rzędu, była głównym sponsorem tego przedsięwzięcia.
Jako główny sponsor, marka Abarth przekazała ufundowane nagrody zwycięzcom dwóch kategorii:
„Endurance & Efficiency" („Wytrzymałość i wydajność")
- Klasa 1 C, samochody z silnikiem spalinowym, zespół Dynamis PRC z Politechniki Mediolańskiej;
- Klasa 1 E, samochody elektryczne, zespół Corse z Politechniki Turyńskiej
„Trackdrive" („Jazda na torze")
- Klasa 1 D, test jazdy na torze dla pojazdów autonomicznych, zespół Sapienza Corse z Uniwersytetu La Sapienza w Rzymie.
Trzy prestiżowe włoskie Uczelnie stanęły również na czele rankingu ogólnego, zajmując wszystkie trzy pierwsze miejsca w konkursie.
-
-
Abarth jest jedną z nielicznych marek motoryzacyjnych, które od chwili swojego powstania (w tym roku świętuje swoje 70-lecie) są zawsze kojarzone z światem wyścigów i rajdów: Carlo Abarth tuningował samochody z seryjnej produkcji, tworząc fantastyczne samochody sportowe, które zwyciężały w licznych zawodach, budując legendę spod znaku Skorpiona. W ten sam sposób młodzi inżynierowie z Formula SAE projektują i konstruują swoje samochody, a także testują je na torze. Nie należy zapominać, że marka Abarth zawsze utrzymywała silne relacje z młodymi entuzjastami sportów samochodowych i motorowych, o czym świadczy jej zaangażowania w Formułę 4 powered by Abarth, we Włoszech i Niemczech, mistrzostwa młodzieży, w których obiecujący młodzi kierowcy mogą rozwijać swoje umiejętności.
-
-
Łącznie, ponad 1600 studentów (pochodzących z 26 krajów i ponad 79 różnych uczelni) wzięło udział w 15. edycji Formuły SAE Włochy, a ich samochody były oceniane przez pięć dni przez wymagające jury, które przeprowadziło liczne testy pod kątem projektowania, wydajności i spójności kosztów. Wszyscy byli zobowiązani do przedłożenia business planów i projektów swoich samochodów wraz z analizą kosztów, a tylko samochody, które przeszły pozytywnie kontrolę wstępną, zostały dopuszczone do testów na torze: od sprawdzianu przyspieszenia, poślizgu i autocrossu, po najbardziej ekscytującą ze wszystkich prób: wytrzymałościową (endurance).
Studenci mogli również osobiście przetestować modele z logo Skorpiona, uczestnicząc w jazdach testowych za kierownicą Abartha 124 Rally Tribute, Abartha 595 Competizione i Abartha 595 esseesse. W sumie przeprowadzono ponad 370 jazd próbnych, podkreślając wyjątkowe zalety Abartha 595 Competizione - najbardziej „radykalnej" wersji ikony Abartha - oraz Abartha 595 esseesse, stanowiącego hołd dla legendarnego zestawu tuningowego Sixties. Nie wspominając o zapierającej dech w piersiach jeździe limitowaną edycją Abartha 124 Rally Tribute - wyprodukowaną w zaledwie 124 egzemplarzach - uświetniającą triumf samochodu wyścigowego „124 rally", który w zeszłym roku zdobył Puchar FIA R-GT i odniósł ponad 40 zwycięstw klasowych w 12 mistrzostwach krajowych.
___
źródło: Abarth Polska