-
KRÓTKA HISTORIA MODELU HONDY HORNET:
Pierwszy Hornet wyposażony był w rzędowy, 4-cylindrowy, dynamiczny silnik o mocy maksymalnej 96 KM, sześciobiegową skrzynię biegów, zawieszenie składające się z widelca teleskopowego z przodu i pojedynczego amortyzatora z tyłu oraz hamulce Nissin - dwutarczowy, dwutłoczkowy z przodu i jednotarczowy, z pojedynczym tłokiem, z tyłu. Otrzymał też przednie koło o średnicy 16 cali i 17 calowe tylne, z modelu Fireblade. Był to motocykl niemal wyczynowy, co przełożyło się na uruchomienie w 1999 roku osobnej serii wyścigowej o nazwie Honda Hornet Cup.
-
-
2000 – Przednie koło urosło do 17-cali, dzięki czemu poprawiła się stabilność w zakrętach i zwiększyła się skuteczność hamulców. Wprowadzono też wersję modelu z owiewkami, CB600FS.
-
-
2003 – model otrzymał nową, bardziej odważną, sportową stylistykę, sztywniejsze zawieszenie, większy zbiornik paliwa i silnik o niższym poziomie emisji spalin. Wtedy też zaprzestano produkcji wersji z owiewkami.
-
-
2005 – w przednim zawieszeniu Horneta po raz pierwszy zastosowano widelec USD, który poprawił przyczepność motocykla i stabilność w zakrętach. Zmodyfikowano również zestaw wskaźników.
-
-
2007 – CB600F został całkowicie przeprojektowany przez włoski zespół Hondy. Do wyrazistej stylistyki dołączył silnik bazujący na jednostce stosowanej wtedy w modelu CBR600RR, o mocy maksymalnej wynoszącej 102 KM.
-
-
2011 – model poddano liftingowi, zmieniając w nim zespół reflektorów, a zestaw wskaźników umieszczono na wyświetlaczu LCD. Dzielił on wiele elementów konstrukcyjnych, takich jak wahacz, widelec, rama i silnik z modelem CBR600F.
-
-
2013 – na targach EICMA, Honda zaprezentowała dwie maszyny typu naked - CB650F i sportową CBR650F, które w 2014 r. wprowadzono do oferty w miejsce Horneta.
-