-
HONDA SH350i 2022
- SH zachowuje charakterystyczną płaską podłogę
- Gniazdo USB typu C znajduje się pod siedzeniem
- System Smart Key i nowe wskaźniki LCD
- Światła kierunkowskazów mają funkcję sygnału awaryjnego hamowania.
SH350i to skuter, który jest natychmiast zauważalny na drodze, dzięki eleganckiej estetyce typowej dla serii SH. Nowe wzornictwo, nawiązuje do wyglądu najlepiej sprzedającego się, najmniejszego w rodzinie SH modelu SH125i, którego stylizację opisują frazy „muskularny” i „napięte powierzchnie”. Reflektor LED zawiera centralną listwę świateł drogowych, oddzielającą dwie listwy świateł mijania, natomiast światła pozycyjne znajdują się na kierownicy, dzięki czemu uzyskano elegancką, nowoczesną sygnaturę przodu skutera. Światło tylne i kierunkowskazy LED znajdują się między uchwytami dla pasażera wykonanymi z aluminium. Oczywiście, dla skutera SH funkcjonalność jest równie ważna, jak forma. Pozycja za kierownicą pasuje do szerokiego zakresu gabarytów kierowców i zapewnia zrelaksowaną, wyprostowaną postawę oraz doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach.
Całkowita długość skutera wynosi 2160 mm, szerokość 742 mm, a wysokość 1161 mm. Minimalny prześwit to 131 mm. Pod siedzeniem jest miejsce na pełnowymiarowy kask, a samo siedzenie znajduje się na komfortowej wysokości 805 mm (tylko 5 mm wyżej niż w SH125/150). Pod siedzeniem znajduje się gniazdo USB typu C, które ułatwia ładowanie urządzenia mobilnego. Standardowa dla SH płaska podłoga (o szerokości 435 mm) sprawia, że łatwo balansuje się ciałem, a także łatwo stawia się na niej stopy. Składany zaczep pod kierownicą ułatwi przewóz zakupów. Atrakcyjny zestaw wskaźników LCD obejmuje wszystkie światła ostrzegawcze – w tym obsługę HSTC i ABS – starannie rozmieszczone wokół centralnego, cyfrowego wyświetlacza prędkości i licznika przebiegu. Wszystkie ustawienia zespołu wskaźników kierowca wprowadza za pomocą przycisków A/B umieszczonych po lewej kierownicy. Przednie i tylne kierunkowskazy mają funkcję automatycznego wyłączania sygnału awaryjnego hamowania. Podczas nagłego hamowania światła awaryjne migają, aby ostrzec innych użytkowników drogi o gwałtownym spadku prędkości.
Nowością, ułatwiającą życie zagonionemu właścicielowi, jest inteligentny kluczyk, który oprócz sterowania głównym włącznikiem zapłonu i blokowaniem zamka schowka, zarządza również zamkiem opcjonalnego górnego kufra o pojemności 35 l. Dzięki inteligentnemu kluczykowi w kieszeni kierowcy, zamek kufra automatycznie blokuje się, gdy kierowca oddali się od skutera. Kufer można też zamknąć mechanicznie kluczykiem.
-
SILNIK
- Silnik o pojemności 330 cm3 generuje moc maksymalną 29,4 KM (21,6 kW) i 32 Nm momentu obrotowego
- Silnik w technologii eSP+ zapewnia zużycie paliwa na poziomie 3,3 l/100 km (tryb testowy WMTC)
- Silnik spełnia normę czystości spalin EURO5
Silnik SH350i „enhanced Smart Power+” (eSP+) osiąga zarówno wzorową czystość spalin, jak i wysoką moc w całym zakresie prędkości obrotowych, za sprawą wszechstronnego zastosowania technologii redukcji tarcia. Chłodzona cieczą, czterozaworowa jednostka SOHC z wtryskiem paliwa osiąga moc maksymalną 29,4 KM (21,6 kW) przy 7 500 obr/min i maksymalny moment obrotowy 32 Nm przy 5 250 obr/min. Ze startu zatrzymanego SH350i pokona pierwsze 200 metrów w 10,2 sekundy. Średnica cylindra i skok tłoka, to 77 x 70,7 mm, stopień sprężania wynosi 10,5:1. Rolkowe dźwignie zaworowe, ślizgowe łożyska korbowe i uszczelniona skrzynia korbowa zapewniają wysoką trwałość i niezawodność przy zachowaniu wysokich osiągów. Aby usprawnić chłodzenie tłoka, dysza olejowa, stosowana w modelu CRF450R, rozpyla olej bezpośrednio na spód tłoka, optymalizując zapłon i poprawiając sprawność spalania. Pojemność układu smarowania wynosi 1,85 litra. Powietrze jest dostarczane poprzez 5,5-litrowy airbox. Przepustnica o średnicy 36 mm zasila 28-milimetrowe zawory wlotowe. Port dolotowy zasysa powietrze efektywnie, wywołując silne zawirowanie strumienia mieszanki w cylindrze, co przyczynia się do równomiernego spalania paliwa. Spaliny są usuwane za pomocą prostego portu wydechowego. Nowy tłumik składa się z dwóch oddzielnych komór, co zmniejsza opory po stronie wydechowej. Konstrukcja rury komory rozprężania, jak również rozmiar i umiejscowienie katalizatora, służą ułatwieniu przepływu i lepszemu oczyszczaniu spalin. Tarcie wewnętrzne redukuje przesunięcie osi cylindra o 5 mm w stosunku do osi wału korbowego, hydrauliczna regulacja łańcucha rozrządu i olejowa pompa drenująca. Rozwiązanie to używane zwykle w silnikach o wysokich osiągach obniża ciśnienie wewnętrzne w silniku, zmniejsza zawirowania oleju, redukuje straty pompowania oraz tarcie wewnątrz pompy. Wałek wyrównoważający dodatkowo redukuje wibracje i przyczynia się do płynnej i wolnej od drgań jazdy. Automatyczne sprzęgło odśrodkowe współpracuje z przekładnią V-Matic (z przełożeniami dobranymi pod kątem szybkiej reakcji przy niskich prędkościach obrotowych i dobrych przyspieszeń) oraz z napędem pasowym.
Silnik jest sterowany przez system kontroli momentu obrotowego (HSTC). System wykrywa różnicę prędkości między kołem przednim i tylnym, oblicza stopień uślizgu, a następnie kontroluje moment obrotowy silnika poprzez sterowanie wtryskiem paliwa, aby odzyskać przyczepność tylnego koła. System HSTC można włączać i wyłączać za pomocą przełącznika umieszczonego po lewej stronie kierownicy. Wskaźnik "T" na wyświetlaczu cyfrowym miga, gdy system pracuje nad odzyskaniem przyczepności. Zużycie paliwa wynosi zaledwie 3,3 l/100km (tryb testowy WMTC), co przy pojemności zbiornika paliwa wynoszącej 9,1 litra daje potencjalny zasięg ponad 270 km.
-
PODWOZIE
- Ultralekka stalowa rama rurowa
- Z przodu zastosowano widelec teleskopowy 35 mm, z tyłu umieszczono podwójne kolumny
- 16-calowe koła z przodu i z tyłu zapewniają stabilność jazdy
Podwozie SH350i, zaprojektowano z myślą o zapewnieniu zwinności i pewności prowadzenia pojazdu w każdych warunkach jazdy. W modelu na rok 2022 zrewidowano i przeprojektowano średnice rur ramy, grubość ich ścianek i materiały, z których wykonane są części składowe, poprawiając stabilność i komfort jazdy, przy jednoczesnym obniżeniu masy ramy o 1 kg. Elastyczną amortyzację wstrząsów zapewniają widelec teleskopowy 35 mm, podwójne tylne amortyzatory, aluminiowy odlewany wahacz i system Oleo link, zamontowany pod silnikiem, by wspomóc przekazywanie informacji zwrotnych z podwozia i poprawić pochłanianie nierówności drogi. Kąt pochylenia główki ramy i wyprzedzenie wynoszą 27°5’/99 mm, przy rozstawie osi 1452 mm i obrocie kierownicy o 45° w obie strony od położenia do jazdy na wprost. Masa własna wynosi 174 kg. Z przodu znajduje się opona 110/70-16 z tyłu 130/70-16, a dwukanałowy ABS współpracuje z hamulcami jednotarczowymi o średnicy 256 mm z przodu i z tyłu.
-
HONDA SH350i 2022 - DANE TECHNICZNE
SILNIK |
Typ |
Chłodzony cieczą 4-suwowy, jednocylindrowy SOHC |
Pojemność skokowa (cm³) |
330 cm3 |
Liczba zaworów na cylinder |
4 |
Średnica cylindra ´x skok tłoka (mm) |
77 mm x 70,7 mm |
Stopień sprężania |
10.5:1 |
Dopuszczalny Maksymalna |
29,4 KM (21,6 kW) przy 7500 obr/min |
Dopuszczalny Moment obrotowy |
32 Nm przy 5250 obr/min |
Pojemność układu smarowania |
1,8 litra |
SYSTEM PALIWOWY |
Zasilanie |
PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa |
Zbiornik paliwa |
9,1 l |
Emisja CO2 wg WMTC |
77,8 g/km |
Zużycie paliwa |
3,3 l/100 km |
INSTALACJA ELEKTRYCZNA |
Rozrusznik |
Elektryczny |
Pojemność akumulatora |
12V-11,6 Ah |
PRZENIESIENIE NAPĘDU |
Typ sprzęgła |
Automatyczne sprzęgło odśrodkowe |
Typ skrzyni biegów |
V-Matic |
Przeniesienie napędu |
Pasowa (pasek klinowy) |
RAMA |
Typ |
Stalowa, rurowa z dolnymi belkami nośnymi |
PODWOZIE |
Wymiary (dł. x szer. x wys.) |
2160 x 742 x 1161 mm |
Rozstaw osi |
1452 mm |
Kąt pochylenia kolumny |
27,5° |
Wyprzedzenie |
99 mm |
Wysokość siedziska |
805 mm |
Prześwit |
157,8 mm |
Masa własna |
174 kg |
Promień skrętu |
2,2 m |
ZAWIESZENIE |
Przód |
Widelec teleskopowy 35 mm |
Tył |
Wahacz z podwójnymi amortyzatorami |
KOŁA |
|
Obręcz przednia |
16 x MT275 aluminium, 6 ramion o przekroju poprzecznym w kształcie litery U |
Obręcz tylna |
16 x MT275 aluminium, 6 ramion o przekroju poprzecznym w kształcie litery U |
Opona przednia |
110/70-16 |
Opona tylna |
130/70-16 |
HAMULCE |
Układ ABS |
Dwukanałowy |
Przód |
Tarcza pojedyncza 256 mm, dwutłoczkowe zaciski |
Tylne |
Tarcza pojedyncza 256 mm, jednotłoczkowe zaciski |
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY |
Zespół wskaźników |
LCD – Prędkościomierz, wskaźnik poziomu paliwa, wskaźnik temperatury, wskaźnik zegarowy, zegar, dwa liczniki przebiegów dziennych, wskaźnik zużycia paliwa, wskaźnik Honda SMART Key. |
Reflektor |
LED |
Światła tylne |
LED |
___
źródło: Honda Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Zastrzegamy sobie prawo do jej zmiany bez uprzedzenia, bez podania przyczyny. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.